Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Maximum aantal posts per dag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53912)

Rr00ttt 25 juli 2006 20:36

Maximum aantal posts per dag

Ik stel voor om een maximum aantal posts per dag per gebruiker in te voeren. (over het aantal kan gediscussieerd worden)

Mijn reden hiervoor is dat er eigenlijk een vrij select clubje van notoire meestal inhoudsloze of op kleuterniveau postende spammers het algemeen niveau van de discussie hier zwaar naar beneden trekt.

Er kan ook overwogen worden om het maximumaantal eerder per week of per maand te zetten zodat de persoon die occassioneel in een uitgesponnen discussie beland hier niet het slachtoffer van wordt.

Is dit technisch haalbaar?

Een maximum aantal posts lijkt me een goede zaak om mensen twee keer te doen nadenken voor ze iets schrijven en het is een objectieve regel dus er kan geen sprake zijn van voorkeursbehandeling voor deze of gene politieke zijde door de moderatoren.

Eventueel zou het maximum aantal posts ook beperkt kunnen worden tot de echte politieke fora. Voor K&K hoeft dat voor mij niet te gelden :)

Firestone 25 juli 2006 20:43

Héla, als de posts in de quizzen meetellen, wordt dit een regelrechte ramp ! ;-)

Rr00ttt 25 juli 2006 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 1837478)
Héla, als de posts in de quizzen meetellen, wordt dit een regelrechte ramp ! ;-)

Voor mij hoeft K&K niet mee te tellen. Ondanks de 'benijdenswaardige' :roll: 18.000 posts acter uw naam reken ik u niet tot het clubje waarover ik het heb. :lol:

Lof der Zotheid 25 juli 2006 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 1837471)
Ik stel voor om een maximum aantal posts per dag per gebruiker in te voeren. (over het aantal kan gediscussieerd worden)

Mijn reden hiervoor is dat er eigenlijk een vrij select clubje van notoire meestal inhoudsloze of op kleuterniveau postende spammers het algemeen niveau van de discussie hier zwaar naar beneden trekt.

Er kan ook overwogen worden om het maximumaantal eerder per week of per maand te zetten zodat de persoon die occassioneel in een uitgesponnen discussie beland hier niet het slachtoffer van wordt.

Is dit technisch haalbaar?

Een maximum aantal posts lijkt me een goede zaak om mensen twee keer te doen nadenken voor ze iets schrijven en het is een objectieve regel dus er kan geen sprake zijn van voorkeursbehandeling voor deze of gene politieke zijde door de moderatoren.

Eventueel zou het maximum aantal posts ook beperkt kunnen worden tot de echte politieke fora. Voor K&K hoeft dat voor mij niet te gelden :)

Ooit al eens van vrije meningsuiting gehoord? Dat houdt namelijk in dat ge uw mening zo veel en zo vaak en op welke manier die ge maar verkiest moogt verkondigen. Uw voorstel druist dus regelrecht tegen het principe van de vrije meningsuiting in.

Jozef Ostyn 25 juli 2006 21:10

Waarom willen zoveel mensen toch zoveel idiote regeltjes? Zijn er nog niet genoeg regeltjes in het leven?

Dave Brocatus 25 juli 2006 21:13

In zekere zin is er toch al een gelijkaardige regel. Voor het veelvuldig na elkaar posten van berichten kan je 2 waarschuwingspunten krijgen. Een maximum aantal posts per dag lijkt me daardoor overbodig.

baarle 25 juli 2006 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 1837500)
Ooit al eens van vrije meningsuiting gehoord? Dat houdt namelijk in dat ge uw mening zo veel en zo vaak en op welke manier die ge maar verkiest moogt verkondigen. Uw voorstel druist dus regelrecht tegen het principe van de vrije meningsuiting in.

Ik vind het idee het overdenken waard. Alles heeft voor- en nadelen, ook dit idee, maar het voordeel (hersenloze reacties beperken) is hier toch niet onbelangrijk.

Vrijheid van meningsuiting? Die is op dit forum al niet absoluut: schelden, persoonlijke topics, racisme en revisionisme zijn verboden. Een maximum aantal postings voor politieke berichten (niet voor K&K en de quiz, of course) zal daar zeker geen overmatige beperking aan toevoegen.

Niet direct weggooien, a.u.b.

Jaani_Dushman 25 juli 2006 23:21

Als er dan toch een beperking moet zijn, dan liever wat betreft de lengte van de berichten, ipv het aantal.
Sommige forummers schrijven zeer interessante berichten, maar die zijn zo lang dat je ze met tegenzin leest.

Maar hoe dan ook. Waarom al die regeltjes? Ik heb mezelf de regel opgelegd dat ik nooit (tenzij bij uitzondering) berichten lees die langer zijn dan één schermgrootte (1280x1024). Maar ik vraag de mods ook niet om daar een systeem voor te ontwikkelen.

Rr00ttt, het lijkt me best dat je gewoon de personen die volgens jou teveel posten, in je negeer-lijst zet.

Jazeker 26 juli 2006 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1837773)
Rr00ttt, het lijkt me best dat je gewoon de personen die volgens jou teveel posten, in je negeer-lijst zet.

Idem

lombas 26 juli 2006 05:43

Jaja...

Supe®Staaf 26 juli 2006 06:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 1837471)

Een zinloos voorstel.

Citaat:

Wat weerhoudt u om met intellectuele, inhoudsvolle post op universitair niveau de discussie op te vrolijken?
Woorden wekken, voorbeelden trekken.

Citaat:

Regelneven kunnen voor 5$/maand een forum oprichten waarop ze zich formalistisch kunnen uitleven naar eigen goeddunken.
Veel succes.

Anna List 26 juli 2006 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1837956)
Een zinloos voorstel.

Wat weerhoudt u om met intellectuele, inhoudsvolle post op universitair niveau de discussie op te vrolijken?
Woorden wekken, voorbeelden trekken.

Regelneven kunnen voor 5$/maand een forum oprichten waarop ze zich formalistisch kunnen uitleven naar eigen goeddunken.
Veel succes.

is het niet voorbeelden strekken ?

Supe®Staaf 26 juli 2006 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1838022)
is het niet voorbeelden strekken ?

Inderdaad.
En 't was geen typfout, ik had het echt verkeerd voor.
:-(

slegie 26 juli 2006 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1837773)
Als er dan toch een beperking moet zijn, dan liever wat betreft de lengte van de berichten, ipv het aantal.
Sommige forummers schrijven zeer interessante berichten, maar die zijn zo lang dat je ze met tegenzin leest.

Maar hoe dan ook. Waarom al die regeltjes? Ik heb mezelf de regel opgelegd dat ik nooit (tenzij bij uitzondering) berichten lees die langer zijn dan één schermgrootte (1280x1024). Maar ik vraag de mods ook niet om daar een systeem voor te ontwikkelen.

veel dingen kun je niet met one liners uitleggen of verdedigen.maar ik geef toe dat het soms wel te lang is om nog met plezier te willen lezen;

Lof der Zotheid 26 juli 2006 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1837533)
Ik vind het idee het overdenken waard. Alles heeft voor- en nadelen, ook dit idee, maar het voordeel (hersenloze reacties beperken) is hier toch niet onbelangrijk.

Vrijheid van meningsuiting? Die is op dit forum al niet absoluut: schelden, persoonlijke topics, racisme en revisionisme zijn verboden. Een maximum aantal postings voor politieke berichten (niet voor K&K en de quiz, of course) zal daar zeker geen overmatige beperking aan toevoegen.

Niet direct weggooien, a.u.b.

Juist daarom is het belangrijk dat er niet nog een beperking aan toegevoegd wordt.

Arnold 26 juli 2006 09:58

Het lijkt mij een technisch moeilijk haalbare stunt om het maximum aantal posts per subforum te regelen (vermits men K&K niet wil meetellen), maar los daarvan sta ik ook niet achter het idee om mensen te beperken in het aantal posts dat ze maken.
Mensen die voortdurend off-topic en zever posten in reacties kunnen ook nu al op de vingers worden getikt met een waarschuwing voor flooding (Spam/flooding). Het lijkt mij niet wenselijk om mogelijk sterke en goed gefundeerde bijdragen aan dit forum in te perken omdat er een paar flooders zouden aanwezig zijn.

mvg,
Arnold.

bruut geweld 26 juli 2006 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus (Bericht 1837531)
In zekere zin is er toch al een gelijkaardige regel. Voor het veelvuldig na elkaar posten van berichten kan je 2 waarschuwingspunten krijgen. Een maximum aantal posts per dag lijkt me daardoor overbodig.

ga ik volledig mee akkoord, het is een onzinnig voorstel

baarle 26 juli 2006 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnold (Bericht 1838153)
Mensen die voortdurend off-topic en zever posten in reacties kunnen ook nu al op de vingers worden getikt met een waarschuwing voor flooding (Spam/flooding). Het lijkt mij niet wenselijk om mogelijk sterke en goed gefundeerde bijdragen aan dit forum in te perken omdat er een paar flooders zouden aanwezig zijn.

En daar is dan ook weer iets van.

Alles bij elkaar onthoud ik hieruit: het is belangrijk dat het forum gemodereerd wordt, en sterk en zo evenwichtig mogelijk gemodereerd wordt.

1handclapping 26 juli 2006 11:21

We leven inderdaad in het tijdperk van vrouw Holle : het mag niet moeilijk en lang zijn. Het moet simpel en begrijpbaar zijn. Over iets nadenken
is moeilijk - eenvoudige zaken liefst in één zin moeten noodzakelijkerwijze waar zijn en behoeven geen verdere overdenking of toetsing.

Al de rest is zever...

King of beggars and fleas 26 juli 2006 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnold (Bericht 1838153)
Het lijkt mij een technisch moeilijk haalbare stunt om het maximum aantal posts per subforum te regelen (vermits men K&K niet wil meetellen), maar los daarvan sta ik ook niet achter het idee om mensen te beperken in het aantal posts dat ze maken.

mvg,
Arnold.

akkoord maar dat moet je dan vind ik ook toepassen op de mogelijkheid om met grotere letters te posten. Niet omdat een paar idioten van deze mogelijkheid misbruik maken iedereen deze mogelijkheid afnemen. Pak de idioten dan aan ipv iedereen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be