Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nog drie te gaan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53345)

daiwa 7 juli 2006 16:26

Nog drie te gaan.

De jeugdrechter in Antwerpen heeft vandaag een van de drie minderjarige verdachten voorwaardelijk vrijgelaten.
Nog 3 te gaan, de doodsoorzaak op een hartstilstand houden en we kunnen de zaak sluiten. 8O

Let ook op het woordje ''voorwaardelijk''.
Ofwel is hij onschuldig en begrijp ik niet goed voor wat dat voorwaardelijk moet zijn ofwel heeft hij er wel mee te maken en dan kan het niet dat die al na 2 weken vrijkomt. :twisted:

Duvel 7 juli 2006 16:32

ik verschiet ervan dat die makkaken al niet lang allemaal terug loslopen

Herr Flick 7 juli 2006 16:40

Zijn die "minderjarigen" trouwens nog altijd niet uit handen gegeven, ... ?

Sneta 7 juli 2006 16:45

Het feit dat een rechter beslist om verdachten niet langer in voorarrest te houden hoeft helemaal niet te betekenen dat ze niet schuldig zouden zijn of niet zullen veroordeeld worden.
Je moet leren een onderscheid te maken tussen voorarrest (de tijdelijke opsluiting om onderzoeksdaden te kunnen stellen) en de opsluiting na veroordeling.

Het 1 ste is geen bestraffing alleen een bewarende maatregel om het onderzoek te helpen. Het 2 de is een uitvoering van een straf uitgesproken door een rechtbank.

Oh ja en er is nog zoiets als een rechtsregel die zegt dat alle verdachten onschuldig zijn tot men het tegendeel kan bewijzen.
Als aanhanger van de rechtstaat ben ik een groot voorstander van deze regel en dit om willekeur en machtsmisbruik tegen te gaan.

Indien ze effectief schuldig zijn dan zullen ze daarvoor na een eerlijk proces gestraft worden en kunnen ze hun bestraffing niet ontlopen.

Sneta 7 juli 2006 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvel (Bericht 1806498)
ik verschiet ervan dat die makkaken al niet lang allemaal terug loslopen

Dit is 1 van de redenen waarom het VB steeds weer geassocieerd wordt met racisme en onverdraagzaamheid.
En dan zijn er nog die verontwaardigd zijn als men deze associatie durft te maken...

smiley 7 juli 2006 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneta (Bericht 1806526)
Dit is 1 van de redenen waarom het VB steeds weer geassocieerd wordt met racisme en onverdraagzaamheid.
En dan zijn er nog die verontwaardigd zijn als men deze associatie durft te maken...

Ga jij je even druk maken als men het bvb moest hebben over kaaskoppen? Ik denk het niet !

satiper 7 juli 2006 17:02

Citaat:

Idd, moest ik een makkak zijn ik zou het ook niet fijn vinden om met zulk tuig vergeleken te worden ::):

Sneta 7 juli 2006 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 1806552)
Ga jij je even druk maken als men het bvb moest hebben over kaaskoppen? Ik denk het niet !

Hangt ervan af in welke context het gebruikt wordt.
De post van Duvel liet alvast geen twijfel bestaan over de context....

smiley 7 juli 2006 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneta (Bericht 1806571)
Hangt ervan af in welke context het gebruikt wordt.
De post van Duvel liet alvast geen twijfel bestaan over de context....

Neen, kaaskoppen hebben voor jou niet het juiste kleurtje...
De onverdraagzamen zijn niet diegenen die makakken roepen doch wel diegenen die racist roepen.

kaatd 7 juli 2006 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneta (Bericht 1806521)
Het feit dat een rechter beslist om verdachten niet langer in voorarrest te houden hoeft helemaal niet te betekenen dat ze niet schuldig zouden zijn of niet zullen veroordeeld worden..

U getroost zich nog de moeite om aan het gespuis dat hier zijn haat komt spuien uit te leggen hoe ons rechtssysteem functioneert? Chapeau, maar bespaar u de moeite: dit soort onkruid is niet geïnteresseerd in een rechtsstaat, in recht of in rechtsspraak. Ze willen zes Marokkanen gelynchd zien en wie zich tegen de lynchpartij verzet is een 'linkiewinkie'.

smiley 7 juli 2006 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1806580)
U getroost zich nog de moeite om aan het gespuis dat hier zijn haat komt spuien uit te leggen hoe ons rechtssysteem functioneert? Chapeau, maar bespaar u de moeite: dit soort onkruid is niet geïnteresseerd in een rechtsstaat, in recht of in rechtsspraak. Ze willen zes Marokkanen gelynchd zien en wie zich tegen de lynchpartij verzet is een 'linkiewinkie'.

Haatzaaiend gespuis kaatd heeft gesproken.

humble 7 juli 2006 17:10

Heeft die onderzoeksrechter ooit gehoord van de term schuldig verzuim?
Men pakt het Vlaams Belang aan omdat ze een brief schrijven naar senioren, maar laten zes residivsiten die bewezen een bus terroriseren en minimaal niet optreden als hij vrienden iemand doodslaan rustig lopen.

Hoe is die spreuk weer over verschillende maten en gewichten?

gsus 7 juli 2006 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 1806578)
De onverdraagzamen zijn niet diegenen die makakken roepen doch wel diegenen die racist roepen.

Hier moet ik om lachen, echt belachelijk...
Wij zijn onverdraagzaam tov racisten, bij deze mijn excuses

NOT

Idioot

Sneta 7 juli 2006 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 1806578)

Ik herken een scheldwoord als ik er een zie, en trouwens wie ben jij dat je zomaar denkt te kunnen weten wat ik al dan niet denk...

Ik maak geen onderscheid tussen huidskleur maar baseer me alleen op daden en uitspraken om een oordeel over iemand te vellen.

kaatd 7 juli 2006 17:13

@humble:

Wat zijn residivsiten?

Misschien bedoelt ge 'recidivisten'? Leert eerst eens schrijven, vriendje, en dan moogt ge altijd terugkomen om uw belachelijke meningen verder te spuien. Let wel op dat ge niet op uw bavette smost.

smiley 7 juli 2006 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneta (Bericht 1806590)
Ik herken een scheldwoord als ik er een zie, en trouwens wie ben jij dat je zomaar denkt te kunnen weten wat ik al dan niet denk...

Ik maak geen onderscheid tussen huidskleur maar baseer me alleen op daden en uitspraken om een oordeel over iemand te vellen.

Kaaskop is dus geen scheldwoord?

Distel 7 juli 2006 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1806580)

Even parafraseren:

Citaat:

Dit is 1 van de redenen waarom anti-VBers steeds weer geassocieerd worden met idiotie en onverdraagzaamheid.

Sneta 7 juli 2006 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 1806599)
Kaaskop is dus geen scheldwoord?

Nogmaals, het hangt ervan af in welke context het gebruikt wordt ( zie ook mijn antwoord enkele posts geleden)

smiley 7 juli 2006 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneta (Bericht 1806604)
Nogmaals, het hangt ervan af in welke context het gebruikt wordt ( zie ook mijn antwoord enkele posts geleden)

Die criminelen voor makkak uitmaken vind je erg? :roll:
Is kutmarokkaantjes dan beter?

Sneta 7 juli 2006 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 1806603)
Even parafraseren:

Als je mij wil quoten , gelieve dan geen veranderingen in mijn tekst aan te brengen

Dit is de originele

Citaat:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be