Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Alweer een kind aan het spelen in de provincie Luik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53652)

baarle 15 juli 2006 13:06

Alweer een kind aan het spelen in de provincie Luik

Een kind dat op zomaar effe 50 meter van zijn huis aan het... spelen is, waar halen ze het toch? Moeten die ouders nu niet naar de verdoemenis gewenst worden, wegens verregaande kinderwaarlozing? Al hun andere kinderen afgepakt en onder hoede van de staat gesteld worden?

Waar gaan we toch naar toe als kinderen nu ook al op straat mogen spelen, terwijl hun ouders er niet meer naar omkijken (ze zaten zeker weer op café)?

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...rs/index.shtml

Citaat:

Jongen (9) sinds vrijdagavond spoorloos

za 15/07/06 - In Verviers is vrijdagavond een jongen van 9 jaar verdwenen in de wijk Saint-Remacle. De 9-jarige David is voor het laatst gezien rond 20.15 uur, niet ver van de woning van zijn moeder.

De jongen, die normaal gezien bij zijn vader in Spa woont, kent Verviers niet goed. Hij verbleef gisteren bij zijn moeder en was met een vriend van de familie een ritje gaan maken met de auto.

(foto VRT)

Die vriend zette de jongen daarna af op ongeveer 50 meter van de woning van zijn moeder, waar vaak vriendjes spelen.
Rond 22 uur verwittigde de moeder de politie omdat haar zoon nog niet was thuisgekomen. De hele nacht werd naar de jongen gezocht, zonder resultaat.
De politie noemt de verdwijning onrustwekkend en heeft een vijftigtal mensen op de zaak gezet.
In de buurt waren al eerder "verdachte handelingen" gesignaleerd. Zo gingen bijvoorbeeld auto's plots traag rijden naast een kind.
Child Focus heeft al affiches verspreid met een foto van de jongen. Iedereen die informatie heeft over de verdwijning kan bellen naar het groene nummer van Child Focus 110 of naar de politie van Verviers (087-32.92.92).

Den Bal 15 juli 2006 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1820833)
Een kind dat op zomaar effe 50 meter van zijn huis aan het... spelen is, waar halen ze het toch? Moeten die ouders nu niet naar de verdoemenis gewenst worden, wegens verregaande kinderwaarlozing? Al hun andere kinderen afgepakt en onder hoede van de staat gesteld worden?

Waar gaan we toch naar toe als kinderen nu ook al op straat mogen spelen, terwijl hun ouders er niet meer naar omkijken (ze zaten zeker weer op café)?

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...rs/index.shtml

Baarle, Ik heb van m'n achtste steeds op straat gespeeld met mijn vrienden en vriendinnen. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Veel beter dan aan de TV te plakken. Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat we toen in een wijk woonden waar ieder kind buiten op straat speelde. Ik ben wel steeds ingepeperd geweest dat ik geen baldadigheden mocht uithalen. Hiermee leer je sociale contacten te leggen als kind. Dat mijn ouders niet omkeken (of op café zaten) naar mij is evenmin waar. Wat me meer tegen de borst stoot is dat bij de politie reeds geweten was dat er in de buurt van kinderen de laatste dagen auto opvallend (verdacht ??) vertraagden en dat ze niet de nodige (preventieve) actie ondernomen hebben. Was het niets dan was het niets, maar het risico zou verminderd zijn.

duveltje382 15 juli 2006 14:05

http://forum.politics.be/showthread.php?t=53646

baarle 15 juli 2006 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal (Bericht 1820924)
Baarle, Ik heb van m'n achtste steeds op straat gespeeld met mijn vrienden en vriendinnen. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Voor mij is daar niets mis mee, Bal. Voor alle duidelijkheid: de openingspost is bedoeld als aanklacht tegen het hemeltergend moraliserend geleuter dat hier (en in de media) te lezen was ten tijde van de ontvoering van Nathalie en Stacy.

Citaat:

Wat me meer tegen de borst stoot is dat bij de politie reeds geweten was dat er in de buurt van kinderen de laatste dagen auto opvallend (verdacht ??) vertraagden en dat ze niet de nodige (preventieve) actie ondernomen hebben.

Dat is ook het eerste wat ik dacht: hoe is het in godsnaam in 2006 mogelijk dat de politie een bericht krijgt over automobilisten die kinderen steamen, en niet direct een klopjacht organiseert tot ze de betrokkenen te pakken heeft? Neen, er moeten eerst kinderen verdwijnen voor ze met hun miljoenenapparaat buitenkomen. Binnenkort weer op uw scherm: het Child Focus circus met Alain Remue in een sterrol en - als er doden gevallen zijn - commandant De Winne in een bijrol.

Steenbok66 16 juli 2006 06:44

Ondertussen opgelost...
teruggevonden...
het was de vriend die het kind gekneveld en mishandeld had...
die die het ging thuis afzetten...
met medeweten van de moeder...

en de opsporingsdiensten... ze werken nu al meer dan betamelijk goed...
er was zogezegd niets beter geworden...

[quote]Ontvoering David: dader aangehouden

(Belga) De ontvoerder van David Henriet, de 9-jarige jongen die zaterdag levend maar gewond werd teruggevonden in een veld in Royompré (Surister) bij Jalhay (provincie Luik), is zaterdagnacht aangehouden en heeft een bekentenis afgelegd. Dat meldt de politie van Verviers.
De dader is de vriend van de familie die vrijdag een ritje was gaan maken met David. De man had eerder verklaard dat hij de jongen op enkele meters van de woning van zijn moeder had afgezet, maar geen enkele getuige had hem dat ook daadwerkelijk zien doen. Hij heeft nu bekend te hebben gelogen. De motieven van de dader zijn niet bekend. De kleine David werd zaterdag rond 16 uur door een boerenechtpaar teruggevonden naast een aarden weggetje. De jongen was vastgebonden, had een prop in de mond en zware verwondingen aan het hoofd. Het echtpaar dacht eerst dat de jongen gestorven was, zo erg was hij eraan toe. (BVH)
BELGA[quote]

Nynorsk 16 juli 2006 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 (Bericht 1821743)
Ondertussen opgelost...
teruggevonden...
het was de vriend die het kind gekneveld en mishandeld had...
die die het ging thuis afzetten...
met medeweten van de moeder...

Probeer je nu te insinueren dat de moeder wist wat er ging gebeuren?

vlijmscherp 16 juli 2006 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1821819)
[/color][/b]

Probeer je nu te insinueren dat de moeder wist wat er ging gebeuren?

neen, de moeder wist dat die vriend haar zoon ging afzetten.

PAJOT 16 juli 2006 11:15

opnieuw een slachtoffer van de linkse samenleving

Zij hebben tenslotte het klimaat van zedeloosheid gecreëerd en dat is een gevaarlijk combinatie met straffeloosheid

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be