![]() |
Joods gedenkteken vernield.
Joods gedenkteken in Anderlecht vernield.
ANDERLECHT In Anderlecht is het Nationaal Gedenkteken van de Joodse Martelaren vernield. De ramen zijn ingeslagen, de urne met as van slachtoffers uit het uitroeiingskamp van Birkenau werd uitgestrooid en de vloer is met uitwerpselen besmeurd. De joodse gemeenschap is ontzet. Op de muren van het gedenkteken staan alle namen van 25.411 joden uit België die door de nazi’s zijn vermoord tijdens de Tweede Wereldoorlog. Mogelijk houdt het vandalisme verband met het conflict in Libanon. De politie is met een onderzoek gestart maar dat heeft voorlopig echter nog niet tot resultaat geleid. (tb) bron: R.K. Nieuws |
Citaat:
In elk geval denk ik niet dat men, als het gedenkteken nu zou opgetrokken worden, men nog voor deze wijk zou kiezen. Weinig Joden zullen er spontaan heen trekken. |
Citaat:
|
Een bijzonder schandalige daad van vandalisme.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie dat gij goed weet wie er wel woont en regelmatig Joodse kinderen aanvalt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niets uitzonderlijks. Alleen komen het eerste en het laatste niet in de media. Vooral de "ik weet van niets"-uitleg van de Anderlechtse politie zet alhier de lachspieren in beweging. |
Citaat:
Ben ik nu politiek correct? :/ |
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel VB-functionarissen wonen er in de Vlaamse randgemeenten met in villa? :-o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be