Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   B Plus viert derde keer op rij Vlaamse Feestdag in Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53441)

Kim 9 juli 2006 13:42

B Plus viert derde keer op rij Vlaamse Feestdag in Wallonië

Gezien andere verenigingen ook reclame maken voor 11 juli:

B PLUS VIERT DERDE VLAAMSE FEESTDAG IN WALLONIE

DINSDAG 11 JULI 2006

Waar? Domein van Mozet, provincie Namen
Wat? Debat, feest, dans, natuur, gastronomie en cultuur
Wanneer? Dinsdag, 11 juli 2006 van 14u tot 22u
Waarom? B Plus ijvert voor een goede verstandhouding tussen alle Belgen en viert de Vlaamse feestdag in Wallonië in het teken van de verbondenheid tussen de gemeenschappen.

Meer info en routebeschrijving? Surf naar: http://www.bplus.be of contacteer Adrien Mertens, Voorzitter B Plus-Namen: 0486/66.54.97, adrienmertens@hotmail.com

Jozef Ostyn 9 juli 2006 16:04

Ik wens jullie een prettige dag toe. Zelf vier ik de Vlaamse feestdag in de Vlaamse hoofdstad.

Everytime 9 juli 2006 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1810055)
Ik wens jullie een prettige dag toe. Zelf vier ik de Vlaamse feestdag in de Vlaamse hoofdstad.......

.........waar ik toch meer Frans dan Nederlands zal horen.

Vlaanderen_onafhankelijk 9 juli 2006 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 1810089)
.........waar ik toch meer Frans dan Nederlands zal horen.

.....een taal het vaakst gesproken door zij die doorgaans - al dan niet gewapend - op straat leven, geen job hebben en ons handenvol geld kosten.

Silhoutte 9 juli 2006 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk (Bericht 1810093)
.....een taal het vaakst gesproken door zij die doorgaans - al dan niet gewapend - op straat leven, geen job hebben en ons handenvol geld kosten.

Flaminganten spreken toch Nederlands?:?

Jaani_Dushman 9 juli 2006 16:27

Citaat:

Heb je het over politieagenten?

Tantist 9 juli 2006 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1809767)
Gezien andere verenigingen ook reclame maken voor 11 juli:

B PLUS VIERT DERDE VLAAMSE FEESTDAG IN WALLONIE

DINSDAG 11 JULI 2006

Waar? Domein van Mozet, provincie Namen
Wat? Debat, feest, dans, natuur, gastronomie en cultuur
Wanneer? Dinsdag, 11 juli 2006 van 14u tot 22u
Waarom? B Plus ijvert voor een goede verstandhouding tussen alle Belgen en viert de Vlaamse feestdag in Wallonië in het teken van de verbondenheid tussen de gemeenschappen.

Meer info en routebeschrijving? Surf naar: http://www.bplus.be of contacteer Adrien Mertens, Voorzitter B Plus-Namen: 0486/66.54.97, adrienmertens@hotmail.com

Best een schizofrene situatie: in Vlaanderen mag hij niet gevierd worden, in Wallonië moet hij gevierd worden...

Kim 9 juli 2006 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1810264)
Best een schizofrene situatie: in Vlaanderen mag hij niet gevierd worden, in Wallonië moet hij gevierd worden...

Dat zeg jij, waar zie jij B Plus pleiten voor een afschaffing van de Vlaamse Feestdag in Vlaanderen? :?

Jong N-VA'er 9 juli 2006 17:29

Sorry, ik vind het wat hypocriet om in Namen een Vlaamse feestdag te vieren. En dan nog door Belgicisten: dubbele hypocrisie vind ik dat eerlijk gezegd.

Jong N-VA'er 9 juli 2006 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1810278)
Dat zeg jij, waar zie jij B Plus pleiten voor een afschaffing van de Vlaamse Feestdag in Vlaanderen? :?

Zie ook mijn post, ik begrijp hem wel.

Tantist 9 juli 2006 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1810278)

Och Kim, uit realpolitik wordt daar niet voor geijverd, maar we weten dat dit de natte droom is van elke belgicist, nietwaar ;-)

Kim 9 juli 2006 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1810297)
Och Kim, uit realpolitik wordt daar niet voor geijverd, maar we weten dat dit de natte droom is van elke belgicist, nietwaar ;-)

Neen, toch niet.

Nogmaals, B Plus heeft geen enkel probleem met Vlaanderen, noch met de Vlaamse Feestdag.

Kim 9 juli 2006 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 1810283)
Zie ook mijn post, ik begrijp hem wel.

Als je de achterliggende idee zou vatten, zou je inzien dat helemaal niet hypocriet is. Wij willen beide gemeenschappen terug dichter bij mekaar brengen, en zo'n feestdag is daar de perfecte gelegenheid toe.

Everytime 9 juli 2006 17:35

Citaat:

N'importe quoi.

Tantist 9 juli 2006 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1810304)
Neen, toch niet.

:lol:

Citaat:

Nogmaals, B Plus heeft geen enkel probleem met Vlaanderen, noch met de Vlaamse Feestdag.
Tja, de belgicisten hebben immers gestreden om die dag erkend te krijgen he... :twisted:

Kim 9 juli 2006 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1810310)
Tja, de belgicisten hebben immers gestreden om die dag erkend te krijgen he... :twisted:

Hebben de Belgicisten dat tegengewerkt misschien?

U moet toch eens dringend afstappen van het vooroordeel dat alle Belgicisten dolgedraaide franskiljons zijn hoor.

Tantist 9 juli 2006 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1810307)
Als je de achterliggende idee zou vatten, zou je inzien dat helemaal niet hypocriet is. Wij willen beide gemeenschappen terug dichter bij mekaar brengen, en zo'n feestdag is daar de perfecte gelegenheid toe.

De radicale belgicisten willen het liefst en al Vlaanderen zien opgaan in een unitaire Belgische staat, en nu gaan hun iets gematigde broeders het Vlaamse identiteitsbesef gaan verkondigen in Wallonië. Geef toe dat dit huichelachtig overkomt of toch op zijn minst het resultaat is van een zwak strategisch inzicht...

Tantist 9 juli 2006 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1810311)
Hebben de Belgicisten dat tegengewerkt misschien?

U zegt het...

Jong N-VA'er 9 juli 2006 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1810307)

Belgicisten die de gemeenschappen willen vieren, klinkt bij mij zoals een nazi die een jood wil verbergen...

Kim 9 juli 2006 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1810320)
U zegt het...

Nogmaals, u zet ten allen tijde Belgicisten op gelijke voet met franskiljons e.d. Dat is geheel fout!

Maar goed, wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil... ;)

Ik ga iets eten, tot later! (en probeer ondertussen onze achterliggende idee te vatten, zonder te vervallen in vooroordelen ;)).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be