Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Jeannettesporten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53258)

puud 5 juli 2006 07:19

Jeannettesporten.

Een zekere meneer E. Merckx - een obscuur ex-rennertje - verklaarde dat tennis een sport voor jeannetten is. Stel je voor iedere paar games moeten ze gaan zitten om uit te puffen van de geleverde inspanningen. En als er al eens iemand wordt gekwetst dan wordt het spel stilgelegd om die te verzorgen. Dat is allemaal hetzelfde als om het half uur de koers stilleggen om de renners te masseren.
Wie kent er nog van die mietjessporten?

FISHERMAN 5 juli 2006 07:54

Is da die mens van die site: http://www.doodaandedwielersport.be/ :-)

Wat ik mij afvraag, zijn er feitelijk sporten die geen jeanettensport zijn.

Voetbal, wielrennen, Auto-/motoracen,...
Allemaal idioten in veelkleurige pakjes die zich proberen interresant te maken om aanbeden te worden door het gepeupel.

Bijter 5 juli 2006 08:04

Bon, da's hier precies het topic voor mensen die niet, weinig of met veel moeite aan sport doen.

Voor iedereen die sport, eender welke sport : respect.

PAJOT 5 juli 2006 08:06

Citaat:

Voetbal, wielrennen, Auto-/motoracen,...
Allemaal idioten in veelkleurige pakjes die zich proberen interresant te maken om aanbeden te worden door het gepeupel.
neen, dat zijn stuk voor stuk echte sporten

maar aérobic is een sport voor verkapte homoseksuelen wanneer hij beoefend wordt door mannen

Maar omgekeerd zijn ook vrouwen die wielrennen of voetballen vermand en dus van een feministische aard.

Men moet de zaken relatief bekijken en plaatsen in hun context

Bijter 5 juli 2006 09:26

tssss

aerobicS

en dat valt niet onder de categorie sport :roll:
en als je dat als man kan : respect (ik heb het ooit geprobeerd maar 't is verdikke moeilijk)
en 't is een goed alternatief voor vetverbranding ipv (soms saaie) loop- en fietssessies....

Vrouwen die voetbal spelen of wielrennen vermand ? nog zo een goeie...:|

Desiderius 5 juli 2006 10:27

Wielrennen anno 2006 heeft zeer veel met pharmacie te maken. Bovendien niet al te zeer overschatten: eerst 160 km wieltjeszuigen in het peloton om dan in een half uurtje �* drie kwartier een schaakspelletje te spelen. Let op: het vraagt bijzonder veel zweet en tranen, maar m.i. niet zo enorm veel meer dan 4 uur de ziel uit je lijf te meppen op een kolkend heet tenniscourt.

Merckx was ne goeie coureur, maar daar blijft het dan ook bij.

Flippend Rund 5 juli 2006 11:26

Wielrenners scheren hun benen.

Lof der Zotheid 5 juli 2006 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1802211)

Eikes:twisted: !

Nick_ 5 juli 2006 11:35

Citaat:

Mijn lief vond dat sexy, toen ik nog koerste. :)

Bijter 5 juli 2006 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 1802064)
Wielrennen anno 2006 heeft zeer veel met pharmacie te maken. Bovendien niet al te zeer overschatten: eerst 160 km wieltjeszuigen in het peloton om dan in een half uurtje �* drie kwartier een schaakspelletje te spelen. Let op: het vraagt bijzonder veel zweet en tranen, maar m.i. niet zo enorm veel meer dan 4 uur de ziel uit je lijf te meppen op een kolkend heet tenniscourt.

Merckx was ne goeie coureur, maar daar blijft het dan ook bij.

Ik heb beide sporten gedaan en doe nu nog één van de twee. Tennissen is uitputtend maar je ziet niet af. Als coureur zie je wel af, tot op het kotsen toe. 'k Vermoed dat je zelf geen ervaring in deze materie hebt....

Bijter 5 juli 2006 11:50

Citaat:

Bodybuilders ontharen alles....

Nick_ 5 juli 2006 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bijter (Bericht 1802278)
Ik heb beide sporten gedaan en doe nu nog één van de twee. Tennissen is uitputtend maar je ziet niet af. Als coureur zie je wel af, tot op het kotsen toe. 'k Vermoed dat je zelf geen ervaring in deze materie hebt....

Ik heb ook nog iemand ondergekotst in koers. :-D
En het mooie is dat je kunt genieten van het afzien in een wedstrijd.

Djiezes 5 juli 2006 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1801853)
neen, dat zijn stuk voor stuk echte sporten

maar aérobic is een sport voor verkapte homoseksuelen wanneer hij beoefend wordt door mannen

Maar omgekeerd zijn ook vrouwen die wielrennen of voetballen vermand en dus van een feministische aard.

Men moet de zaken relatief bekijken en plaatsen in hun context

Welke sporten beoefen jij zoal PAJOT?

Nick_ 5 juli 2006 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes (Bericht 1802289)
Welke sporten beoefen jij zoal PAJOT?

sjoelbakken en kleiduifschieten

Djiezes 5 juli 2006 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 1802287)
Ik heb ook nog iemand ondergekotst in koers. :-D

viezerik! ;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 1802287)
En het mooie is dat je kunt genieten van het afzien in een wedstrijd.

Afzien kan inderdaad soms mooi zijn. Ik heb lang geleden nog aan veldloopwedstrijden meegedaan. Dat is doodgaan....

Weezer 5 juli 2006 11:58

Afzien kan idd lekker zijn. Zelf loop ik halve marathons, dus ik heb een redelijk goede conditie. Maar gisteren met dat warme weer was ik na 5 km. o.i.d al helemaal kapot.

Bijter 5 juli 2006 12:29

Toch een verschil tssn afzien en kotsen èh.

Afzien = runnershigh (of bikershigh)
Kotsen=allesbehalve high

Jaani_Dushman 5 juli 2006 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bijter (Bericht 1802284)
Bodybuilders ontharen alles....

Dát is pas een jeanettensport.

Desiderius 5 juli 2006 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bijter (Bericht 1802278)

Ik heb nogal wat kilometerkes in de benen, maar idd. nooit aan competitie gedaan. Dat "afzien" is voor mij overigens geen synoniem voor "mannelijkheid" of "superioriteit" van een sport; het geeft enkel aan dat je op het randje zit. En als ik de kalender van sommige wielrenners vandaag bekijk, kan je enkel blijven meemalen op hoog niveau dankzij de goede zorgen van een apotheker / arts. Merckx moet dus vooral niet te hoog van z'n torentje blazen. En al helemaal niet na de recente onthoofding van de Tour...

Ik zou anderzijds wel eens een tenniswedstrijd zonder rustpauzes willen zien; gewoon om eens te testen hoe lang die gasten kunnen blijven doorgaan zonder ineen te stuiken.

Bijter 5 juli 2006 13:18

Desidirius,

Ik had het over je eerdere vergelijking puur sang tssn tennis en wielrennen - competitie. Ik ga daar echt niet op doorbomen. Gewoon je ongelijk aangetoond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be