Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Goede gratis firewall (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53639)

Jazeker 14 juli 2006 23:39

Goede gratis firewall

Ik gebruik sinds jaren de gratis versie van ZoneAlarm.

Sinds de update van eind juni lopen de klachten van familieleden bij mij binnen dat het geen naam heeft. De update wou niet installeren. Of hij wou wel installeren maar daarna was er geen internet meer. Bij mij werkte die update nog wel, maar sinds kort is de client van ZA verdwenen en kan ik dus de permissies niet meer aanpassen.

Dus ik installeer de nieuwste versie na het verwijderen van de oude. Ik krijg meteen een vraag naar een dll bestand en de installatie kan niet doorgaan. Een google op dat probleem levert op dat de hele wereld dat probleem kent en dat vanaf 27 juni. We zijn nu 15 juli en het probleem is niet opgelost. Wel vreemd voor een firewall/anti-virus firma die elk uur klaar moet staan om updates te versturen naar de gebruikers.

Ik heb als lapmiddel Kerio geinstalleerd maar die gebruiken ook guerillatechnieken om je de betalende versie te laten nemen.

Kortom : is er nog een goede gratis firewall ?

DaBlacky 14 juli 2006 23:50

Ik gebruik de standaard firewall van WinXP samen met Avast als virusscanner, die een paar extra opties als firewall heeft.

Verder heb ik een router, wat meteen ook een firewall is (moest je dat nog niet weten). Hoogstwaarschijnlijk heb je dat zelf ook.

Jazeker 15 juli 2006 02:07

Ik gebruik nog even norton als anti-virus, maar daarna wordt het avg. goede ervaringen daarmee ?

Maar een goede firewall is momenteel mijn probleem...

Jazeker 15 juli 2006 02:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 1820482)
Verder heb ik een router, wat meteen ook een firewall is (moest je dat nog niet weten). Hoogstwaarschijnlijk heb je dat zelf ook.

Ik gebruik geen routers momenteel. Maar dat gaat binnenkort veranderen.

DenMathias 15 juli 2006 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1820510)
Ik gebruik nog even norton als anti-virus, maar daarna wordt het avg. goede ervaringen daarmee ?

Maar een goede firewall is momenteel mijn probleem...

Ik gebruik AVG toch al een paar jaar, en kan zeker niet klagen! Het is een zeer goed anti-virusprogramma en zit niet in de weg (Norton naar 't schijnt wel).

Qua firewall gebruik ik ook de Windows XP firewall, aangezien ik toch achter een router zit (dan heb je niet veel meer nodig ;-)).

Tantist 15 juli 2006 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 1820482)
Ik gebruik de standaard firewall van WinXP samen met Avast als virusscanner, die een paar extra opties als firewall heeft.

Geen goed idee...

DaBlacky 15 juli 2006 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1820676)
Geen goed idee...

Explain.

Tantist 15 juli 2006 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 1820743)
Explain.

Slimme spyware die wat foefelt aan je register kan zo toch nog langs de vuurmuur om. Bovendien blokt de Windows vuurmuur enkel stoute dingen die binnenkomen en laat hij alles door van uw PC naar de buitenwereld. Allez, dat zeggen ze mij toch...

Jazeker 15 juli 2006 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 1820743)
Explain.

Ik heb toch ook gelezen dat uitgaand verkeer niet gecontroleerd wordt door de xp firewall. In uw geval kan je router dat misschien stoppen, maar als je geen hardware firewall hebt, dan is dat toch niet voldoende.

DaBlacky 15 juli 2006 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1820756)
Ik heb toch ook gelezen dat uitgaand verkeer niet gecontroleerd wordt door de xp firewall. In uw geval kan je router dat misschien stoppen, maar als je geen hardware firewall hebt, dan is dat toch niet voldoende.

Ik doe dit ook omdat ik een router heb. Anders had ik hoogstwaarschijnlijk McAfee Internet Security erop staan.

DaBlacky 15 juli 2006 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1820749)
Slimme spyware die wat foefelt aan je register kan zo toch nog langs de vuurmuur om. Bovendien blokt de Windows vuurmuur enkel stoute dingen die binnenkomen en laat hij alles door van uw PC naar de buitenwereld. Allez, dat zeggen ze mij toch...

Ik heb ook Windows Defender (vroeger Windows Anti-spyware) en die is extreem efficiënt tegen spyware.

Jazeker 16 juli 2006 01:53

Nog iemand goede ideetjes voor een gratis software firewall? :(

FISHERMAN 16 juli 2006 07:14

kijk hier eens:
http://www.mijnhomepage.nl/artikelen...s-firewall.php

Persoonlijk heb ik geen klachten over Kerio, maar die wil je dus blijkbaar niet gebruiken.

Chipie 16 juli 2006 08:49

Vragen over firewall zou ik aan firestone stellen. Desnoods via de forumquizz... :wink:

De beste virusscanner zou Nod32 zijn (www.nod32.nl)

Chipie 16 juli 2006 08:56

http://www.gratissoftwaresite.nl/softwareas.php

Ook een zeer goede:
http://www.winpatrol.com/

Deze bestaat in twee versies (free en pro).

van Maerlant 16 juli 2006 09:29

Ik heb een vuurmuur, anti-spionwaar en viruszoeker van Norton. Zeer goed programma, maar vreet systeem :(

Proletariër 16 juli 2006 11:58

die van norton houdt niks tegen, maar dan echt niks he

Jazeker 16 juli 2006 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 1821750)
Persoonlijk heb ik geen klachten over Kerio, maar die wil je dus blijkbaar niet gebruiken.

Kerio geeft een hoop problemen hier. Bedankt voor de tips.

van Maerlant 16 juli 2006 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër (Bericht 1821879)
die van norton houdt niks tegen, maar dan echt niks he

Ik heb, op een trojan na, in twee maanden geen schadelijk virus gehad, dankzij norton :lol:

Proletariër 16 juli 2006 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1821889)
Ik heb, op een trojan na, in twee maanden geen schadelijk virus gehad, dankzij norton :lol:

alez, nog goe da gij daarmee kunt lachen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be