Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   BuB-ideologie wint terrein in de geesten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53263)

Supe®Staaf 5 juli 2006 09:25

BuB-ideologie wint terrein in de geesten

Eventjes een heel recente peiling doornemen.
De evolutie is duidelijk: de burger wil meer België en minder Vlaanderen.

*Vlaanderen moet onafhankelijk worden:

Niet akkoord:
2004:49,3 %
2005 49,4 % 2006 55,5 %

Conclusie is duidelijk: hoe langer hoe meer mensen willen niet dat Vlaanderen onafhankelijk wordt. Sinds 2006 is dit een meerderheid.

Wat betreft de monarchie door mijzelf én de BuB in het hart gedragen luidt de mening van de Vlamingen als volgt:

*België heeft een koning nodig:

Akkoord:
2004 28 %
2005 38,4 %
2006 39,1 %

Conclusie: opnieuw een enorme procentuele stijging: meer dan 10% vooruit op 2 jaar tijd.

Of BuB goed bezig is of niet: ze vertolken in elk geval de opinies van de burger. De tendensen zijn klaar en duidelijk.

vlijmscherp 5 juli 2006 09:27

welke peiling is dat?

Truder 5 juli 2006 09:30

Dit is lulkoek van SS.

De laatst gehouden peiling toont aan dat de Vlaams Nationalistische partijen in de lift zitten. Samen zijn ze nu al goed voor 40% van de stemmen.

Supe®Staaf 5 juli 2006 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1801973)
welke peiling is dat?

Als ik peilingen aanhaal, dan zijn het er steeds die door mijn tegenstrevers niet zullen gediscrediteerd worden, m.a.w. uit voor hen 'onverdachte hoek'.8)

Supe®Staaf 5 juli 2006 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 1801976)
Dit is lulkoek van SS.

Neen hoor.
Geen lulkoek van SS.
Keiharde cijfers uit een boekske dat gij als rechtgeaarsde flamingant onder uw kopkussen liggen hebt, en doorgaans kwijlend van plezier overleest.
't Kan verkeren.
:-P

baarle 5 juli 2006 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1801977)
Als ik peilingen aanhaal, dan zijn het er steeds uit die hoek die mijn tegenstrevers niet zullen discrediteren.8)

Maar je noemt ze niet. We kunnen dus ook niet nagaan of ze wel vergelijkbaar zijn, of ze voldoende representatief zijn etc.

Tot nader order neem ik dus aan dat je de genoemde cijfers uit je duim gezogen hebt, of minstens heel origineel geïnterpreteerd hebt.

Waarom je het voortschrijdende Belgische enthousiasme overigens wilt ophangen aan de BUB-grap, is me eerlijk gezegd een raadsel. Het lijkt erop dat ook dit voor jou een pastiche is.

Supe®Staaf 5 juli 2006 09:35

Het verwondert me hogelijk dat mijn geliefde wederstrevers me zo onbezonnen beschuldigen van het gebruiken van zelfverzonnen cijfers.

Ik wacht nog even af om te zien hoeveel er zich nog gaan verlagen om de hoogst foute taktiek (het discrediteren van de bron) te gebruiken i.p.v. op de voorgestelde tendensen in te gaan.

8) 8) 8)

vlijmscherp 5 juli 2006 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1801980)
Neen hoor.
Geen lulkoek van SS.
Keiharde cijfers uit een boekske dat gij als rechtgeaarsde flamingant onder uw kopkussen liggen hebt, en doorgaans kwijlend van plezier overleest.
't Kan verkeren.

noem het dan??

Supe®Staaf 5 juli 2006 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 1801976)
De laatst gehouden peiling toont aan dat de Vlaams Nationalistische partijen in de lift zitten. Samen zijn ze nu al goed voor 40% van de stemmen.

Er is een groot verschil tussen 'partijen in de lift' of 'ideeën in de lift'.

Partijen zijn doorgaans een heel onbetrouwbaar instrument, om wat echt leeft bij de burger mee af te leiden. De koppelverkoop van ideeën is daarvoor te groot, zeker sinds de kartels.
Om te weten wat de burger wenst is het nodig om elk onderwerp apart te toetsen op zijn gewenstheid.

baarle 5 juli 2006 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1801989)
Er is een groot verschil tussen 'partijen in de lift' of 'ideeën in de lift'.

Wat telt zijn de resultaten. Het is alvast interessant de mindslide die 40 pct Vlaamsgezinde stemmen in dit land zullen teweeg brengen, in het oog te houden.

Ik reken erop dat steeds minder Franstalige landgenoten nog met de krenterige, fascistische noorderlingen zullen willen samenleven. :-)

baarle 5 juli 2006 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1801984)
Ik wacht nog even af om te zien hoeveel er zich nog gaan verlagen om de hoogst foute taktiek (het discrediteren van de bron) te gebruiken i.p.v. op de voorgestelde tendensen in te gaan.

Alsof Doorbraak het evangelie is...

Jan van den Berghe 5 juli 2006 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1801969)
Of BuB goed bezig is of niet: ze vertolken in elk geval de opinies van de burger. De tendensen zijn klaar en duidelijk.

In het verleden hebben meerdere bubbels gesteld dat België niet valt of staat met de monarchie (enkel de doorluchtige Voorzitter-Leider dacht daar anders over). Dus de laatste vraag gaan verbinden met de BUB is al koorddanserij.

Komt daar nog bij de kern van de BUB-ideologie niet de vraag is of Vlaanderen al dan niet onafhankelijk moet worden, maar wel dat België een unitaire staat moet worden. Ook dit komt niet voor in uw (?) peiling.

Knuppel 5 juli 2006 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1801969)
Eventjes een heel recente peiling doornemen.
De evolutie is duidelijk: de burger wil meer België en minder Vlaanderen.

*Vlaanderen moet onafhankelijk worden:

Niet akkoord:
2004:49,3 %
2005 49,4 % 2006 55,5 %

Conclusie is duidelijk: hoe langer hoe meer mensen willen niet dat Vlaanderen onafhankelijk wordt. Sinds 2006 is dit een meerderheid.

Wat betreft de monarchie door mijzelf én de BuB in het hart gedragen luidt de mening van de Vlamingen als volgt:

*België heeft een koning nodig:

Akkoord:
2004 28 %
2005 38,4 %
2006 39,1 %

Conclusie: opnieuw een enorme procentuele stijging: meer dan 10% vooruit op 2 jaar tijd.

Meer details over het opzet en de uitwerking van het derde opinieonderzoek van Doorbraak: zie het nummer van juni 2006 (bovenstaande komt uit het julinummer)
In de hier gebruikte tabellen gaat het over enquêtes van april 2004, 2005 en 2006 (met respectievelijk 844, 815 en 735 respondenten in alle Vlaamse provincies): Details van vorige onderzoeken: www.doorbraak.org

Het integrale onderzoek van 2006 wordt daar binnenkort aan toegevoegd.

Zwarte Spion 5 juli 2006 10:06

België gaat hooguit nog tien jaar mee. Dus BUBertjes, droom verder!

Truder 5 juli 2006 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1801980)
Neen hoor.
Geen lulkoek van SS.
't Kan verkeren.

Ik heb niets onder mijn hoofdkussen liggen.
Maar ik veronderstel dat je het over Marc Grammens hebt.

Hans1 5 juli 2006 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1801997)
Wat telt zijn de resultaten. Het is alvast interessant de mindslide die 40 pct Vlaamsgezinde stemmen in dit land zullen teweeg brengen, in het oog te houden.

Ik reken erop dat steeds minder Franstalige landgenoten nog met de krenterige, fascistische noorderlingen zullen willen samenleven. :-)

Verkiezingsresultaten worden vandaag gemaakt door media-aandacht.

baarle 5 juli 2006 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1802060)
Verkiezingsresultaten worden vandaag gemaakt door media-aandacht.

Inderdaad. Wedden dat op de redactie van Le Soir al een boos artikel gereed ligt over de resultaten van de laatste Stemmenkampioen (VB 28,2 pct, NVA 11 pct)?

vlijmscherp 5 juli 2006 10:26

het komt dus uit Doorbraak? iemand dat ingescand of staat op het internet?

Knuppel 5 juli 2006 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1802063)
het komt dus uit Doorbraak? iemand dat ingescand of staat op het internet?

www.doorbraak.org

Hertog van Gelre 5 juli 2006 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1801984)
Het verwondert me hogelijk dat mijn geliefde wederstrevers me zo onbezonnen beschuldigen van het gebruiken van zelfverzonnen cijfers.

8) 8) 8)

Is het een onderzoek onder 'belgen' of onder Vlamingen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be