![]() |
Overgewicht pantserwagens baart zorgen
Citaat:
Het artikel vermeldt ook nog niet waarom la belgique als quasi enige ter wereld 90mm kanonnen wil monteren op de voertuigen. Een waals bedrijf is namelijk het enige dat die munitie maakt. |
Die foto is toch fantastisch!
|
Citaat:
Ik speel niet graag op de man, maar als er iemand is in de regering die ik absoluut niet kan uitstaan, dan is het Flahaut wel. Bij hem zijn onbekwaamheid en arrogantie tot een kunst verheven. :evil: |
Citaat:
eigenlijk hebben we maar 1 tank nodig... |
Niemand die kan zeggen of het een probleem zal zijn of niet. Laten we dan ook de resultaten afwachten vooraleer conclusies te trekken. De Deense regering kocht geen Piranha IIIC met een maximumgewicht van 20,5 ton maar met een gewicht van 20,5 ton. Het is een nuance maar een belangrijke in deze discussie. Het klopt ook niet dat België het eerste en enigste land is die een 90MM kanon aankoopt.
|
tanks
Ze hadden beter nieuwe tanks gekocht.Die heeft men in de eerste olaats nodig.8)
|
Citaat:
|
Moet de juiste titel niet zijn:
Overgewicht Flahaut baart pantsers zorgen.... ? Of pantsers baren overgewichtige Flahaut.... ? |
Citaat:
|
Uit goede bron weet ik dat ze bij Mowag ook opeens Belgische pas afgestudeerde ingenieurs zoeken voor een zeeeeeer vet betaalde stage.
|
Het is nu vrijwel iedere keer prijs.Een bedrijf dat geen gunning krijgt bij militaire aankopen stapt tegenwoordig jankend naar de rechter.... :?
Als er in enkele originele paperassen staat 23 ton,en dan valt de keuze uiteindelijk toch op een toestel dat op dat punt wat minder is,dan is dat geen schande. Dat gebeurt in het bedrijfsleven ook bij de aankoop van grote zaken,van machines tot grote gebouwen,nochtans dikwijls zeer grote investeringen,dat het "hier" wat minder is,en "daar" wat meer is....Het behoort aan de eindbeslissers (Ministerie van defensie) om uiteindelijk de knoop door te hakken op basis van ALLE gegevens,niet enkel een of ander technisch detail.... Belangrijkst is dat ABL een groot aantal pantservoertuigen wil,snel,redelijk bepantserd,in staat bepakte en bezakte soldaten te vervoeren in moeilijke omstandigheden,en goed bewapenbaar(tegenwoordig is bewapening geen "vast" gegeven meer).... Het ziet ernaar uit dat het die zal krijgen..... |
Citaat:
MOWAG zal nauw samenwerken met een aantal Belgische ondernemingen om die voertuigen te bouwen en dan is het altijd handig als je beschikt over mensen die een brugfunctie kunnen vervullen. En tja MOWAG is een Zwitsers bedrijf en ik neem aan dat die ingenieurs de gebruikelijke vergoeding zullen krijgen. Ik zou alleen ongerust worden mochten die ingenieurs in plaats van een diploma een lidkaart van de PS op zak hebben. ;-) |
Citaat:
|
Solidarnosk
Ik vermoed dat een ongeschreven criterium net die PS lidkaart zal zijn. |
Citaat:
![]() Met onderschrift "De Jappen Komen!" |
Citaat:
(misschien daarom dat Onkelinkx in Lasne gaat wonen: om Flahaut te kunnen vervangen in Waals Brabant ;)) |
Citaat:
Die louche deal tussen Flahaut en Mowag begint direct ietwat interessanter te lijken. Nu nog snel een PS-lidkaartje aanschaffen! |
Citaat:
Pfff. Waarop baseert u zich om iemand te beschuldigen. Op het feit dat een aantal Belgische ingenieurs worden aangeworven? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be