Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zijn de evenementen voor verdraagzaamheid of tegen het Vlaams Belang? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53287)

Paulus 6 juli 2006 07:39

Zijn de evenementen voor verdraagzaamheid of tegen het Vlaams Belang?

Tegendradigaard 6 juli 2006 07:41

ze hebben het zelf uitgelokt....

ancapa 6 juli 2006 07:52

"Het is alleen voor meer verdraagzaamheid en tegen racisme."

alleen domme blondjes geloven zoiets...:oops:

stephen- 6 juli 2006 07:53

Gratis reclame voor het VB. :-)

Bob 6 juli 2006 08:02

Ze zouden misschien eens een concert kunnen organiseren voor meer goed bestuur, of nog beter voor meer democratie, of voor meer vrije meningsuiting.

vlijmscherp 6 juli 2006 08:05

Tom Barman heeft duidelijk gezegd dat het tegen het VB is.

FISHERMAN 6 juli 2006 08:06

Het VB=Onverdraagzaamheid.

PS. Leuk idee om een multiple Choice poll te gebruiken.

Paulus 6 juli 2006 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 1803984)

Met alle respect voor uw persoon, maar mijn inziens is het Vlaams Belang de meest verdraagzame partij die Vlaanderen ooit gehad heeft.

Wat die allemaal moeten verduren grenst aan het ongelofelijke. De concerten zijn daar weeral een schrijnend voorbeeld van.

Processen, wetswijzigeningen, stigmatisering door de pers, vakbonden, scholen, en ja zelfs door u.

Paulus.

stephen- 6 juli 2006 08:13

Citaat:

Dus, volgens u is het VB onverdraagzaam.

Maar er wordt net een evenement georganiseerd 'voor verdraagzaamheid' en gaan ze lekker onverdraagzaam zijn en bepaalde mensen uitsluiten... :roll:

Paulus 6 juli 2006 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1803982)
Tom Barman heeft duidelijk gezegd dat het tegen het VB is.

Inderdaad.

En toch zijn er nog mensen die zeggen dat het niet waar is (zie peiling).

Hoe blind kan men zijn?

En het ergste van al is dat dezelfde blinde mensen het voor het zeggen hebben in ons land.

Paulus.

garfield 6 juli 2006 08:17

Het ligt er toch vingerdik op dat dit tegen het belang is.
Waarom zouden ze het anders een week voor de bollekens kermis doen :evil:

Een beetje jammer dat artiesten zich voor een politieke kar laten spannen.
Van Clouseau was dat te verwachten, ze zijn goede artiesten maar o zo links, Maar Laura Lynn en Will Tura stellen me telleur. :evil:

baarle 6 juli 2006 08:21

Citaat:

Ik zie dat u gestemd heeft voor de optie "0110 is niet tegen het VB gericht". Dat valt me enorm tegen. Als het niet tegen het VB is, tegen wie is het dan wel zo op een week voor verkiezingen? Is het Humo-interview van Barman dan gelogen? En waarom gunt u het VB die gratis barnumreclame niet?

Paulus 6 juli 2006 08:24

Op dit moment werd de peiling door 25 mensen bekeken waarvan slechts 11 kleur durven bekennen.

Van 'eerlijk bekennen' gesproken.... terwijl de poll zo duidelijk is als maar kan.

Paulus.

Duupje 6 juli 2006 08:31

Ik vind het zelfs niet met kleur bekennen te maken heeft. Het is gewoon overduidelijk dat het hier gaat om rap nog wat stemmetjes te winnen voor de verkiezingen.
In alle geval, als serieuze muziekfan van de Belgische rockscene, is dit voor mij gewoon teken dat zelfs de "artiesten" zich niet buiten politiek willen/kunnen houden.
Ik laat ze maar doen, zo vlak voor de verkiezingen worden altijd de oude koeien uit de gracht gehaald, en is het niet anders dan een constant over en weer geschimp van alle partijen.
Na al het gedoe van de laatste maanden heb ik er genoeg van, en ik niet alleen hoor ik in mijn omgeving. Al hun plannetjes om VB opzij te zetten, te beledigen etc, ontploffen gewoon in hun eigen gezicht en dat moet pijnlijk zijn volgens mij...
En natuurlijk laten al die artiesten zich voor die kar spannen...anders komen ze niet meer op tv, en dat is net wat ze nodig hebben.
Alle geluk dat het betere Belgische werk hier niet aan meedoet. Anders was het nog een teleurstelling meer.

devilke 6 juli 2006 08:47

Citaat:

Zijn de evenementen voor verdraagzaamheid of tegen het Vlaams Belang?
is dat niet hetzelfde?

circe 6 juli 2006 08:50

Net zoals die laatste mars voor verdraagzaamheid ook eindigde met "hey fieliep de wienter! 't ies allemaal uw schuld"...

baarle 6 juli 2006 08:57

http://www.standaard.be/Meningen/Pol...aspx?poll=3004

Citaat:

0110

Op 1 oktober treden allerlei Vlaamse topmuzikanten op voor verdraagzaamheid.

Zet zo'n happening de mensen aan het denken?

nee
67,61%

ja
32,39%

[Aantal stemmen : 812]

Griffin 6 juli 2006 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door devilke (Bericht 1804015)

is dat niet hetzelfde?

Ja idd. :-D

Djiezes 6 juli 2006 09:12

Ja & nee eigenlijk...

0110 is tegen extreem-rechts en tegen onverdraagzaamheid, zoals het op 0110.be staat. Nee dus...

Maar het VB is nu eenmaal een onverdraagzame extreem-rechtse partij, en ook de enige in Vlaanderen. Ja dus...

Nog even een paar dingen in de verf zetten:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 0110.be
Op 8 Oktober 2006 zijn het gemeenteraadsverkiezingen in heel Vlaanderen. Extreemrechts wil de macht in de stad, dat is geen geheim.
dEUS organiseert één week voor de verkiezingen een spetterend feest op hun verkiezingsnederlaag of, als ze nog groeien, op het graf van een vrij en democratisch Antwerpen.

De meerderheid heeft het immers niet begrepen op hun simplistische slogan-politiek en het is ondermeer voor hén dat het leeuwendeel van de grootste Belgische artiesten ten dans spelen.

Er wordt niet gespeeched, niet betutteld, niet veroordeeld. Iedereen is welkom.

Maar de boodschap is duidelijk: Vlaanderen verdient beter dan extreemrechts . Zo vieren we de complexiteit van het leven met een simpel feest van muziek.

ancapa 6 juli 2006 09:18

Voila Will heeft deze mail gekregen:

Beste Will,

Geachte Dame, geachte Heer,

U zal waarschijnlijk wel begrijpen dat het concert van "0110" en de mogelijke deelname van Will Tura heel wat losweekt bij het publiek.

Will Tura heeft een massa fans en verdient zijn groot succes door het Vlaamse lied te brengen en het te promoten.

Hij zingt in een taal die elke Vlaming begrijpt en vooral kan meezingen : het Vlaams. De teksten zijn herkenbaar, romantisch, levensliedjes...

Het initiatief "0110" zou compleet en geloofwaardig zijn, indien het ook zou gaan tegen het geweld in onze maatschappij.

Uit het intervieuw van Knack blijkt duidelijk dat het initiatief enkel gericht is tegen het Vlaams Belang.

Dat Will Tura zich nu voor een "linkse politieke kar" zou laten spannen, zou zeer betreurenswaardig zijn... 1.000.000 kiezers tegen de borst stoten.

U gaat liedjes met een boodschap als "Vlaanderen mijn land" en "Omdat ik Vlaming ben" toch niet zomaar verloochenen en te grabbel gooien.

U en het management kunnen zich nog beraden over een eventuele deelname aan dit evenement.

U kan zich inderdaad neutraal opstellen en niet deelnemen.

U kan de fans zeker op andere tijdstippen en plaatsen veel meer plezier doen met een optreden.

Na een zo lange schitterende carrière, met een start in de zaal "Jonge Deken" van Sint-Pieters-Leeuw trouwens, wens ik U nog vele jaren van succes.

Tot een volgend optreden in Vorst Nationaal, hopelijk.

Dank voor deze mail te lezen.

Met vriendelijke groeten,

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be