Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Enkele bedenkingen bij het 21 juli 'succes' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53855)

vercetti 23 juli 2006 16:42

Enkele bedenkingen bij het 21 juli 'succes'

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
400.000 man, evenveel als volledige de bevolking van het door flaminganten zo bejubelde Montenegro vierde ons volk in Brussel. Duizenden Belgen ook in andere grote steden van het land zoals inderdaad bv Brugge, en zelfs hier bij ons in Turnhout waar de beroemde Belgische artiest Daan een schitterende nationale feestdag afsloot voor een grote Belgische vlag.

Op de massaal gesponsorde, gehypte en live uitgezonden 11 juli festijntjes was héél wat minder volk aanwezig, geen wonder dat de flaminganten zo kregelig zijn vandaag.

Ik wil u helemaal niet uit uw natte dagdroom halen, maar hier heb ik toch enkele bedenkingen bij:
  1. Op 21 juli krijgt heel het land vrijaf. Op 11 juli niet
  2. Op 21 juli kan men tegen dumpingprijzen naar Brussel. Op 11 juli niet
  3. Er waren heel wat interessante dingen te zien. Bijvoorbeeld die BMX'ers, en je kon het parlement bezoeken. Men kan ook naar die manifestaties gaan zien, zónder daarbij een belgisch gevoel te hebben
  4. Misschien waren die 400 000 mensen de laatste belgiscisten. Op de tv gisteren, vroegen ze aan mensen of 21 juli hen iets deed. Iedereen zei nee!
  5. Hoeveel man van die 400 000 waren inwoners van Brussel die geen belgisch gevoel hebben, maar gewoon de hitte van hun huis probeerden te ontvluchten?
  6. Trouwens, aan de zee was van een feestdag niets te merken. De winkels waren allemaal open, en een belgische vlag heb ik niet gezien. Ook de IJzertoren trok veel belangstellenden.
  7. Last but not least: vorig jaar lanceerden jullie zegeberichten over het aantal dat aan de festiviteiten deelnam. Dat aantal ging van 750 000 tot één miljoen. Dat wil zeggen dat dit jaar de deelnemers in vergelijking met vorig jaar gewoonweg gehalveerd zijn.

joske 23 juli 2006 16:49

Hij heeft een nul teveel getikt.

Jazeker 23 juli 2006 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1833363)
Last but not least: vorig jaar lanceerden jullie zegeberichten over het aantal dat aan de festiviteiten deelnam. Dat aantal ging van 750 000 tot één miljoen. Dat wil zeggen dat dit jaar de deelnemers in vergelijking met vorig jaar gewoonweg gehalveerd zijn.

Ik hou van mensen met een goed geheugen. :-D

Knuppel 23 juli 2006 17:07

Citaat:

vorig jaar lanceerden jullie zegeberichten over het aantal dat aan de festiviteiten deelnam. Dat aantal ging van 750 000 tot één miljoen. Dat wil zeggen dat dit jaar de deelnemers in vergelijking met vorig jaar gewoonweg gehalveerd zijn.

En ondanks het prachtweer.

Het gaat precies in vliegende vaart bergaf....

Tavek 23 juli 2006 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1833400)

Vlaams verstand komt blijkbaar niet verder als 1+1=2

Verleden jaar was eht een speciale nationale feestdag...dit jaar een gewone.

Knuppel 23 juli 2006 18:15

En dat van anderen weer niet verder dan 0+0=0.

vercetti 23 juli 2006 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1833376)

Danku. :)

Patriot! 23 juli 2006 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1833376)

Vorig jaar was er inderdaad een enorm spektakel, ter ere van 175 België. Dit jaar was een gewone nationale feestdag, zonder noemenswaardige spektakels of sterren. Dan is 400.000 (héél wat meer dan op andere gewone nationale feestdag, en véél, véél meer dan op jullie Vlaamse kattenfestijntje) een heel mooi cijfers.

Schavuit 23 juli 2006 20:45

Wedden dat bub er nog vanuit gaat dat die 400.000 'belgen' hun kiezers zijn?

daiwa 23 juli 2006 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit (Bericht 1833659)

Wel eigenaardig dat er bij de verkiezingen niets van te merken is. :roll:

Knuppel 23 juli 2006 21:05

Citaat:

Ik denk eerder dat de bub ervan uitgaat dat die 400.000 maar een klein deel is van de 90% echte Belgen die zij vertegenwoordigen zonder dat deze het wensen.

vercetti 23 juli 2006 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1833547)
Vorig jaar was er inderdaad een enorm spektakel, ter ere van 175 België. Dit jaar was een gewone nationale feestdag, zonder noemenswaardige spektakels of sterren. Dan is 400.000 (héél wat meer dan op andere gewone nationale feestdag, en véél, véél meer dan op jullie Vlaamse kattenfestijntje) een heel mooi cijfers.

Wat was er dan al zoal 'extra'?

Trouwens, 4% van de totale bevolking is bedroevend weinig.

leeuwenhart 23 juli 2006 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1833547)

Volgens "Vlaanderen Feest" hebben dit jaar 1.2 miljoen mensen deelgenomen aan een activiteit in het kader van 11-juli.

Hans1 23 juli 2006 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1833363)
Ik wil u helemaal niet uit uw natte dagdroom halen, maar hier heb ik toch enkele bedenkingen bij:
  1. Op 21 juli krijgt heel het land vrijaf. Op 11 juli niet
  2. Op 21 juli kan men tegen dumpingprijzen naar Brussel. Op 11 juli niet
  3. Er waren heel wat interessante dingen te zien. Bijvoorbeeld die BMX'ers, en je kon het parlement bezoeken. Men kan ook naar die manifestaties gaan zien, zónder daarbij een belgisch gevoel te hebben
  4. Misschien waren die 400 000 mensen de laatste belgiscisten. Op de tv gisteren, vroegen ze aan mensen of 21 juli hen iets deed. Iedereen zei nee!
  5. Hoeveel man van die 400 000 waren inwoners van Brussel die geen belgisch gevoel hebben, maar gewoon de hitte van hun huis probeerden te ontvluchten?
  6. Trouwens, aan de zee was van een feestdag niets te merken. De winkels waren allemaal open, en een belgische vlag heb ik niet gezien. Ook de IJzertoren trok veel belangstellenden.
  7. Last but not least: vorig jaar lanceerden jullie zegeberichten over het aantal dat aan de festiviteiten deelnam. Dat aantal ging van 750 000 tot één miljoen. Dat wil zeggen dat dit jaar de deelnemers in vergelijking met vorig jaar gewoonweg gehalveerd zijn.

U bent gewoon stikjaloers.;-)

Hans1 23 juli 2006 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart (Bericht 1833885)
Volgens "Vlaanderen Feest" hebben dit jaar 1.2 miljoen mensen deelgenomen aan een activiteit in het kader van 11-juli.

Aan de gesubsidieerde activiteiten?

Bron?

Hans1 23 juli 2006 23:32

Citaat:

Waarom zouden we? Er was gewoon zeer veel volk - veel meer dan op 11 juli - en dat kunnen jullie niet uitstaan.

van Maerlant 23 juli 2006 23:40

Nee zeg, dat ergert ons enorm... :roll:
Don't blow your own trumpet.

Den Bal 23 juli 2006 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1833890)
Aan de gesubsidieerde activiteiten?

Bron?

Hoeveel activiteiten voor de nationale feestdag werden er niet gesponsord door de staat?

Den Bal 23 juli 2006 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1833891)
Waarom zouden we? Er was gewoon zeer veel volk - veel meer dan op 11 juli - en dat kunnen jullie niet uitstaan.

400.000 mensen is veel volk. Meer dan op 11/07? Mogelijk, ik heb daar geen gegevens van. Het is 4% van de bevolking. De feestdag van 21/07 was een vrije dag en viel op een vrijdag. De meeste mensen moesten zich dan ook geen zorgen maken dat ze ’s anderendaags op hun werk moesten zijn. 11/07 viel op een dinsdag en was geen officiële vrije dag. 11/07 wordt enkel op Vlaams grondgebied georganiseerd, 21/07 over heel België. Ik blijf eveneens herhalen dat het aantal mensen die op één of ander feest aanwezig zijn daar zijn voor de optredens, om met vrienden een stapje in de wereld te zetten enz. maar niet noodzakelijk om de gedachtegoed van dat feest.

Jong N-VA'er 24 juli 2006 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1833400)

:rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be