Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Joods gedenkteken vernield. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53944)

Derk de Tweede 26 juli 2006 15:30

Joods gedenkteken vernield.

Joods gedenkteken in Anderlecht vernield.

ANDERLECHT
In Anderlecht is het Nationaal Gedenkteken van de Joodse Martelaren vernield. De ramen zijn ingeslagen, de urne met as van slachtoffers uit het uitroeiingskamp van Birkenau werd uitgestrooid en de vloer is met uitwerpselen besmeurd.

De joodse gemeenschap is ontzet.

Op de muren van het gedenkteken staan alle namen van 25.411 joden uit België die door de nazi’s zijn vermoord tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Mogelijk houdt het vandalisme verband met het conflict in Libanon.

De politie is met een onderzoek gestart maar dat heeft voorlopig echter nog niet tot resultaat geleid. (tb)

bron: R.K. Nieuws

baarle 26 juli 2006 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1839022)
Joods gedenkteken in Anderlecht vernield.

ANDERLECHT
In Anderlecht is het Nationaal Gedenkteken van de Joodse Martelaren vernield. De ramen zijn ingeslagen, de urne met as van slachtoffers uit het uitroeiingskamp van Birkenau werd uitgestrooid en de vloer is met uitwerpselen besmeurd.

De joodse gemeenschap is ontzet.

Op de muren van het gedenkteken staan alle namen van 25.411 joden uit België die door de nazi’s zijn vermoord tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Mogelijk houdt het vandalisme verband met het conflict in Libanon.

De politie is met een onderzoek gestart maar dat heeft voorlopig echter nog niet tot resultaat geleid. (tb)

bron: R.K. Nieuws

Het Joodse "memoriaal" is gebouwd in Kuregem. Wie de wijk kent (ik ben in een aangrenzende gemeente opgegroeid en rij er nog enkele keren per maand door) denkt het zijne over de identiteit van de daders.
In elk geval denk ik niet dat men, als het gedenkteken nu zou opgetrokken worden, men nog voor deze wijk zou kiezen. Weinig Joden zullen er spontaan heen trekken.

Praetorian 26 juli 2006 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1839034)
Het Joodse "memoriaal" is gebouwd in Kuregem. Wie de wijk kent (ik ben in een aangrenzende gemeente opgegroeid en rij er nog enkele keren per maand door) denkt het zijne over de identiteit van de daders.
In elk geval denk ik niet dat men, als het gedenkteken nu zou opgetrokken worden, men nog voor deze wijk zou kiezen. Weinig Joden zullen er spontaan heen trekken.

Wonen er zoveel Voorposters in die wijk?

Jozef Ostyn 26 juli 2006 15:38

Een bijzonder schandalige daad van vandalisme.

Zwarte Spion 26 juli 2006 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1839022)
...de urne met as van slachtoffers uit het uitroeiingskamp van Birkenau werd uitgestrooid...

Die lege pot?

baarle 26 juli 2006 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 1839043)

:-) :-)

Ik zie dat gij goed weet wie er wel woont en regelmatig Joodse kinderen aanvalt.

Derk de Tweede 26 juli 2006 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1839034)

Het vernielen van graven of gedenktekens blijft buitengewoon laf en laag.

Lof der Zotheid 26 juli 2006 15:40

Citaat:

Nee hoor. Bruine broeders. Uw allochtone moslimvriendjes.

Zwarte Spion 26 juli 2006 15:40

Citaat:

Kaviaar-communisten zoals jij zullen er niet wonen in ieder geval!

Praetorian 26 juli 2006 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1839049)
:-) :-)

Ik zie dat gij goed weet wie er wel woont en regelmatig Joodse kinderen aanvalt.

Ik weet dat het aantal aanvallen door neonazi's in Europa gevoelig stijgt, misschien konden die Voorposters zich ook niet meer bedwingen. Kennelijk volgens jou foute veronderstelling?

baarle 26 juli 2006 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1839051)
Het vernielen van graven of gedenktekens blijft buitengewoon laf en laag.

Och, gisteren waren het Joodse kinderen die aangevallen werden, vandaag wordt het Joods gedenkteken binnenste buiten gekeerd en morgen wordt er weer een kepeldrager bespuwd.

Niets uitzonderlijks. Alleen komen het eerste en het laatste niet in de media.

Vooral de "ik weet van niets"-uitleg van de Anderlechtse politie zet alhier de lachspieren in beweging.

Praetorian 26 juli 2006 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 1839052)
Nee hoor. Bruine broeders. Uw allochtone moslimvriendjes.

Iedereen kan mijn vriend zijn, ik pin namelijk mensen niet vast op hun huidskleur.
Ben ik nu politiek correct? :/

Zwarte Spion 26 juli 2006 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 1839060)
Iedereen kan mijn vriend zijn, ik pin namelijk mensen niet vast op hun huidskleur.
Ben ik nu politiek correct? :/

Nee, blind.

Praetorian 26 juli 2006 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion (Bericht 1839054)
Kaviaar-communisten zoals jij zullen er niet wonen in ieder geval!

Geen idee, ik ben frequent aanwezig in de stadswijken van Brussel.
Hoeveel VB-functionarissen wonen er in de Vlaamse randgemeenten met in villa? :-o

baarle 26 juli 2006 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 1839056)
Ik weet dat het aantal aanvallen door neonazi's in Europa gevoelig stijgt, misschien konden die Voorposters zich ook niet meer bedwingen. Kennelijk volgens jou foute veronderstelling?

Je kan niets uitsluiten, maar mij is in de jongste tien jaar geen aanval van een Voorposter op inlandse Joden bekend. Aanvallen door "jongeren" daarentegen zijn er elke dag.

ERLICH 26 juli 2006 15:44

Citaat:

Volgens mij geen voorposters,wel veel van die linkse zogezegde verdraagzame, maar in werkelijkheid achterbaks en onverdraagzaam.

Praetorian 26 juli 2006 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion (Bericht 1839063)
Nee, blind.

Ik kan dan ook niet alles zwart-wit zien. Ben je al bezig de eigen schoorsteen schoon te maken?

Praetorian 26 juli 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1839071)
Je kan niets uitsluiten, maar mij is in de jongste tien jaar geen aanval van een Voorposter op inlandse Joden bekend. Aanvallen door "jongeren" daarentegen zijn er elke dag.

Kan zijn dat ze ondertussen al in het VJW ofzo zitten, die hebben onlangs nog eens in Brugge van zich laten horen.

Praetorian 26 juli 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 1839072)
Volgens mij geen voorposters,wel veel van die linkse zogezegde verdraagzame, maar in werkelijkheid achterbaks en onverdraagzaam.

Ben ik verdraagzaam wanneer ik gezellig met jou enkele moslims voor ongedierte ga uitschelden? :/

baarle 26 juli 2006 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 1839078)
Kan zijn dat ze ondertussen al in het VJW ofzo zitten, die hebben onlangs nog eens in Brugge van zich laten horen.

Graag referenties van aanvallen door VJW of consoorten op Joden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be