Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Van Brempt wil boete voor wie zijn plaats niet afstaat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53752)

Gorefest 19 juli 2006 18:23

Van Brempt wil boete voor wie zijn plaats niet afstaat

Pff veel te warm om hier te surfen maar dit sloeg weer alles en is een topic waard, maar aangezien ik de krant alweer kwijt ben vat ik het even samen:

Van Brempt wil een boete opleggen aan al wie zijn plaats niet afstaat op de bus voor ouderen of personen met een handicap/zwangerschap.
De criteria voor wie in aanmerking komt om een plaatsje te bemachtigen moet nog uitgewerkt worden.
Bron HLN 19-07-06

-----
Een bedenking hierbij; gewone mensen die de bus nemen, betalen voor een zitje; maar moeten deze dus op straffe van een boete afgeven aan personen die in de meeste gevallen gratis met de bus meemogen.
Waarom zou je dan nog betalen als je je plaats toch moet afgeven? Men wil precies minder volk op het openbaar vervoer of wat is de bedoeling?
Ik denk dat het de warmte is die bij Van Brempt toegeslagen heeft :roll:

debbie 19 juli 2006 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest (Bericht 1827779)
Pff veel te warm om hier te surfen maar dit sloeg weer alles en is een topic waard, maar aangezien ik de krant alweer kwijt ben vat ik het even samen:

Van Brempt wil een boete opleggen aan al wie zijn plaats niet afstaat op de bus voor ouderen of personen met een handicap/zwangerschap.
De criteria voor wie in aanmerking komt om een plaatsje te bemachtigen moet nog uitgewerkt worden.
Bron HLN 19-07-06

-----
Een bedenking hierbij; gewone mensen die de bus nemen, betalen voor een zitje; maar moeten deze dus op straffe van een boete afgeven aan personen die in de meeste gevallen gratis met de bus meemogen.
Waarom zou je dan nog betalen als je je plaats toch moet afgeven? Men wil precies minder volk op het openbaar vervoer of wat is de bedoeling?
Ik denk dat het de warmte is die bij Van Brempt toegeslagen heeft :roll:

Idd, te gek voor woorden gewoon. Wie komt er nu op zo'n belachelijk idee? Kunnen we voortaan ruzie gaan maken over wie zijn zitje aan wie moet afstaan. Waar ze zich toch mee bezig houden, hebben ze niets anders meer te doen? :roll:

Chipie 19 juli 2006 18:41

Toch zou onze gemeenschap er niet op achteruit gaan,
indien iedereen wat meer oog voor de zwakkeren zou hebben... :wink:

solidarnosc 19 juli 2006 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 1827794)
Idd, te gek voor woorden gewoon. Wie komt er nu op zo'n belachelijk idee? Kunnen we voortaan ruzie gaan maken over wie zijn zitje aan wie moet afstaan. Waar ze zich toch mee bezig houden, hebben ze niets anders meer te doen? :roll:

De "sossen" van de SP.a kunnen blijkbaar niet heel hun dag vullen met het aanvallen van werklozen, armen, gepensioneerden en allochtonen dat er nog tijd over blijft om met dit soort "ideetjes" uit te pakken. ;-)

leeuwenhart 19 juli 2006 19:02

politiestaat tot en met!
Bijna zo erg als het VB.

Stef Leeuwenhart 19 juli 2006 19:07

En van welke leeftijd begint de maatregel, wanneer ben je bejaard? Wanneer is iemand in die mate hulpbehoevend dat je je plaatje moet afstaan? dat moet blijkbaar nog allemaal vastgelegd worden. Moet je dan ook medisch gekeurd worden en een pasje krijgen om aan te tonen dat je recht hebt op een zitplaats? Een waanzinnige, triestige maatregel en bijna onuitvoerbaar. wat is het volgende: Een boete voor diegene die niet met twee woorden spreekt?

Jazeker 19 juli 2006 19:16

De totale bij wet geregelde robottenstaat. Alles bij wet geregeld tot in de kleinste hoekjes. Straks komt de SP.a nog met gedragsregels voor op de wc.

Groot-Links 19 juli 2006 19:19

Als ze zorgen dat er genoeg bussen/trams rijden hoeven er geen mensen recht te staan.

Tenandere hoe zit het met kindjes die zich nog niet stevig genoeg kunnen vasthouden, misschien stelt de CD&V -gezinspartij dat wel voor als ammendement :-P

circe 19 juli 2006 19:20

te gek om los te lopen (dat krijg je van een hoofd dat blijkbaar los staat)!

Hoffelijkheid is inderdaad ver te zoeken tegenwoordig, maar BOETES opleggen omdat je je betaalde zitplaats niet wenst af te staan?

En aan wie? inderdaad! Identiteitscontrole alvorens recht te staan? Bewijs van invaliditeit? Hoeveel centimeter moet het (zwangere) buikje zijn voordat je een boete krijgt? Zijn dikke bierbuiken ook geldig?

Nog zo'n paar voorstellen en ik solliciteer ook voor minister!

nog vergeten! krijgen zwartrijders ook een boete als ze niet willen rechtstaan? of is dat te gevaarlijk wegens kans op hersenvliesbloeding?

King of beggars and fleas 19 juli 2006 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest (Bericht 1827779)
gewone mensen die de bus nemen, betalen voor een zitje; maar moeten deze dus op straffe van een boete afgeven aan personen die in de meeste gevallen gratis met de bus meemogen.
Waarom zou je dan nog betalen als je je plaats toch moet afgeven?

veel beter zou het zijn indien alle vlaamse leeuwkes de bus gewoon massaal zouden durven nemen zonder te betalen. Controleurs kunnen onmogelijk alle vlaamse leeuwkes een boete geven en de vlaams leeuwkes zouden dan gratis openbaar vervoer voor iedereen hebben verworven dankzij hun eigen assertiviteit en niet meer onderling hoeven te zagen wie er moet betalen en wie niet :roll: .

Rr00ttt 19 juli 2006 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1827859)
De totale bij wet geregelde robottenstaat. Alles bij wet geregeld tot in de kleinste hoekjes. Straks komt de SP.a nog met gedragsregels voor op de wc.

En dat is net het probleem. Ze doen niks anders dan de meest onnozele wetten stemmen om de 'brave burger' mee rond de oren te slaan, maar echte criminelen pakken ze niet aan.

Zou men niet beter eerst eens een poging doen om echte criminaliteit daadwerkelijk aan te pakken? Iets waar een drastische vereenvoudiging van het wetssysteem zeker zou toe kunnen bijdragen?

Fonske 19 juli 2006 19:42

Wetgeving is overdreven, desalnietemin vind ik vele reacties degoutant.
Waar maken jullie je eigenlijk zorgen over? Ge krijgt toch alleen maar een boete als ge nen asociale klootzak zijt (die niet wel rechtstaan voor een oudje of een zwangere vrouw)...

Jazeker 19 juli 2006 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske (Bericht 1827911)
Wetgeving is overdreven, desalnietemin vind ik vele reacties degoutant.
Waar maken jullie je eigenlijk zorgen over? Ge krijgt toch alleen maar een boete als ge nen asociale klootzak zijt (die niet wel rechtstaan voor een oudje of een zwangere vrouw)...

Daar gaat het niet om. Ik sta ook mijn plaats af aan zwakkeren, de weinige keren dat ik het openbaar vervoer neem. Maar dit soort wetgeving is gewoon te zot voor woorden.

Weet je wat ? Misschien meteen een boete voor iedereen die niet naar 0110 komt. Dat zal ze leren, die onverdraagzame zakken.

Fonske 19 juli 2006 19:52

Citaat:

de weinige keren dat ik het openbaar vervoer neem. Maar dit soort wetgeving is gewoon te zot voor woorden.
Mischien is het zover gekomen dat het nodig is. Maar dat kan u niet weten natuurlijk, vermits u het opnbaar vervoer bijna nooit neemt.

Citaat:

Weet je wat ? Misschien meteen een boete voor iedereen die niet naar 0110 komt. Dat zal ze leren, die onverdraagzame zakken.
Zijn we nu niet een tikkeltje aan het overdrijven.

Mitgard 19 juli 2006 20:09

zaag, leuter, zwans en klaag...
heb medelijden met hen, heer. de arme verdoemden. laat hen hun zitje houden voor hun zachte gevoelige billekes. geef hen nog een zacht kussentje ook. de dutskes van fiere vlamingen.

Turkje 19 juli 2006 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1827837)
De "sossen" van de SP.a kunnen blijkbaar niet heel hun dag vullen met het aanvallen van werklozen, armen, gepensioneerden en allochtonen dat er nog tijd over blijft om met dit soort "ideetjes" uit te pakken. ;-)

Het zou pas helemaal "af" zijn moest er ook een duidelijke rangorde worden opgesteld. Als de bejaardenbond afzakt naar 't stad en een zwangere vrouw stapt op de bus, wie moet er dan rechtstaan? Kathleentje, denk daar maar eens goed over na !!

8)

solidarnosc 19 juli 2006 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 1827943)
Het zou pas helemaal "af" zijn moest er ook een duidelijke rangorde worden opgesteld. Als de bejaardenbond afzakt naar 't stad en een zwangere vrouw stapt op de bus, wie moet er dan rechtstaan? Kathleentje, denk daar maar eens goed over na !!

8)

Misschien denkt Van Brempt al aan haar "legacy".De eerste minister van openbaar vervoer die meer onzin verkocht dan vervoersbewijzen. ;-)

Amon_Re 19 juli 2006 20:17

Zotten....

solidarnosc 19 juli 2006 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 1827943)

8)

Misschien moeten ze naast veiligheidspersoneel ook op iedere bus een advocaat plaatsen. Voor eventuele betwistingen. ;-)

Den Bal 19 juli 2006 20:24

Ik moet eerlijk zeggen dat personen niet rap meer hun plaats afstaan voor bejaarden, zwangere vrouwen , .... . Maar om een boete te geven wanneer je dit niet doet. Waar zijn we mee bezig? Ik vind dat dit spontaan moet gebeuren en niet omdat je kan beboet worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be