![]() |
Gezocht: Dé Belg
kwestie van de discussie simultaan te laten verlopen.. Wat maakt iemand tot Belg?
|
Citaat:
Een officiële identiteitskaart van het Koninkrijk België. |
Aangezien belgicisten ervan uitgaan dat de belgische staat gesticht is vanuit een volk, mag u mij dé belg van hét belgische volk eens beschrijven.
|
Een open, verdraagzaam persoon met interesse voor cultuur, sport en de bourgondische aspecten van het leven.
Een bon-vivant die verder kijkt dan zijn neus lang is en geen moeite heeft om regelmatig eens vanonder de kerktoren weg te komen Dit zijn maar enkele suggesties, maar ze omvatten toch de kern van een goeie Belg ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mag dat ook? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van BC mag het immers niet: het is tegen de mensenrechten, vindt hij, en het verstoort de rust van de burgers. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waarom heeft dat kaartje waaruit blijkt dat ik een Belg ben geen al te grote betekenis... ? ik ben dermate belg dat ik er geen probleem mee heb om vanonder de koekelberg basiliek te komen en het kaartje in te ruilen voor een ander... 't mag zelfs een vlaamse identiteitskaart zijn.. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarenboven kijk ik waarschijnlijk veel verder dan mijn neus lang is dan de meeste "belgen" misschien is dat laatste wel het verschil tussen Vlamingen en belgen |
Citaat:
dus de mensen van montenegro hadden nooit onafhankelijkheid kunnen bekomen omdat op hun identiteitskaart servië en montenegro stond of wa? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be