![]() |
Vlaams Belang-stemmers zijn dommeriken
Ik vraag me af hoeveel mensen dit denken. (en waarom?)
|
Tuurlijk zijn VB-stemmers dommekloten en laaggeschoolden.
Waarom? Omdat ze VB stemmen, godverdomme! |
Nee, ik geloof dat de meesten gewoon een beetje naïef zijn. Het ziet er goed uit dus moet het wel goed zijn.
|
Ik geloof, na alles wat we weten over extreem-rechts dat je ofwel dom moet zijn of totaal onwetend om ook maar te overwegen voor een fascistoïde partij als het VB te stemmen. Het enige "valabele" excuus is dat het voor veel mensen de enige manier is om "foert" te zeggen tegen de traditionele partijen; in België krijgen nieuwe en jonge partijen immers geen kans in de media, terwijl traditionele en zelfs racistische partijen overheidsgeld ontvangen.
|
Citaat:
Voila! Je hebt je eigen vraag beantwoord en je hebt groot gelijk. En hiermee is alles gezegd, zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
|
er zitten dommen bij.
op het bedrijf waar ik nu werk zitten veel ongeschoolde arbeiders waar het ongenoegen soms nogal grof uit de onderbuik komt. Het VB is er niks mee vergeleken. En op welke partij stemmen die denkt ge? |
Citaat:
|
Citaat:
Jobs verdwijnen of worden ingepakt door goedkope importarbeid. Arbeiderswijken zijn daarenboven niet echt aangenamer wonen geworden.. enfin, ik zit tussen arbeiders ik vertel enkel wat ik hoor hé. |
In een democratie bestond er toch geen domheid?
Bracht de staatsmonopolisatie niet alle heil? |
Citaat:
|
Ik geloof niet dat VB kiezers dommer zijn dan kiezers van de SP.A of CD&V of VLD.
Alleen zijn ze onverschillig geworden en kiezen ze ervoor om uit een persoonlijke ontevredenheid om een foert stem te geven zonder rekening te houden met de complexiteit van de hedendaagse samenleving. Deze onverschilligheid en overgevoeligheid uit zich trouwens niet alleen in het stemhokje maar ook op vele andere vlakken. Denken we maar aan de toenemende verkeersagressie of aan de hetze rond speelpleintjes. Partijen die met een eerlijk en constructief verhaal komen hebben grote moeite om op te boksen tegen deze maatschappelijke trend. Het VB is daarmee uitgegroeid tot de afvalbak van het maatschappelijk ongenoegen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is die partij waarvan de kopstukken zichzelf benoemen op alle plaatsen waar bakken geld te verdienen valt. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zoals in elke andere partij moet je er de rest bijnemen. |
Ik vind de mensen die er stemadvies voor geven nog veel erger, want zij misleiden die 1.000.000 sukkelaars.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be