Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Twee verdachten opgepakt na bedreigingen op lijnbus in Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53217)

ilfalco 3 juli 2006 11:02

Twee verdachten opgepakt na bedreigingen op lijnbus in Brussel

Twee verdachten opgepakt na bedreigingen op lijnbus in BrusselOp een lijnbus in Ganshoren zijn zaterdag verschillende mensen bedreigd met een vuurwapen.

Er werden twee 19-jarigen opgepakt. Ze zijn ter beschikking gesteld van het Brussels parket. Een politiepatrouille deed de bus stoppen. In een zak van een van de verdachten werden een nepwapen met geluidsdemper en namaakjuwelen gevonden. Bij een huiszoeking vond de politie gestolen voorwerpen terug.
bron GVA

en dan verschiet men dat men zich onveilig gaat voelen... toen ik nog in brussel noord de bus moest nemen namen veel jonge allochtonen zonder te betalen de bus en ook zonder enig vervoerbewijs!

Ik voelde me zelfs veiliger in de parijse metro want veel politie dan in brussel...

King of beggars and fleas 3 juli 2006 11:08

Citaat:

toen ik nog in brussel noord de bus moest nemen namen veel jonge allochtonen zonder te betalen de bus en ook zonder enig vervoerbewijs!
aah zeg wat een schande 8O 8O 8O .

Rudy Van Nespen 3 juli 2006 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1798705)
aah zeg wat een schande 8O 8O 8O .

Ja inderdaad, een schande. Als ze de kleine reglementjes al niet willen volgen, wat zouden ze zich dan aan onze wetten houden? Dit heet normvervaging. Een regelrechte schande.

King of beggars and fleas 3 juli 2006 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen (Bericht 1798713)
Ja inderdaad, een schande. Als ze de kleine reglementjes al niet willen volgen, wat zouden ze zich dan aan onze wetten houden? Dit heet normvervaging. Een regelrechte schande.

en wat stel je voor ? hand afhakken ? bij de tweede keer de andere hand ? en bij de derde keer stenigen ?

baarle 3 juli 2006 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1798716)
en wat stel je voor ? hand afhakken ? bij de tweede keer de andere hand ? en bij de derde keer stenigen ?

Kan een boete (dit is het toepassen van het bestaande reglement) ook?

King of beggars and fleas 3 juli 2006 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1798717)
Kan een boete (dit is het toepassen van het bestaande reglement) ook?

die boete heb ik ook al eens gehad. Maar omdat ge een lege zak niet kunt leegschudden is die uiteindelijk verjaart natuurlijk :lol: .

Truder 3 juli 2006 11:15

Citaat:

Gewoon terugsturen is voldoende. 8)

baarle 3 juli 2006 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen (Bericht 1798713)
Als ze de kleine reglementjes al niet willen volgen, wat zouden ze zich dan aan onze wetten houden? Dit heet normvervaging.

Zo is het. Het begint met reizen zonder ticket en het eindigt (voorlopig) met het doodslaan van een andere reiziger. Het punt is dat ze zich heer en meester wanen en alles kunnen permitteren.

Citaat:

Een regelrechte schande.
Neen, gewoon het gevolg van het negligente beleid.

King of beggars and fleas 3 juli 2006 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 1798720)
Gewoon terugsturen is voldoende. 8)

en wat gaat ge dan met mij doen ( autochtoon die noodgedwongen ook al eens vertikt om te betalen op de bus ) ? 8)

Bierke 3 juli 2006 11:16

Citaat:

Dat is mss het enige wat sommige jongeren begrijpen.. helaas

Bierke 3 juli 2006 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1798725)
en wat gaat ge dan met mij doen ( autochtoon die noodgedwongen ook al eens vertikt om te betalen op de bus ) ? 8)

dan krijg je een boete zeker :)

King of beggars and fleas 3 juli 2006 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 1798726)
Dat is mss het enige wat sommige jongeren begrijpen.. helaas

ik kan u een paar landen suggereren om naar te emigreren indien u in een land wenst te leven waar men dat effectief toepast.

baarle 3 juli 2006 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1798719)
die boete heb ik ook al eens gehad. Maar omdat ge een lege zak niet kunt leegschudden is die uiteindelijk verjaart natuurlijk :lol: .

Voila, u bevestigt helemaal mijn stelling dat negligent beleid de oorzaak is.

In dat geval zou ik pleiten voor een vervangende gevangenis- of alternatieve straf (bussen kuisen bijvoorbeeld). Maar bovenal: geen millimeter ruimte voor foefelaars meer laten: three strikes and your out. Wie voor de derde betrapt wordt op zwartrijden of op keet schoppen, kan best voor lange tijd van het openbaar verbannen worden.

King of beggars and fleas 3 juli 2006 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 1798727)
dan krijg je een boete zeker :)

ja en een lege zak kan men niet leegschudden dus die boete gaat gewoon verjaren :-) .

Truder 3 juli 2006 11:20

Citaat:

Jij mag voor straf alle bussen of trams gaan wassen.

baarle 3 juli 2006 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1798733)
ja en een lege zak kan men niet leegschudden dus die boete gaat gewoon verjaren :-) .

Aan het werk zetten hé, om 1. de gratis rit, en 2. de schade aan de maatschappij te betalen.

King of beggars and fleas 3 juli 2006 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1798732)
In dat geval zou ik pleiten voor een vervangende gevangenis- of alternatieve straf (bussen kuisen bijvoorbeeld). Maar bovenal: geen millimeter ruimte voor foefelaars meer laten: three strikes and your out. Wie voor de derde betrapt wordt op zwartrijden of op keet schoppen, kan best voor lange tijd van het openbaar verbannen worden.

:lol: en hoe gaat ge ervoor zorgen dat de buschauffeur weet wie er niet meer op zijn bus mag ? computers zetten op de bus en iedereen moet eerst zijn paspoort laten zien voor hij erop mag ? of anders mss een soort jodenster (wanbetalersster ) ofzo laten dragen ? grapjas :lol: .

Lof der Zotheid 3 juli 2006 11:23

Citaat:

U dwingen te voet te lopen of de fiets te gebruiken...8) :twisted:

King of beggars and fleas 3 juli 2006 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 1798734)
Jij mag voor straf alle bussen of trams gaan wassen.

dat vertik ik :lol: ik wil dat zien dat ze mij daartoe willen gaan dwingen :lol: echt nu moet ik ff gaan liggen hoor - lang geleden dat ik nog zo gelachen heb :lol: .

ik zou wel bereid zijn om fultime bussen en trams te gaan kuisen maar dan wel tegen minimaal 1200 euro netto he

King of beggars and fleas 3 juli 2006 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 1798740)
U dwingen te voet te lopen of de fiets te gebruiken...8) :twisted:

ik zou zeggen, try me :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be