![]() |
tv en btw
Citaat:
Kan iemand mij verklaren wat een verschillend BTW-tarief verantwoordt? |
Ik denk dat het te meken heeft met de lancering van de digitale televisie,niet?
|
kabel tv mag gerust nog eens tien keer duurder worden
toch geen basisbehoefte, veel te veel reclame en andere mentaal minderwaardige zever. wie is er nu zo gek om te betalen om reclame te mogen kijken :roll: . |
mjah.. maar telenet en belgacom tv zijn niet overal verkrijgbaar.. en als het enige verschil bestaat uit het digitaal vs analoog waarbij je voor digitaal investeringen moet doen.. zie ik niet in waarom het zou moeten worden gepromoot... ah juist.. voor de digitale kanalen die de vrt ooit gaat aanbieden..
en sociaal kan je het ook niet noemen.. de enige reden waarom het voor analoog geen 12% is, is omdat het te duur is (immers: de meeste mensen hebben gewone kabel.. en met de verlaging van het btw-tarief voor digitale - waarbij nog niet eens een hele campagne gepaard gaat - zal je mensen ook niet overhalen om op digitaal over te stappen.. bovendien: ga je mensen zeggen dat ze eerst een 'bakske' moeten kopen (en dat is dan wel aan 21% of niet? ). Promoten? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijkt gij dan naar 't nieuws op uwen broodrooster of zo?? |
Citaat:
of neem bvb de verkiezingen de kandidaten waarop je kan stemmen leer je enkel goed kennen op de TV. En iedereen moet de mogelijkheid hebben om zijn keuze gegrond te kunnen maken. |
Citaat:
Dagbladen zijn bijvoorbeeld aan nul procent BTW. |
Citaat:
|
Het Nieuwsblad:
Citaat:
Dan kan digitaal kijken toch onmogelijk goedkoper zijn. |
Met héél véél goeie wil zou je dat kunnen verdedigen door te stellen dat digitale televisie voor de omroep veel goedkoper is. Ik heb me in één of ander artikel eens laten wijsmaken dat de transmissiekosten voor analoge signalen veel groter zijn. (meer elektriciteitsverbruik of zo... misschien kunnen experten op dit forum daar hun licht eens over laten schijnen?)
|
Citaat:
|
Citaat:
maar als 'k het goed begrijp vind je TV + antenne een basisbehoefte? |
Citaat:
wat veel belangrijker is is de prijs van de huren, van energie en van de andere basisbehoeften. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Sommigen kunnen zelfs van gekregen worsten geen worst maken... Daarom zijn dat ook hansworsten...
Klagen over gebrek aan kansen,... dat wel, maar als men dan vraagt welke kansen 'ze' niet gehad hebben, dan geven ze niet thuis... ------------------------------ Ik heb het hier uiteraard niet over de echte kansarmen... |
Volgens de groenen is zelfs voetbal op de openbare omroep een basisrecht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be