Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Familie Bouazza roert zich weer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53628)

Jazeker 14 juli 2006 17:37

Familie Bouazza roert zich weer

Citaat:

Familie Bouazza dient klacht in tegen hulpdiensten

Moeder Bouazza.

De familie Bouazza heeft bij de onderzoeksrechter klacht ingediend tegen de hulpdiensten wegens schuldig verzuim. De nabestaanden van Mohamed, die in de nacht van 30 april op 1 mei in onduidelijke omstandigheden in de Schelde terechtkwam en verdronk, vermoeden dat niet alle daden zijn gesteld om Mohamed te redden. Het dossier werd ook bij het Comité P aangekaart.

Die fatale nacht had Mohamed ruzie gekregen in een dancing in het schipperskwartier. Hij werd achternagezeten door een blonde jongeman. Aan de Scheldeboord heeft hij wellicht zijn bovenkleding uitgetrokken en is zelf in de Schelde gedoken om te ontkomen. Hij was een geoefend sportman, maar moet zijn meegesleurd door de stroming. Een week later spoelde zijn lichaam aan in Hemiksem.

Moeder Bouazza is ervan overtuigd dat het gerecht geen interesse had voor haar verdwenen zoon en greep de stille mars aan om de 'racistische moord' aan te klagen.

De parketwoordvoerster repliceerde dat de familie pas vijf dagen na de verdwijning aangifte deed en dat politie en parket meteen in actie kwamen.
Na "Filiep, stopt daarmee. Dat is racistisch" het allesbehalve serene gedrag van moeder Bouazza die al sprak over een racistische moord nog voor het gerecht een conclusie had, krijgen we dit nu de "racistische moord" haring niet meer bakt. De familie doet 5 dagen na de verdwijning pas aangifte en dan is het de fout van de hulpdiensten.

Het lijkt me duidelijk dat voor de Bouazza's er een zondebok moet en zal zijn.

Gargamel 14 juli 2006 17:42

Dien was ni gehaast zo te zien om te duiken,kleding uittrekken en netjes opplooien.Een nette geoefende verzopen sporter dus die in een dancing van't Schipperskwartier was.
Tja,straks krijgt die dancing ook nog een klacht aan het been om hem erbinnen gelaten te hebben

Kay_ 14 juli 2006 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1820045)
Na "Filiep, stopt daarmee. Dat is racistisch" het allesbehalve serene gedrag van moeder Bouazza die al sprak over een racistische moord nog voor het gerecht een conclusie had, krijgen we dit nu de "racistische moord" haring niet meer bakt. De familie doet 5 dagen na de verdwijning pas aangifte en dan is het de fout van de hulpdiensten.

Het lijkt me duidelijk dat voor de Bouazza's er een zondebok moet en zal zijn.

Is het niet beter om te wachten tot na het onderzoek?

Mitgard 14 juli 2006 17:47

zo zie je maar. ook als allochtonen het slachtoffer zijn van criminaliteit, dan kan zelfs de kleinste VB'er toch nog een stuk hout vinden om mee slaan.

Kay_ 14 juli 2006 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1820084)
zo zie je maar. ook als allochtonen het slachtoffer zijn van criminaliteit, dan kan zelfs de kleinste VB'er toch nog een stuk hout vinden om mee slaan.

Inderdaad, als het slachtoffer autochtoon was geweest achterna gezeten door een allochtoon dan konden ze zelf niet ophouden met roepen op het gerecht en hun onrecht uitschreeuwen.

dejohan 14 juli 2006 17:56

Ze is na drie/vier (afhankelijk hoe je het bekijkt) dagen naar de politie gestapt.

dejohan 14 juli 2006 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 1820092)
Inderdaad, als het slachtoffer autochtoon was geweest achterna gezeten door een allochtoon dan konden ze zelf niet ophouden met roepen op het gerecht en hun onrecht uitschreeuwen.

Inderdaad!

Griffin 14 juli 2006 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 1820066)
Dien was ni gehaast zo te zien om te duiken,kleding uittrekken en netjes opplooien.Een nette geoefende verzopen sporter dus die in een dancing van't Schipperskwartier was.
Tja,straks krijgt die dancing ook nog een klacht aan het been om hem erbinnen gelaten te hebben

Ah, gij zat achter em aan? :lol:
Waarde gij dat met die witte kap en die fakkel? :P

BitterSweet 14 juli 2006 18:14

Jullie zijn net een bende kleine kinderen,vertel mij eens is het feit dat moorden gepleegt worden al niet erg genoeg,dat er steeds een cinema moet van gemaakt worden tussen links en rechts.
Het is hier niet veilig meer PUNT BASTA en jullie gezaag zal er niet toe bijdragen dat het veiliger zal worden.

Kay_ 14 juli 2006 18:17

Het doorzetten van de familie Bouazza kan misschien enkele rotte appels uit het politiekorps halen die hun werk niet goed doen. Wat ons dan naar een efficiëntere politiemacht brengt. Let wel, als bewezen wordt dat ze inderdaad gefaald hebben.

BitterSweet 14 juli 2006 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 1820127)
Het doorzetten van de familie Bouazza kan misschien enkele rotte appels uit het politiekorps halen die hun werk niet goed doen. Wat ons dan naar een efficiëntere politiemacht brengt. Let wel, als bewezen wordt dat ze inderdaad gefaald hebben.

Ach beste daar is het u niet om te doen,u bent zo doorzichtig.

Kay_ 14 juli 2006 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 1820142)
Ach beste daar is het u niet om te doen,u bent zo doorzichtig.

Ah, u kent mij? Dus kan u mij ook vertellen waar het mij dan wel om te doen is?

BitterSweet 14 juli 2006 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 1820146)
Ah, u kent mij? Dus kan u mij ook vertellen waar het mij dan wel om te doen is?

Door veel te lezen,internet,boeken ,kranten,media worden mensen politiek bewust gemaakt door partijen die hunnen haring willen doen braden door politieke correctheid,maar niks ondernemen tegen criminaliteit.
Via o.a. het VB worden ze regelmatig op hun tekortkomingen gewezen zodat die partij het meeste groeit,en dus een gevaar betekent voor de traditionele partijen.
Hun antwoord daarop: is niet ingrijpen tegen het geweld op zich,maar wel ingrijpen tegen de regelmatig harde slogantaal( soms overdreven) en de middelen van het VB.
U doet daar aan mee,zonder u iets af te vragen of u eens in de plaats te zetten van de slachtoffers.
Ik stem reeds jaren links,vooral voor hun sociale achtergrond en daarom is het Vb geen optie,maar als ik zie wat men de mensen hier allemaal wijsmaakt en op wil dringen kom ik in opstand(mijn geweten laat mij niet toe om zomaar een partijslaaf te worden).
En dat is precies wat u doet,een partij of een doelgroep achterna hollen,of dat nu te maken heeft met uw achtergrond of afstamming laat ik in het midden,maar misdaden die slechts een oorzaak hebben bestaan niet,er zijn vele oorzaken toch zoekt u ze steeds in dezelfde richting,terwijl statistieken het anders aantonen.

carlgustaaf 14 juli 2006 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 1820066)

iemand die achtervolgt word door een aanvaller, en die in de rivier, of een kanaal springt...tot daar toe, zo een verhaal is gelovenswaardig.Maar dat de achtervolgde zich, vooraleer het water in te duiken, uitkleedt, z'n kleren netjes opplooit, en ze dan op de rand van het water achterlaat?!....Er klopt toch iets niet met die uitleg.Ik krijg eerder de indruk dat die vent wilde gaan zwemmen of zo.Als ge zat zijt, of gedrogeerd, doe je soms rare dingen....
Zelf heb ik eens gaan zwemmen, midden in de nacht, half maart, in de zee, in Blankenberge.Ijskoud , dat water, als ge geen geluk hebt, word je bevat door de kou, en hop! Ge zinkt als een baksteen....

Duym 14 juli 2006 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 1820070)
Is het niet beter om te wachten tot na het onderzoek?

Vertel dat eens tegen de haatzaaiende familie Bouazza!

Kay_ 14 juli 2006 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 1820191)
Door veel te lezen,internet,boeken ,kranten,media worden mensen politiek bewust gemaakt door partijen die hunnen haring willen doen braden door politieke correctheid,maar niks ondernemen tegen criminaliteit.
Via o.a. het VB worden ze regelmatig op hun tekortkomingen gewezen zodat die partij het meeste groeit,en dus een gevaar betekent voor de traditionele partijen.
Hun antwoord daarop: is niet ingrijpen tegen het geweld op zich,maar wel ingrijpen tegen de regelmatig harde slogantaal( soms overdreven) en de middelen van het VB.
U doet daar aan mee,zonder u iets af te vragen of u eens in de plaats te zetten van de slachtoffers.
Ik stem reeds jaren links,vooral voor hun sociale achtergrond en daarom is het Vb geen optie,maar als ik zie wat men de mensen hier allemaal wijsmaakt en op wil dringen kom ik in opstand(mijn geweten laat mij niet toe om zomaar een partijslaaf te worden).
En dat is precies wat u doet,een partij of een doelgroep achterna hollen,of dat nu te maken heeft met uw achtergrond of afstamming laat ik in het midden,maar misdaden die slecht een oorzaak hebben bestaan niet,er zijn vele oorzaken toch zoekt u ze steeds in dezelfde richting,terwijl statistieken het anders aantonen.

Ik ben ook geen partijslaaf, het is maar dat je het weet ;-)

restons courtois 14 juli 2006 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 1820122)
Het is hier niet veilig meer PUNT BASTA en jullie gezaag zal er niet toe bijdragen dat het veiliger zal worden.

Het was nog nooit in de geschiedenis zo veilig dan vandaag. PUNT BASTA

Of denk je vroeger was alles beter?

Ja misschien, toen waren de Borgs nog een kleene hoop clownx.

Zijn ze trouwens nog altijd, alleen dat het nu een grote hoop is.
Mooi politiek incorrect uit de linkiewinkie hoek, vind je niet?

Rr00ttt 14 juli 2006 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 1820191)
Ik stem reeds jaren links,vooral voor hun sociale achtergrond en daarom is het Vb geen optie,

Leg mij eens uit hoe de 'linkse' partijen hier nog sociaal te noemen zijn.

Een goeie vriend van mij zal altijd liberaal stemmen omdat als bedrijfsleider dat 'nu eenmaal zo hoort'. Ik vind dat zeer vreemd want er is in de praktijk niks liberaals aan de VLD wat hij trouwens (net zoals u maar dan met links blijkbaar) onmiddelijk zal toegeven.

restons courtois 14 juli 2006 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 1820245)
Leg mij eens uit hoe de 'linkse' partijen hier nog sociaal te noemen zijn.

Een goeie vriend van mij zal altijd liberaal stemmen omdat als bedrijfsleider dat 'nu eenmaal zo hoort'. Ik vind dat zeer vreemd want er is in de praktijk niks liberaals aan de VLD wat hij trouwens (net zoals u maar dan met links blijkbaar) onmiddelijk zal toegeven.

Wat zijn 'linkse' partijen, beste Rrooottt'.

Hoe defineer je die?

Bob 14 juli 2006 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 1820092)

Alleen vrees ik dat den autochtoon dan niet voldoende tijd zou gehad hebben om zijn kleren uit te doen, en netjes op te vouwen, alvorens...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be