![]() |
Belgie boert goed
Ik ben net terug van een rondje autorijden doorheen Europa (VK, Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden, Frankrijk).
Ik hou daar wel van. Een van de zaken die me opgevallen is, is hoezeer Belgie op allerlei vlakken veel beter voor de dag komt dan pakweg 10 jaar terug. Het land ziet er veel netter en welvarender uit. Toen ik 7 jaar geleden in Denemarken kwam, was ik erg verbaasd over hoe veel rijker alles eruit zag, maar tegenwoordig is dit eigenlijk een beetje omgekeerd. Vooral Vlaanderen maar ook bepaalde delen van Wallonie zien er rijk en vaak verrassend mooi uit. Tenslotte ook nog vermelden dat ik een paar dagen in de Voer-streek heb gelogeerd. Een aanrader, erg leuk. De mensen daar, en in de nabije Waalse dorpen en stadjes waren, erg vriendelijk. |
Hoort dit niet bij K&K?
|
Ik vind Nederland nog altijd veel netter, schoner en vooral "rijker".
vooral de openbare infrastructuur trekt op geen hol bij ons..nochtans een gewestbevoegdheid ;) |
Citaat:
|
Ow,ook een ocmw-trekker die kan reizen waarschijnlijk.Ik zal maar weerom men rugzakske aandoen en gaan werken om jou te betalen.
|
Citaat:
Of maatschappelijke discussies! Of Europa! :D |
:-)
ik was er 99% zeker van dat ik vrijwel alleen zure of zagemans-reacties reacties zou krijgen waarvoor dank dat een slimmerd mij voor profiterende ocmw'er zou uitmaken, daar had ik wel niet aan gedacht |
Citaat:
|
Citaat:
De dag echter dat we ons kunnen spiegelen aan bv Nederland en Duitsland ivm de afwerking van de diverse projecten en het onderhoud ervan, zijn we al een heel eindje op weg, idem voor onze prachtige fietsroute-netwerken. |
Citaat:
Zweden. Ook erg mooi, maar een beetje eentonig na een tijdje. Stockholm is dan weer een mooiere stad dan Kopenhagen. Was een stuk goedkoper dan ik dacht. Het eten is wel niet lekker. (De brug tussen DK en ZW is overigens formidabel. De natuur kon het zelf niet eleganter gedaan hebben.) Nederland. Daar kom ik ook graag, maar voor mij was dat eigenlijk nog nooit een echte zomerbestemming. De Voerstreek was dan weer dé ontdekking voor mij. Erg mooi, redelijk goedkoop, met keurige en beleefde mensen. Het toerisme is daar eigenlijk nog niet zo ontwikkeld, wat ook zijn aangename kanten heeft natuurlijk! |
Citaat:
Verder ga ik natuurlijk akkoord, het ziet er allemaal beter uit dan pakweg 10 jaar geleden. Het zou maar èrg zijn, nietwaar? |
Citaat:
-> heel goeie kwaliteit, de noordelijkste chardonnay van europa naar het schijnt (www.wijnkasteel.com) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
bepaalde zaken staan wel nog niet ver in Belgie |
Citaat:
Laat ons hopen dat de architectuur ervan spectaculair zal zijn. De ontwerpen worden binnenkort bekend gemaakt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik bén trouwens positief: het ziet er idd allemaal beter uit. Vooral in Vlaanderen dan (kom in het propere en vernieuwde Leuven maar eens kijken ;-) ). De streek rond Charleroi en Luik daarentegen... |
Citaat:
zo'n pronkstuk kan een stad inderdaad een compleet ander imago opleveren |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be