Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VRT-baas Tony Mary bedreigt Knack (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53503)

Antoon 11 juli 2006 09:22

VRT-baas Tony Mary bedreigt Knack

Citaat:

Volgens VRT-topman Tony Mary voert het weekblad Knack een "lastercampagne" tegen zijn persoon en de VRT. In een brief aan Knack-directeur Rik Van Cauwelaert dreigen de advocaten van Mary gerechtelijke stappen te ondernemen tegen het weekblad wegens de "onjuiste, negatieve en lasterlijke berichtgeving" over Mary en de openbare omroep.

Directe aanleiding is een artikel dat "in voorbereiding" zou zijn bij Knack. "Onze cliënten vernamen dat in een volgend nummer van Knack een artikel zou verschijnen waarin onder meer opnieuw sprake zou zijn van een aantal aspecten van de werking van de VRT, en in het bijzonder van kostennota's van de heer Mary en van door de VRT aan consultants betaalde bedragen", luidt het in een brief, die ondertekend is door de raadslieden van de VRT en van Mary.

Van Cauwelaert en hoofdredacteur Karl van den Broeck noemen de brief een "nooit eerder vertoonde poging tot intimidatie". Ze voegen eraan toe dat er nooit sprake was van een artikel over onkostennota's of andere onthullingen.
Verwondert mij niet.

LeMmOnN 11 juli 2006 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1813436)
Verwondert mij niet.

Wie wel?! :lol:

Jazeker 11 juli 2006 10:36

Moet Knack niet afgeschaft worden? :lol:

ilfalco 11 juli 2006 11:54

Knack is nochtans zo PC als de pest ... beginnen ze nu elkaar ook al af te maken?

Chyron0 11 juli 2006 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1813555)

Na Freya, nu Tony.
Persvrijheid heeft haar grenzen, dat is waar, maar in dit land wordt het stilaan gevaarlijk voor een blad of voor journalisten om "onwelkome" standpunten in te nemen.
Rechtszaken langs voor en telefonische intimidaties langs achter.

@BuRnS 11 juli 2006 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1813639)
Knack is nochtans zo PC als de pest ... beginnen ze nu elkaar ook al af te maken?

2-0 voor de goei , nog vanda :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

labyrinth 11 juli 2006 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chyron0 (Bericht 1813661)
Na Freya, nu Tony.
Persvrijheid heeft haar grenzen, dat is waar, maar in dit land wordt het stilaan gevaarlijk voor een blad of voor journalisten om "onwelkome" standpunten in te nemen.
Rechtszaken langs voor en telefonische intimidaties langs achter.

Persvrijheid heeft inderdaad grenzen. Wanneer gaat de pers eens aan positievere berichtgeving beginnen ? Zo van ..... de malheurs van andere landen zijn nog omvangrijker....... al bij al doen we dat hier niet zo slecht.
Misschien zullen de mensen dan minder zure gezichten trekken.

solidarnosc 11 juli 2006 14:22

Citaat:

Daarom dat Knack de hogepriesteres van de politieke corectheid al maanden door het slijk haalt? Knack neemt al jaren een anti-paars houding aan. Geen probleem maar laat men dat dan ook duidelijk zeggen. ;-)

Chyron0 11 juli 2006 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 1813799)
Persvrijheid heeft inderdaad grenzen. Wanneer gaat de pers eens aan positievere berichtgeving beginnen ? Zo van ..... de malheurs van andere landen zijn nog omvangrijker....... al bij al doen we dat hier niet zo slecht.
Misschien zullen de mensen dan minder zure gezichten trekken.

Dat heet relativeren. Count your blessings. Moet geregeld gebeuren. Gebeurt ook geregeld, met name bij wie van vakantie terug thuis komt.

Vergeet echter niet dat ontevredenheid de motor van verandering is. Ik ben niet gezapig genoeg om maar tevreden te zijn met wat hier bestaat, allen omdat het op heel wat plaatsen (inderdaad) slechter is.
Er is ook iets ... pervers aan, om grotere tevredenheid met het eigen lot te putten uit het grotere ongeluk van anderen, nee ? Ruikt naar Schadenfreude.

La Chunga 11 juli 2006 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 1813799)
Wanneer gaat de pers eens aan positievere berichtgeving beginnen ? Zo van ..... de malheurs van andere landen zijn nog omvangrijker....... al bij al doen we dat hier niet zo slecht.

Ik weet dat je dit niet bedoelt, Labyrinth, maar ik vond de tegenstelling grappig.

Griffin 11 juli 2006 14:51

:geeuw: erg politiek ja.

labyrinth 11 juli 2006 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga (Bericht 1813855)
Ik weet dat je dit niet bedoelt, Labyrinth, maar ik vond de tegenstelling grappig.

Ach.... ik wou gewoon in de stijl van de berichtgeving blijven.
De toestand is hopeloos maar niet ernstig. ;-)

labyrinth 11 juli 2006 21:59

[quote=Chyron0;1813841]
Citaat:

Dat heet relativeren. Count your blessings. Moet geregeld gebeuren. Gebeurt ook geregeld, met name bij wie van vakantie terug thuis komt.

Juist. We reizen om te leren......
Citaat:

Vergeet echter niet dat ontevredenheid de motor van verandering is. Ik ben niet gezapig genoeg om maar tevreden te zijn met wat hier bestaat, allen omdat het op heel wat plaatsen (inderdaad) slechter is.
Ontevredenheid is inderdaad een drijfveer om het beter te willen doen, dingen te veranderen in positieve zin.
Als men echter de zaken uitvergroot en een verkeerd beeld heeft zal men juist ontevredenheid veroorzaken. De zaken veranderen in negatieve zin, het slechter voorstellen dan het is.
Citaat:

Er is ook iets ... pervers aan, om grotere tevredenheid met het eigen lot te putten uit het grotere ongeluk van anderen, nee ? Ruikt naar Schadenfreude
Wat u beschrijft is ramptoerisme, dat is niet wat ik bedoel, dit heeft niets met de werkelijkheid zien en vergelijken te maken.

labyrinth 11 juli 2006 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1813833)
Daarom dat Knack de hogepriesteres van de politieke corectheid al maanden door het slijk haalt? Knack neemt al jaren een anti-paars houding aan. Geen probleem maar laat men dat dan ook duidelijk zeggen. ;-)

Wie kan lezen snapt dat wel.

Jong N-VA'er 12 juli 2006 00:12

Citaat:

Oftewel was jij fout:-P
Maar dat zal wel niet, jij bent altijd zo overtuigd van je eigen gelijk, waarom sta jij nog niet boven De Winter dan eigenlijk?:oops:

Chyron0 12 juli 2006 06:36

[quote=labyrinth;1814917][quote=Chyron0;1813841]
Ontevredenheid is inderdaad een drijfveer om het beter te willen doen, dingen te veranderen in positieve zin.
Als men echter de zaken uitvergroot en een verkeerd beeld heeft zal men juist ontevredenheid veroorzaken. De zaken veranderen in negatieve zin, het slechter voorstellen dan het is. [quote]

Toch niet, vriend.

Je zin staat bol van de waarde-oordelen.
Wie gaat, ook in historisch perspectief en met het comfort van hindsight, bepalen wat "positief" is of geweest is, wat "negatief", wat "verkeerd", wat "beter", wat "slechter" ?

Ontevredenheid is de motor van verandering. Positief voor de ene of negatief voor de andere, beter voor de ene of slechter voor de andere, juist voor de ene of verkeerd voor de andere.

Je kan het uitvergroten of je kan het onder de mat vegen, je kan ermee doen wat je wil of wat je vindt dat je ermee moet doen.
Maar ontevredenheid is en blijft de motor van verandering.

Rr00ttt 12 juli 2006 06:43

Volgens mij is Mary uit op een vette ontslagpremie.

Antoon 12 juli 2006 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 1815372)
Volgens mij is Mary uit op een vette ontslagpremie.

:thumbsup: Goed gezien.

Hans1 12 juli 2006 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1813555)

Laten we misschien gewoon stoppen het te subsidiëren, net als de VRT en de kranten.

Antoon 12 juli 2006 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1815470)
Laten we misschien gewoon stoppen het te subsidiëren, net als de VRT en de kranten.

...en het koningshuis...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be