Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   openbare bibliotheken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53392)

djimi 8 juli 2006 15:06

openbare bibliotheken

De leeszalen van openbare bibliotheken zouden eigenlijk 24/7 toegankelijk moeten zijn, zodat iedereen om het even wanneer een krant/tijdschrift/boek zou kunnen raadplegen.

Duvelke 8 juli 2006 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 1808173)
De leeszalen van openbare bibliotheken zouden eigenlijk 24/7 toegankelijk moeten zijn, zodat iedereen om het even wanneer een krant/tijdschrift/boek zou kunnen raadplegen.

internet ;-)

djimi 8 juli 2006 15:16

Niet iedereen beschikt over de nodige 'hardware' om van internet te kunnen profiteren. Nogal wat websites zijn bovendien slechts gedeeltelijk toegankelijk voor niet-betalende bezoekers, en dat is een beetje jammer.

De bibliotheken zijn er nu toch al, waarom kunnen die niet maximaal benut worden?

Chipie 8 juli 2006 15:21

Vanzelfsprekend gratis...

Duvelke 8 juli 2006 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1808197)
Vanzelfsprekend gratis...

dat zijn ze nu toch ook?
waarom moet voor jou alles geld kosten?

Duvelke 8 juli 2006 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 1808190)
Niet iedereen beschikt over de nodige 'hardware' om van internet te kunnen profiteren. Nogal wat websites zijn bovendien slechts gedeeltelijk toegankelijk voor niet-betalende bezoekers, en dat is een beetje jammer.

De bibliotheken zijn er nu toch al, waarom kunnen die niet maximaal benut worden?

Dat is normaal e, sommige leesstof is net zoals een boek. En sommige boeken ga je toch ook kopen in de boekenwinkel?
Niet alle boeken staan ook in de bib e? :-)

Chipie 8 juli 2006 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1808292)
dat zijn ze nu toch ook?
waarom moet voor jou alles geld kosten?

Tja... als U volwassen zult zijn, zult U dat pas begrijpen... :wink:

Desiderius 8 juli 2006 17:36

In dezelfde zin : alle treinen, bussen en trams moeten 24/7 op piekuur-tijdregeling rijden, zodat niemand langer dan twintig minuten moet wachten op transport. Alle loketten van alle overheidsdiensten op alle niveau's moeten 24/7 bemand zijn, zodat iedereeen om het even wanneer beroep kan doen op de openbare dienstverlening.

alberto 8 juli 2006 18:53

Citaat:

Dat wil zeggen dat er 24/7 licht en verwarming moet zijn, echt energiebesparend is dat niet natuurlijk en hoeveel mensen zouden er s'nacht iets komen lezen, de meesten slapen veronderstel ik.

Wat het licht en de verwarming betreft is er misschien een oplossing,
die gasten van het fitnesscenter ( uwen ander topic ) kunnen voor die energie zorgen.

Jozef Ostyn 9 juli 2006 00:11

An sich heb ik er niets tegen dat de bibliotheken steeds open zouden zijn. Maar ik vrees dat de personeelskost daardoor enorm de pan uit zou swingen, en dit waarschijnlijk maar voor een erg beperkt publiek.

Metternich 9 juli 2006 00:29

Ik vind het een goed idee, of het realistisch is, dat is nog iets anders.

Chipie 9 juli 2006 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1809016)
Ik vind het een goed idee, of het realistisch is, dat is nog iets anders.

De meeste goede ideeën zijn niet realistisch... :wink:

Mambo 9 juli 2006 20:52

De bib achter mijn hoek zit al jaar en dag te wachten op een klant.

djimi 9 juli 2006 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1810671)
De bib achter mijn hoek zit al jaar en dag te wachten op een klant.

Misschien staat gij altijd in de weg als er eens iemand afkomt ?

;-)

Mambo 9 juli 2006 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 1810702)
Misschien staat gij altijd in de weg als er eens iemand afkomt ?

;-)

Helemaal niet, ik ga altijd uit de weg voor nozems;-)

Bob 9 juli 2006 23:03

Citaat:

Als de ambtenaren dit gratis willen tewerkstellen, waaarom niet. Maar als ze er dik voor willen betaald worden (nachtvergoeding, zaterdag/zondagvergoeding...) zodat de belastingsbetaler ervoor moet opdraaien, dan liever niet.

djimi 9 juli 2006 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1810746)
Helemaal niet, ik ga altijd uit de weg voor nozems;-)

Nozems in de bibliotheek ???

De mirakels zijn de wereld nog niet uit, hallelujah !

;-)

vulpes 10 juli 2006 10:19

een veel te zware kost..

'k heb de indruk dat men van de openingsuren van openbare bibliotheken overigens niet mag klagen. De meesten zijn 's avonds open en voor diegenen die te laat thuis zijn (maar die hebben meestal ook geen tijd om veel te lezen) zijn er ook nog de weekends (vaak zaterdag en zondagvoormiddag).

als men dan toch wil investeren in openingsuren, dan zou ik eerder investeren in andere dienstverlening zoals loketten en openbaar vervoer. Nu ben je bijna verplicht om een halve dag vakantie op te nemen als je iets administratiefs wil regelen.

PS: ik heb niet gestemd - 'k heb daar blijkbaar geen toelating voor..

Teerke 10 juli 2006 10:41

Ik ga nooit naar de bib, ik koop mijn boeken, zowel nieuw als 2dehands. Minderbegoeden zijn, als ze al lezen, aangewezen op openbare bibs en moeten dan ook alle faciliteiten krijgen. Maar om 24/7 open te zijn, dat is toch wal overdreven. De ganse nacht open blijven voor drie man en een paardenkop is van het goede te veel.

Griffin 10 juli 2006 10:45

Ik denk dat de kosten van 24/7 veel te hoog zijn voor het resultaat dat ze teweegbrengen. Natuurlijk moeten bibliotheken deftige openingsuren hebben, maar je moet niet overdrijven en je mag het een heel klein beetje economisch blijven bekijken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be