Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het abnormale tot norm verheffen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53470)

Truder 10 juli 2006 14:21

Het abnormale tot norm verheffen.

Tongerse rechter Rudi Robeyns: ,,Ik heb niets tegen homo’s, maar ze mogen het abnormale wel niet tot norm verheffen. Want die norm is nog steeds het gezin, met een man, een vrouw en kinderen.''
Bron: DS

Vwalla een rechter die nog met de beide voeten op de grond staat.
Homofilie is nog steeds een abnormaliteit. Met alle respect voor de mensen met die sexualiteitsafwijking, maar een afwijking blijft een afwijking. Zo hoort u het ook eens van iemand anders.

Kay_ 10 juli 2006 14:22

Ik vind mensen met een kromme neus ook een afwijking. Ze mogen hun kromme neus niet opleggen aan de maaatschappij en moeten die deshalve bedekken. Ze mogen ook geen kinderen opvoeden omdat die dan denken dat kromme neuzen de standaard zijn. In wat voor wereld leven we dan?

cookie@vws 10 juli 2006 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 1812025)
Tongerse rechter Rudi Robeyns: ,,Ik heb niets tegen homo’s, maar ze mogen het abnormale wel niet tot norm verheffen. Want die norm is nog steeds het gezin, met een man, een vrouw en kinderen.''

Homofilie is nog steeds een abnormaliteit. Met alle respect voor de mensen met die sexualiteitsafwijking, maar een afwijking blijft een afwijking. Zo hoort u het ook eens van iemand anders.

Robijn fleur en fijn voor een halfzachte was en een compleet losgeslagen gerecht, ken de uitspraak in beroep al op voorhand...

Flippend Rund 10 juli 2006 14:31

Citaat:

Wat bedoelt Rudi Robeyns met "het abnormale tot norm verheffen", en waaruit leidt hij af dat homo's daaraan schuldig maken?

Truder 10 juli 2006 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 1812028)
Ik vind mensen met een kromme neus ook een afwijking. Ze mogen hun kromme neus niet opleggen aan de maaatschappij en moeten die deshalve bedekken. Ze mogen ook geen kinderen opvoeden omdat die dan denken dat kromme neuzen de standaard zijn. In wat voor wereld leven we dan?

Hihihi jij hebt echt wel geen benul waar het over gaat. :lol:

cookie@vws 10 juli 2006 14:32

btw Ambiorix was ook een jeanet :twisted:

Griffin 10 juli 2006 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1812059)
Wat bedoelt Rudi Robeyns met "het abnormale tot norm verheffen", en waaruit leidt hij af dat homo's daaraan schuldig maken?

Hij is bang dat 10% homo's de samenleving gaan domineren, dat ze trouwer zullen blijven aan hun partners dan hetero's... Zo'n dingen dus ;)

Truder 10 juli 2006 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1812059)

Geen idee dat zal u aan de rechter zelf moeten vragen.
Homofilie is nu éénmaal een abnormaliteit, daar kan de rechter ook niet aan doen hé.

Pietje 10 juli 2006 14:34

Citaat:

Zo hoort u het ook eens van iemand anders.

Allez, al twee dus.

Coekie 10 juli 2006 14:34

Statistisch heeft de man uiteraard gelijk. In welk kader deed hij deze uitspraak?

Griffin 10 juli 2006 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 1812069)
Homofilie is nu éénmaal een abnormaliteit, daar kan de rechter ook niet aan doen hé.

Bron?

Flippend Rund 10 juli 2006 14:34

Iedereen die zegt "ik heb niets tegen homo's maar... " is iemand met een onderdrukte angst voor zijn eigen latente homofilie.

cookie@vws 10 juli 2006 14:35

Citaat:

Op het belang stemmen ook, wij laten u toch ook onnozele keuzes maken :roll:

Pietje 10 juli 2006 14:35

Citaat:

Bekrompenheid ook.

Hexy 10 juli 2006 14:35

Of homoseksualiteit al dan niet een afwijking is, laat ik aan anderen over. 't schijnt een lange traditie te hebben. Leerden we al niet van schandknaapjes in de lessen grieks ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 1812028)

Wat maakt het uit wat twee toestemmende volwassenen in hun eigen bed uitrichten, of het nu twee moerkes of vijsjes zijn ? :-P

'k heb de afkeer voor het opvoeden van kinderen door homoseksuelen nooit begrepen. Er lopen ontzettend veel 'fucksels'* rond, terwijl homoseksuelen met een kinderwens toch ook goede, zo niet betere ouders zouden kunnen zijn ?

* met fucksels bedoel ik kinderen, ontstaan uit een moment van passie (om niet geilheid te zeggen) die tot het gezin behoren, maar waar de ouders onverschillig voor zijn en/of (totaal) niet naar omkijken...

cookie@vws 10 juli 2006 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 1812072)
Statistisch heeft de man uiteraard gelijk. In welk kader deed hij deze uitspraak?

In het kader der komkommertijd, soms vervelen mensen zich wel eens...

Jazeker 10 juli 2006 14:39

Voor de volledigheid, het artikel:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DS
Geen berisping voor rechter die homo uitscheldt

BRUSSEL - Een rechter die vorig jaar een homo uitschold omwille van zijn geaardheid, heeft ,,de waardigheid van zijn ambt niet geschonden''. Dat heeft de eerste voorzitter van de rechtbank van Tongeren laten weten aan het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding.
Het bericht staat maandag in Het Belang van Limburg. De 44-jarige Eric Vanswijgenhoven uit Bree zal de bolwassing die hij eind september vorig jaar kreeg van de Tongerse rechter Rudi Robeyns niet snel vergeten. Wat zich aandiende als een erfeniskwestie ontaardde in een homofobe scheldpartij. De rechter vroeg zich tijdens de zitting hardop af of het wel wettelijk is dat ,,twee levenspartners van hetzelfde geslacht'' een lening aangaan bij de bank en of dat ,,niet in strijd is met de openbare orde en goede zeden''.

Later zette hij zijn uitspraken nog kracht bij. ,,Ik heb niets tegen homo’s, maar ze mogen het abnormale wel niet tot norm verheffen. Want die norm is nog steeds het gezin, met een man, een vrouw en kinderen.'' Vanswijgenhoven stapte naar het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding en dat centrum schreef een brief naar de overste van rechter Robeyns.

De rechtbank van Tongeren wijst nu de klacht af. De uitspraak wordt niet gemotiveerd. Het Centrum gaat daarom uitleg vragen aan de Hoge Raad voor Justitie en aan minister van Justitie Onkelinx.

Griffin 10 juli 2006 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1812080)
In het kader der komkommertijd, soms vervelen mensen zich wel eens...

Het is heerlijk weer en hier in de tuin zitten de duiven elkaar ook te fucken. Of het nu om homo's gaat weet ik nog niet, maar ik vermoed dat er toch enkele deugnieten tussen zitten.
En dat kent geen schaamte eh! Zo op twee meter van mij af zitten fucken zeg. Schande.

:lol:

cookie@vws 10 juli 2006 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 1812091)
Het is heerlijk weer en hier in de tuin zitten de duiven elkaar ook te fucken. Of het nu om homo's gaat weet ik nog niet, maar ik vermoed dat er toch enkele deugnieten tussen zitten.
En dat kent geen schaamte eh! Zo op twee meter van mij af zitten fucken zeg. Schande.

:lol:

vrij roeke-roekeloos gedrag

cookie@vws 10 juli 2006 14:42

De gelijkenis tussen een komkommer en een Tongers rechter: ze beleven dus beiden hun glorietijd in volle zomer :|
het verschil: ne rechter gaat niet in een komkommer, maar een komkommer gaat wel.....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be