Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vindt u Dat Burger King ook vestigingen moet openen in ons land? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53527)

Sinistra 11 juli 2006 19:39

Vindt u Dat Burger King ook vestigingen moet openen in ons land?

Graag jullie mening.....

Antoon 11 juli 2006 19:40

Tja, en waarom ook niet?

Nick_ 11 juli 2006 19:40

Of beter: waarom wel?

FISHERMAN 11 juli 2006 19:42

Ik eet toch nooit hamburgers, so I don't care.

Sneta 11 juli 2006 19:43

Ben gene fan van hamburgerrestaurants, maar moet wel toegeven dat tussen al den bucht van Mac DO, Quick, Wendy's etc..., die van Burger King het lekkerst zijn

Sinistra 11 juli 2006 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneta (Bericht 1814580)
Ben gene fan van hamburgerrestaurants, maar moet wel toegeven dat tussen al den bucht van Mac DO, Quick, Wendy's etc..., die van Burger King het lekkerst zijn

Ik vind het eigenlijk vreemd dat Burger King hier geen vestigingen heeft. Nochtans denk ik wel dat het concurrenten als Quick en MacDonalds ver achter zich zou laten. Is er geen markt voor of slaat het gewoon niet aan.

stonaar 11 juli 2006 19:51

nee

Heftruck 11 juli 2006 20:13

Ze doen maar. :roll: I don't give a damn.

Sneta 11 juli 2006 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch (Bericht 1814587)
Ik vind het eigenlijk vreemd dat Burger King hier geen vestigingen heeft. Nochtans denk ik wel dat het concurrenten als Quick en MacDonalds ver achter zich zou laten. Is er geen markt voor of slaat het gewoon niet aan.

Denk dat de hamburgerrestaurantmarkt (woow wat een woord) in Belgie, lang gedomineerd werd door Quick.
Ik herinner mij dat gedurende mijn tijd in Leuven (late eighties) er geen Mac Do vestiging in de dijlestad aanwezig was. En dat voor een markt van tienduizenden jongeren !! Pas enkele jaren later is er op de Oude Markt alsnog een gekomen

Nuverdelen Quick en MC Do de belgische koek onder hund beiden en is het voor nieuwkomers niet simpel om zich daartussen te wringen.

Bovendie is de Belgische markt te klein voor merken als Wendy's en Burger King om die moordende concurrentie met Mc Do en Quick aan te gaan.
Zij concentreren zich in hun buitenlandse expansie liever op grotere markten als het VK of Duitsland waar de payback periode van de investering kleiner is dan in Belgie.

netslet 11 juli 2006 20:18

Waarom zouden wij een bedrijf kunnen verplichten om zich in ons land te vestigen?

Beeld je dan nu eens in: je richt hier in belgië een bedrijf op en ineens word je door een ander land verplicht om voor hun te gaan werken.

Ah ja, hé, want als jij het recht opeist om iemand tot iets te verplichten, moet je ook aanvaarden dat die anderen ook van dat recht gebruik kunnen maken om jou evengoed tot dingen te verplichten.

Als je buurman een boer is, mag je hem toch ook niet verplichten om ook jouw akker te bemesten?

Mitgard 11 juli 2006 20:24

de Vrije Markt vraagt zich af hoe wij het hier in godsnaam volhouden zonder burger king.
zo beperkt in keuze. zoveel onvrijheid.

Proletariër 11 juli 2006 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1814685)
de Vrije Markt vraagt zich af hoe wij het hier in godsnaam volhouden zonder burger king.
zo beperkt in keuze. zoveel onvrijheid.

²
de keuze waar geen hamburger te eten is toch zó beperkt dezer dagen.

Apocalyps 11 juli 2006 20:28

Fast food, fat kids.

vercetti 11 juli 2006 20:54

Ach, het is eens iets anders dan Quick en McDonalds. Maar dan moet KFC hier ook eens komen. Zou het wel eens willen proeven. :)

zorlac 11 juli 2006 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 1814572)
Of beter: waarom wel?

Hoe meer keuze, hoe beter......Dat geldt toch voor alles.

Ik had ook graag gezien dat BK naar België kwam, want imo hebben ze de lekkerste burgers. Nu kan ik er enkel eentje eten als ik in Holland kom....en ik doe dit dan ook elke keer:-)

Max van Dietschland 11 juli 2006 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch (Bericht 1814570)
Graag jullie mening.....

Meer is hier echt niet aan toe te voegen 8) !

zorlac 11 juli 2006 21:12

Van VJW mogen we toch nog zelf beslissen..........da's nieuw:-)

Max van Dietschland 11 juli 2006 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorlac (Bericht 1814779)
Van VJW mogen we toch nog zelf beslissen..........da's nieuw:-)

Interesse om lid te worden ;-) ?

Sinistra 11 juli 2006 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1814771)

Meer is hier echt niet aan toe te voegen 8) !

Liever die "Amerikaanse drek" dan die Turkse Kebab-bars. Dat is pas rotzooi...!!!8)

cookie@vws 11 juli 2006 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1814782)
Interesse om lid te worden ;-) ?

En dan de staatsveiligheid elke dag mijn mailbox nalezen? Neen, bedankt ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be