Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Q'pla Trekkies-Trekkers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53775)

Miguelito 20 juli 2006 17:00

Q'pla Trekkies-Trekkers

In de draad Alleen voor Flaminganten : Wat wilt U assimileren zijn een paar forummers van de orginele post afgedwaald en een Trek discussie begonnen.
Zijn er nog meer forummers die graag naar Star Trek kijken. Waarom kijk je het? Waarom niet? Vind je het kinderachtig?
Welke serie is je favourite?

Ik ben al 26 jaar fan en kan niet zeggen wanneer ik begonnen ben met Star Trek.
Het is eigenlijk het eerste wat ik me herriner van tv.
Ik vond het als kind leuk, de vriendschap en de speciale effecten en de make-up.
Later vond ik het nog beter omdat het geen hersenenloze schietpartij is. Het is een goed doordachte drama-serie in een sf-decor.
De latere ST-series zoals Voyager en Enterprise hebben aan kwaliteit verloren, maar zijn toch nog goed.

Mijn favourite serie is DS9, de beste ST-serie van de jaren '90 met donkere, dubieuze en zeer menselijke karakters en goede verhaallijnen over de zinloosheid en psychische en fysieke gevolgen van oorlog, over schending van de grondrechten, massamoord,etnische zuiveringen, ...
Echt een prachtige serie.

Nog iemand, ik vrees dat ik hier ga moeten brunoën (met mezelf praten)

voicelesscharlie 20 juli 2006 18:01

Ik vrees dat ze Startrek niet meer willen tonen in den belziek omdat captain Kirk dan een racist is.
Hij had iets tegen Klingon's en andere vreemdelingen.

Proletariër 20 juli 2006 18:01

She cannae take any more. She's gonna blow!

Jozef Ostyn 20 juli 2006 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 1829128)
In de draad Alleen voor Flaminganten : Wat wilt U assimileren zijn een paar forummers van de orginele post afgedwaald en een Trek discussie begonnen.
Zijn er nog meer forummers die graag naar Star Trek kijken. Waarom kijk je het? Waarom niet? Vind je het kinderachtig?
Welke serie is je favourite?

Ik ben al 26 jaar fan en kan niet zeggen wanneer ik begonnen ben met Star Trek.
Het is eigenlijk het eerste wat ik me herriner van tv.
Ik vond het als kind leuk, de vriendschap en de speciale effecten en de make-up.
Later vond ik het nog beter omdat het geen hersenenloze schietpartij is. Het is een goed doordachte drama-serie in een sf-decor.
De latere ST-series zoals Voyager en Enterprise hebben aan kwaliteit verloren, maar zijn toch nog goed.

Mijn favourite serie is DS9, de beste ST-serie van de jaren '90 met donkere, dubieuze en zeer menselijke karakters en goede verhaallijnen over de zinloosheid en psychische en fysieke gevolgen van oorlog, over schending van de grondrechten, massamoord,etnische zuiveringen, ...
Echt een prachtige serie.

Nog iemand, ik vrees dat ik hier ga moeten brunoën (met mezelf praten)

Resistance is futile!

Miguelito 20 juli 2006 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër (Bericht 1829194)

She cannae take any more. She's gonna blow!

het is vandaag trouwens één jaar geleden dat Scotty stierf. Zijn as wordt op 21 oktober in de ruimte geschoten, net als Mr. Roddenberry

garfield 20 juli 2006 22:00

Bn eveneens een Trekkie.
Al jaren fan. Als jonge gast keek ik bij mijn grootmoeder altijd samen met mijn oom naar TNG.
Nu ben ik vooral een DS9 fan, prachtige serie, een iets duistere versie van Trek maar prachtig gewoonweg.

garfield 20 juli 2006 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1829202)
Resistance is futile!

the Borg :roll: Vooral VOY heeft die verhaallijn iets teveel uitgemolken.

Jazeker 20 juli 2006 22:04

Ik vond TNG wel goed en de films mochten er ook zijn. Maar ik kan mezelf niet echt trekkie noemen.

FISHERMAN 20 juli 2006 22:09

Star Trek(hoewel het zeker zijn kwaliteiten heeft) komt nog niet eens tot aan de hielen van Blake's 7(de beste SF-serie ooit).

Esperanza 21 juli 2006 06:15

De jongeren op dit forum zullen het waarschijnlijk niet kennen of ooit hebben gezien, doch de meest fascinerende sience-fictie serie vond ik 'Doctor Who'. Ik herinner mij dat ik destijds met open mond zat te kijken (gevolgd door nachtmerries...).

garfield 21 juli 2006 09:25

http://www.sjtrek.com/trek/rules/ 8)

No good deed ever goes unpunished.

Lof der Zotheid 21 juli 2006 10:16

Star Trek komt nog niet eens bij de enkels van Tiktak en de Smurfen...

Ke Nan 21 juli 2006 10:34

En wie kent den deze nog?

Enkele scenes uit de serie

I see a cameltow!!! :-D

Armadel 21 juli 2006 11:39

Maar Star Trek valt ook wel mee.

Fonske 21 juli 2006 11:44

De meest foute SF film ooit: Flash Gordon

Jozef Ostyn 21 juli 2006 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 1829505)
Star Trek(hoewel het zeker zijn kwaliteiten heeft) komt nog niet eens tot aan de hielen van Blake's 7(de beste SF-serie ooit).

Absoluut akkoord. Dat was pas een lekker donkere SF-serie. Avon was mijn favoriet.

Jozef Ostyn 21 juli 2006 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 1829626)
De jongeren op dit forum zullen het waarschijnlijk niet kennen of ooit hebben gezien, doch de meest fascinerende sience-fictie serie vond ik 'Doctor Who'. Ik herinner mij dat ik destijds met open mond zat te kijken (gevolgd door nachtmerries...).

De diverse Doctor WHO-series waren van wisselende kwaliteit. De huidige nieuwe serie (te zien op BBC) is eerder zwak.

Toch wel leuk met de Daleks en de Cybermen.

Miguelito 21 juli 2006 13:42

Wat vinden de forum trekkers eigenlijk van de de geruchten over de nieuwe film die voor 2008 gepland is? De regisseur zal waarschijnlijk JJ Abrams zijn, bekend van Felcity, Lost, MI3,... .
De geruchten over het plot zijn niet zo denderend. Een film over de jonge Kirk en Spock met matt damon als kirk
:shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!:

Daar kan ik toch niet gewoon worden

cookie@vws 21 juli 2006 16:37

http://www.google.com/intl/xx-klingon/ ;-)

Esperanza 21 juli 2006 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1829889)
De diverse Doctor WHO-series waren van wisselende kwaliteit. De huidige nieuwe serie (te zien op BBC) is eerder zwak.

Toch wel leuk met de Daleks en de Cybermen.

Ik heb, voor zover ik mij kan herinneren, maar één serie gevolgd (die waarin dokter Who gespeeld werd door een jonge man met warrig krullend haar?). De rest ken ik helaas niet.

De reden waarom de huidige serie niet (meer) aanslaat is misschien het (financiële) gebrek aan middelen? De huidige jeugd is al zo gewoon geraakt aan special effects dat een 'gewone' TV-serie er niet meer kan aan tippen. Vermoed ik toch....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be