Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bub federalistisch? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53475)

van Maerlant 10 juli 2006 16:21

Bub federalistisch?

Het is tot mijn aandacht gekomen dat de Derde Man van de BUB, Nationaal Secretaris, en Cöordinator van Propagandadienst Unitas, in feite helemaal geen unitarist is!

De verklaring:
Dit is de beschrijving van B-Plus

Beweging voor een federaal en vernieuwd België
B Plus is een drukkingsgroep die het federale België wil versterkenin een geest van multiculturele vriendschap en samenhorigheid.

Federaal? Wel, wel, wel. En hier* vinden we de ledenlijst, waar onze vriend Tacitus/Bruno*/Superbelg/Vlaminghater/Silhoutte/.... terug te vinden is.

En ik dacht dat de bub unitaristisch was? 8O Een interessant gegeven...

* http://www.bplus.be/nl/organisatie_leden.htm

vulpes 10 juli 2006 16:39

of nog:

Citaat:

In tegenstelling tot vele Franstaligen die in Vlaams-Brabant wonen, passen zij [i.e.: de Vlamingen die in Waals-Brabant wonen] zich meestal vrij snel aan aan hun omgeving
http://www.bplus.be/nl/pdf/20051007_hetwittekonijn.pdf

er wordt verder ook bijv. erkend dat het invoeren van tweetaligheid in vlaamse gemeenten leidt tot verfransing

van Maerlant 10 juli 2006 16:42

Wel, we krijgen een heel ander zicht op de Hans en zijn Paladijnen.

Patriot! 10 juli 2006 16:43

So, ik sta daar ook op, en ik ben De Nummer Twee Van De BUB ;)

Ik ben en blijf unitarist, en ik ben voorstander van eenheid onder alle Belgen, aangezien ik ervan uitgaan dat BPlus en BUB dezelfde ideologie delen hoewel wij op termijn verder willen gaan. Als BPlus een andere mening toegedaan is, moeten ze mij maar buitengooien, maar ik denk niet dat dat het geval is. ;)

van Maerlant 10 juli 2006 16:48

U komt op als unitarist, terwijl u lid bent van een federalistische beweging? Dat noem ik kiezersbedrog. Uw (weinige) kiezers wensen een unitair belgië, en schenken hun vertrouwen dus aan u. Dat vertrouwen wordt hierdoor zwaar geschonden.

Miguelito 10 juli 2006 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1812312)
So, ik sta daar ook op, en ik ben De Nummer Twee Van De BUB

:rofl: :rofl:

Citaat:

Ik ben en blijf unitarist, en ik ben voorstander van eenheid onder alle Belgen, aangezien ik ervan uitgaan dat BPlus en BUB dezelfde ideologie delen hoewel wij op termijn verder willen gaan. Als BPlus een andere mening toegedaan is, moeten ze mij maar buitengooien, maar ik denk niet dat dat het geval is.

Pas maar op, als je zoveel onzin uitkraamt dat ze jou niet buitensmijten.

un saludo

Patriot! 10 juli 2006 17:21

Manneke, ik parodieer VM's eerste regels maar. :roll:

Dit alles gezegd zijnde ben ik het helemaal niet eens met alles wat BPlus doet, maar ik ga daar nu niet over discussiëren owv de godsvrede in de Belgische Beweging. ;)

van Maerlant 10 juli 2006 17:23

Regelrecht bedrog tov uw kiezers.

Wat denken zij wanneer ze zien dat hun unitaristische kandidaat federalistische neigingen heeft?

Patriot! 10 juli 2006 17:29

In welke zin strookt de BPlus ideologie niet met de onze? En dan heb ik het niet over de naam federalistisch of unitaristisch maar over concrete zaken. Als BPlus ooit meer splitsingen van bevoegdheden eist dien ik mijn ontslag stante pede in hoor, wees gerust;)

van Maerlant 10 juli 2006 17:32

Man toch, als u niet inziet dat B-Plus fundamenteel anders is dan bub, is het maar armzalig met u gesteld. Beide organisaties zijn belgicistisch, zoveel is juist, maar ze hebben een volledig verschillende visie op wat belgië moet zijn. Visies die in zulke grote mate van elkaar verschillen, dat ze onverzoenlijk zijn. Een staat is OF unitair, OF (con-)federaal. Daarmee dat uw zelf-uitgevonden begrip 'unie-federalisme' kant noch wal raakt.

Patriot! 10 juli 2006 17:38

Als u niet inziet dat er tussen het unitarisme en het unionistisch federalisme (BPlus komt oa voort uit het Front Unionistisch Federalisme) enerzijds en het confederalisme anderzijds een veeeeel grotere kloof gaapt dan tussen unitarisme en unionistisch federalisme, bent u hier de dommerik.

Wat zegt u trouwens tegen uw kiezers? U roept op om op een royalistische partij te stemmen in ruil voor een paar zeteltjes.

Knuppel 10 juli 2006 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vulpes (Bericht 1812305)
of nog:

http://www.bplus.be/nl/pdf/20051007_hetwittekonijn.pdf

er wordt verder ook bijv. erkend dat het invoeren van tweetaligheid in vlaamse gemeenten leidt tot verfransing

Verdere verfransing van Vlaanderen is ook de bedoeling van Hans en zijn paladijnen.

Zeno! 10 juli 2006 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1812318)
U komt op als unitarist, terwijl u lid bent van een federalistische beweging? Dat noem ik kiezersbedrog. Uw (weinige) kiezers wensen een unitair belgië, en schenken hun vertrouwen dus aan u. Dat vertrouwen wordt hierdoor zwaar geschonden.

Zijn kiezers :lol:

John Stufflebeam 10 juli 2006 20:36

Citaat:

So, ik sta daar ook op, en ik ben De Nummer Twee Van De BUB ;)

Ik ben en blijf unitarist, en ik ben voorstander van eenheid onder alle Belgen, aangezien ik ervan uitgaan dat BPlus en BUB dezelfde ideologie delen hoewel wij op termijn verder willen gaan. Als BPlus een andere mening toegedaan is, moeten ze mij maar buitengooien, maar ik denk niet dat dat het geval is. ;)

Ik blijf het toch vreemd vinden: de ene dag het federalisme verdedigen op een Bplus actie, en de dag erop voor afschaffing van het federalisme ijveren bij de BUB.

Patriot! 10 juli 2006 20:44

Ik verdedig het federalisme niet, ik verdedig België. Bij BUB en bij BPlus.

muys 10 juli 2006 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1812397)
Als u niet inziet dat er tussen het unitarisme en het unionistisch federalisme (BPlus komt oa voort uit het Front Unionistisch Federalisme) enerzijds en het confederalisme anderzijds een veeeeel grotere kloof gaapt dan tussen unitarisme en unionistisch federalisme, bent u hier de dommerik.

Wat zegt u trouwens tegen uw kiezers? U roept op om op een royalistische partij te stemmen in ruil voor een paar zeteltjes.

en wat mag dat dan wel zijn, unionistisch federalisme......

is dat zoiets als een royalistische vlaams nationalist?

van Maerlant 10 juli 2006 21:13

Nee, hetzelfde als attachistisch separatisme.

John Stufflebeam 10 juli 2006 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1812686)
Ik verdedig het federalisme niet, ik verdedig België. Bij BUB en bij BPlus.

OK, ik begin het te snappen: bij BUB verdedig je het Belgisch unitarisme, bij Bplus het Belgisch federalisme.

Patriot! 10 juli 2006 21:21

Bij BUB verdedig ik België, bij BPlus verdedig ik België.
Altijd en overal zal ik zeggen dat het huidige federalisme niet werkt, en dat we het beter terugschroeven en aanpassen tot een werkbaarder systeem, en op termijn het unitarisme invoeren. BPlus is het met me eens tot stap twee. Dat ze me verder niet volgen is hun keuze, en dat stoort me niet.

van Maerlant 10 juli 2006 21:24

Ja, en als het bij bub mislukt, gaat u vrolijk voluit bij B-Plus.
Weten uw kiezers van uw opportunistisch spelletje?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be