ferro |
25 augustus 2003 13:52 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Sommigen onder jullie zullen zich misschien afvragen waar Steve S. de mosterd haalt.
Een zéér belangrijke inspiratie bron voor de huidige Spa-top is het vooroorlogse fascisme van Benito Mussolini en zijn zwarthemden.
Een voorbeeld uit het boek "Oorlog en crisis"(uitgeverij lekturama-Rotterdam) blz 260: "in 1922 begonnen de fascisten het straatbeeld te bepalen....in Milaan schopten ze de bestuurders van de trams en verzorgden ze zelf het openbaar vervoer onder het motto HET OPENBAAR VERVOER IS GRATIS ! De reizigers puilden de trams uit....
Er is vandaag duidelijk niks nieuws onder de zon...
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat er ook verschillen zijn tss de SPa en de Zwarthemden.
De personencultus rond Steve S. is vandaag de dag veel groter dan de personencultus indertijd rond Mussolini.
Geen enkele partijkrant zou het aandurven Mussolini met God te vergelijken.
Hier gebeurde het wel dat de SPa-partijkrant 'De morgen' schreef:" Steve is god'.
|
Ik sta versteld van uw historisch inzicht, misschien kan u zich aanmelden als historicus bij de BUB en daar nog eens een biografie schrijven over Leopold 2.
|
Ik heb doelbewust deze (inderdaad manke) vergelijking gemaakt.
Waarom?
Ooit pakte het Vlaams Blok uit met de slogan " Uit Zelfverdediging".
Toen kwam één of andere linkse subsidievreter ermee af dat het woord "zelfverdediging" ook voorkwam in het monumentale boek "mein kampf"(851 blz.ned vert.)
Dat was toen voldoende voor een ganse mediahetze.
Ik heb enkel gebruik gemaakt van een typisch linkse techniek om links zelf aan te vallen.
Snap je 't plaatje ???
|