Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Grootste Partij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53625)

dejohan 14 juli 2006 15:53

Grootste Partij?

Zeg, het VB claimt regelatig de grootste partij in Vlaanderen te zijn. Niet dat ik moedwillig wil doen hoor, maar waarop baseren ze zich?
Ik dacht op te maken dat het CD&V-NVA kartel nog meer haalde? Allez, dat maak ik toch op uit de resultaten van 2004.
Maar ik kan verkeerd zijn hoor, ik snap daar toch ni al te veel van.

Metternich 14 juli 2006 15:54

CD&V/N-VA zijn een kartel en vormen in het Vlaams Parlement aparte fracties. De grootste fractie en grootste aparte partij is dan ook het Vlaams Belang.

zorlac 14 juli 2006 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan (Bericht 1819849)
Zeg, het VB claimt regelatig de grootste partij in Vlaanderen te zijn. Niet dat ik moedwillig wil doen hoor, maar waarop baseren ze zich?
Ik dacht op te maken dat het CD&V-NVA kartel nog meer haalde? Allez, dat maak ik toch op uit de resultaten van 2004.

Zie Metternich.

Maar btw....in Juni steekt VB het KARTEL cd&v/nva wss voorbij.
Dan zal het -ook voor u- misschien duidelijker worden:roll: .

dejohan 14 juli 2006 16:00

Ja ok, zo wel natuurlijk. :-)

dejohan 14 juli 2006 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorlac (Bericht 1819859)
Zie Metternich.

Pfft, ik lig daar ni echt van wakker hoor.

drosophila 14 juli 2006 16:06

'De Grootste' is van weinig belang. In een democratie komt het er op aan een meerderheid te behalen/vormen.

robert t 14 juli 2006 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorlac (Bericht 1819859)
Zie Metternich.

Waarschijnlijk wel, maar zolang het onzalig cordon sanitaire niet doorbroken wordt, is het VB niet bij machte haar zoveelste overwinning te verzilveren. En noch de CD&V, noch de N-VA zijn daar op het ogenblik toe bereid, van de belgicistische andere kwibussen nog te zwijgen. Ik en vele anderen gaan voor een onafhankelijk Vlaanderen, maar hoe we dat in een min of meer redelijke termijn gaan verwezenlijken is andere koffie.

dejohan 14 juli 2006 16:29

Begint gewoon nen burgeroorlog hé manne!

SirGalahad_ 14 juli 2006 17:24

Een democratie waarbij coalities gevormd worden vóór de verkiezingen onder de noemer "kartel".

De volgende kartel zal zijn: SPa-Spirit-Groen...

Hans1 14 juli 2006 17:40

Ach, als de B.U.B. media-aandacht krijgt, wordt de B.U.B. de grootste, al was het maar omdat de mensen de traditionele partijen kotsbeu zijn.

bartje 14 juli 2006 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1820058)
Ach, als de B.U.B. media-aandacht krijgt, wordt de B.U.B. de grootste, al was het maar omdat de mensen de traditionele partijen kotsbeu zijn.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Loooooooooooooooooool daar gaan we weer; maar ja aangezien jullie nu in Brugge media aandacht gekregen hebben zal jullie resultaat daar dan ook fenomenaal zijn waar m'n in het zal horen donderen tot in de Brusselse partijhoofdkwartieren maar uiteraard die oh zo schuldige Vlaemsche media hé...

Miguelito 14 juli 2006 17:46

Citaat:

Hopelijk komt het ooit nog zover dat U ongebreitelde Media-aandacht krijgt.
Elke dag na Tik Tak, de Bubbelklub.

Ik kan er niet meer op wachten, dat wordt het programma van het jaar.

Miguelito 14 juli 2006 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 1820071)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Loooooooooooooooooool daar gaan we weer; maar ja aangezien jullie nu in Brugge media aandacht gekregen hebben zal jullie resultaat daar dan ook fenomenaal zijn waar m'n in het zal horen donderen tot in de Brusselse partijhoofdkwartieren maar uiteraard die oh zo schuldige Vlaemsche media hé...

Daar was le Grand Président-Fondateur niet tevreden mee, want het waren maar lokale kranten en het was niet de Voorzitter zelf, maar zijn radicaal-royalistische en extreem-franskiljone paladijn dolfijn.

un saludo

Tantist 14 juli 2006 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan (Bericht 1819865)
Pfft, ik lig daar ni echt van wakker hoor.

Ik ook niet...

Jong N-VA'er 14 juli 2006 20:37

Citaat:

*geeuw*

Duym 15 juli 2006 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 1819869)
'De Grootste' is van weinig belang. In een democratie komt het er op aan een meerderheid te behalen/vormen.

En wat als het Vlaams Belang alleen de meerderheid haalt? Zien jouw twee linkse ogen dan ook nog een democratie?

drosophila 15 juli 2006 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 1821242)
En wat als het Vlaams Belang alleen de meerderheid haalt? Zien jouw twee linkse ogen dan ook nog een democratie?

Ik heb maar één linkeroog.

Duym 15 juli 2006 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 1821249)
Ik heb maar één linkeroog.

Sluitend antwoord op mijn eerste vraag.:?

drosophila 15 juli 2006 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 1821251)
Sluitend antwoord op mijn eerste vraag.:?

Als het VB de absolute meerderheid haalt, dan zal zij op democratische wijze de macht grijpen. En is het meteen afgelopen met de democratie as we know it.

Maar ik geloof nooit dat het VB een absolute meerderheid haalt.

Truder 15 juli 2006 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan (Bericht 1819849)

:roll: Onze aller slimste is er weer. :lol:

1) Het Vlaams Belang is een partij
2) Zoals je zelf zegt de CD&V/N-VA is een kartel. 2 partijen dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be