Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Onafhankelijk weekblad gevraagd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53915)

Bill 25 juli 2006 21:52

Onafhankelijk weekblad gevraagd

Wanneer gaat er eindelijk eens een niet politiek getint leesbaar weekblad op Vlaanderen losgelaten worden?
Ik heb net de Humo na 15 jaar buitengesmeten en werd stilaan hun kleuterachtige piskakfluithumor, hun zeer 'objectieve' reportages, hun favoriete artiestjes, enz... kotsbeu.
Waar blijft dat echte onafhankelijke weekblad waar ik veel mensen naar hoor hunkeren.( ik neem Humo want er is niks anders- publiek)
En dus geen pulp stijl P, geen nepintelect stijl Knack aub.

Dekoster 25 juli 2006 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bill (Bericht 1837634)
Wanneer gaat er eindelijk eens een niet politiek getint leesbaar weekblad op Vlaanderen losgelaten worden?
Ik heb net de Humo na 15 jaar buitengesmeten en werd stilaan hun kleuterachtige piskakfluithumor, hun zeer 'objectieve' reportages, hun favoriete artiestjes, enz... kotsbeu.
Waar blijft dat echte onafhankelijke weekblad waar ik veel mensen naar hoor hunkeren.( ik neem Humo want er is niks anders- publiek)
En dus geen pulp stijl P, geen nepintelect stijl Knack aub.

Tja misschien kan dat wel via bestaande neutrale tijdschriften zoals bvb Holebi Tijdschriften, die zijn niet politiek getint.

Duvelke 25 juli 2006 22:12

wie leest er nu weekbladen? :roll:

Lof der Zotheid 26 juli 2006 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1837674)
wie leest er nu weekbladen? :roll:

Leest gij dan nooit het Donald Duck - weekblad8O ?

Lof der Zotheid 26 juli 2006 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 1837672)
Tja misschien kan dat wel via bestaande neutrale tijdschriften zoals bvb Holebi Tijdschriften, die zijn niet politiek getint.

Onzin en flauwekul. Als er al iets politiek getint is, dan is het dat wel.

Rene Artois 26 juli 2006 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 1837672)

Respect voor de scheiding van homobar en staat.

Dekoster 26 juli 2006 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois (Bericht 1838351)
Respect voor de scheiding van homobar en staat.

Scheiding van homo bars is voorbijgestreeft al maar meer homo bars bouwen om tot een gewoon praatcafé waar iedereen welkom is. Je ziet ook dat dit zijn vruchten afwerpt en dat heel wat holebi's en hetero's samen uitgaan naar opraatcafées en swingcafées. Wij hoeven ons niet meer weg te stoppen, wij zijn evenwaardig dan een ander.

1handclapping 26 juli 2006 11:45

Als talenkennis niet te veel gevraagd is, is er absoluut voldoende aanbod van allerhande tijdschriften. Het maken van een bepaald soort kwaliteit in Vlaanderen lijkt moeilijk .. omdat er geen markt voor is. Er was eens een poging om een "Rechts" opinieweekblad uit te geven (ik ben de naam even kwijt), maar dat ging vlugger ter ziele dan men voor mogelijk hield. Nu schijnt het inlassen van pro VB artikels in een of ander blootblad succesvol te zijn..
persoonlijk zou ik er mijn geld niet op inzetten. Als het absoluut nederlandstalig moet zijn vind je allicht diverse opiniebladen in Nederland.
Een goed idee voor een weekblad zou allicht zijn om een dergelijk blad van voldoende "Vlaamse" feedback" te voorzien zodat het een Groot-Nederlands publiek kan aanspreken.. (Misschien is de tijd nog niet rijp voor dergelijke experimenten). Op gebied van vrouwenbladen is de integratie tussen Noord en Zuid toch schijnbaar al wat verder..

Rene Artois 26 juli 2006 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 1838398)
Er was eens een poging om een "Rechts" opinieweekblad uit te geven (ik ben de naam even kwijt), maar dat ging vlugger ter ziele dan men voor mogelijk hield.

Er zijn diverse pogingen geweest om zo'n weekblad op te zetten. Topics in de jaren '80 bv. en Punt een paar jaar geleden. Doorgaans mislukken die vanwege intern geruzie. Voorlopig blijft dus enkel nog 't Pallieterke.

Mambo 26 juli 2006 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 1838336)

Ik alle weken.
Maar de humo vind ik ook goed, vooral deze week met de vluchtelingen die door mexico naar amerika pendelen en hoe dat in zijn werk zit.
Veel politie wordt daar omgekocht, heel veel! Feitelijk allemaal.

Dekoster 26 juli 2006 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1840048)
Ik alle weken.
Maar de humo vind ik ook goed, vooral deze week met de vluchtelingen die door mexico naar amerika pendelen en hoe dat in zijn werk zit.
Veel politie wordt daar omgekocht, heel veel! Feitelijk allemaal.

Corruptie vind je overal zowel op kleine schaal als op grote schaal. Geld ontvangen omdat je ergens een klusje hebt opgeknapt is eigenlijk ook een vorm van corruptie maar toch al een eeuwenoude gewoonte. Corruptie kan men nooit volkomen uitroeiën. Wel zoveel mogelijk bestrijden, spijtig voor diegenen die dan gevat worden.

Mambo 26 juli 2006 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 1840063)
Corruptie vind je overal zowel op kleine schaal als op grote schaal. Geld ontvangen omdat je ergens een klusje hebt opgeknapt is eigenlijk ook een vorm van corruptie maar toch al een eeuwenoude gewoonte. Corruptie kan men nooit volkomen uitroeiën. Wel zoveel mogelijk bestrijden, spijtig voor diegenen die dan gevat worden.

Ik vind persoonlijk dat corruptie de wereld een stuk draaglijker maakt.
Ik ben dus pro corruptie. Moest ik een flik zijn zouden mijn handjes altijd openstaan!

Duvelke 27 juli 2006 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 1838336)

nee, en gij?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be