![]() |
O ZO'N impotentie
't Was warm en de ozon-waarschuwingsdrempels werden overschreden;
Wat deden de autoriteiten? Niets. 't Bleef warm, en de ozon-alarmdrempels werden overschreden. En wat deden de autoriteiten? Vakantie of siesta. Waar hebben we autoriteiten voor nodig als ze niets doen bij dodelijke vervuiling? Remember, 10% hogere sterftecijfers dan normaal - dit is een hecatombe. Meneerke Peeters moet gaan. Te voet gaan of met de fiets, dat kan niet schelen, maar gaan moet hij. Hij kan dan ook eens gaan- kijken, te voet, of het openbaar vervoer tenminste proper rijdt. Verder doen met zo'n ozon-impotente politiek, dat gaat niet. Kop in het zand is politiek onaanvaardbaar, zand in de kop evenzeer. Dat aan King (Kong) auto niet geraakt wordt, is totaal vieux -jeu en heeft geen toekomst meer, zoniet hebben wij geen toekomst meer. De tijd van "wat goed is voor de automobielindustrie is goed voor jou", is voorgoed voorbij. Nu nog politiekers die dat begrijpen en die daarnaar handelen. Welke maatregelen moeten volgens jullie effectief getroffen worden? |
sommige vlaamkes raken inderdaad impotent bij deze hitte.
|
Citaat:
|
Men spreekt van WAARSCHUWINGSdrempels, maar ik hoor maar weinig waarschuwingen...
een goede maatregel zou zijn de verkeersdrempels afschaffen... al dat remmen en optrekken is slecht voor het milieu... |
Iets doen aan het autoverkeer om de Belgische ozon-problematiek te bestrijden is onzin. Integendeel zelfs, de reden waarom ozon-piekwaarden werden gehaald in Bommerskonte, Zwevezele, Gullegem en Zichemzussenbolder (de correcte namen haalt u ongetwijfeld uit het betere dagblad), en niet in Brussel, Antwerpen en Gent, ligt immers aan het feit dat in deze eerste gemeenten er minder auto's rondrijden.
Op het platteland zorgt de combinatie van NO2 (afkomstig van onze buurlanden), zonlicht en koolwaterstoffen voor een mooie ozon-cocktail. In de steden zorgt de uitstoot van NO (autoverkeer) ervoor dat de ozonconcentratie wordt afgeblokt. Zie hieronder: Citaat:
|
waw ik ga mijnen auto wat laten stationair draaien... dju dat kost mij wat veel naft.... en de prijs van de naft tegenwoordig...
nu wou ik eens iets voor het milieu doen... |
Citaat:
Ik wou met die studie enkel aangeven dat het wilde roepen op Peeters' ontslag naar aanleiding van de afgelopen ozonpieken, en dit omdat hij niets deed aan het autoverkeer, op drijfzand is gebaseerd. |
Ik heb ooit eens op de national geodinges op den tv gezien dat het juist de uitstoot van co2 is die ook de opwarming zelf van de aarde tegengaat...
was een reportage naar aanleiding van 09/11 en het volledig stilvallen van het luchtverkeer boven de usa. maar 'k zijn te weinig onderlegd in dat soort zaken... ik aap gewoon de apen na he.... |
Citaat:
Maar de situatie zoals jij ze beschrijft in die reportage, lijkt me vergelijkbaar met die ozonstudie: als je beweert dat er minder ozon is wanneer er minder verkeer is, dan volstaat het de ozonconcentraties bij weekendregime te vergelijken met deze bij werkweekregime. Idem voor de invloed van vliegtuigen op het klimaat. |
ik snap er de balle nie van he Turkje...
'k hem een ingebouwd kompas waardoor ik in een afgesloten ruimte het noorden kan vinden ....geblinddoekt... (zou nog iets zijn voor wedden dat...) maar voor de rest ben ik nooit goed geweest in al die natuurkundes en andere chemische en hoe heet het nog reacties en gassen .... pfffff 'k krijg er al darmgas van als ik er aan denk.... darmgas..... was de nu slecht of goed voor het gat in de ozonlaag... |
Citaat:
2. Afschaffen verkeersdrempels. Het stoppen-optrekken verhaal verhoogt verbruik en dus ook uitstoot enorm. 3. Aanleg van ijzeren rijn absolute prioriteit maken, in het algemeen zoveel mogelijk vrachtverkeer door binnenschipvaart en spoor ipv kamions. 4. Afschaffen goedkopere benzinetarieven voor de transportsector. Het transport van goederen wordt kunstmatig goedkoop gehouden. Is niet goed voor de lokale werkgelegenheid en niet goed voor het milieu. 5. Openhouden (misschien zelfs nog uitbreiden van) kerncentrales. 6. Absolute prioriteit maken van het werken aan vervangen van olie. Dat is ook geo-strategisch zeer belangrijk. Ik denk dat dat een aantal maatregelen kunnen zijn die kunnen helpen, maar dit is natuurlijk maar een druppel op de hete plaat als de rest (van de wereld) niks doet. |
Ik denk dat vooral die optie 5 in de toekomst van belang zal zijn. Niets is zo proper en efficiënt als kernenergie.
|
Citaat:
Citaat:
Afkomstig van onze buurlanden... Grapjas. Je bedoelt "ook" afkomstig van onze buurlanden... Als België niet de slechtste leerling was op het gebied van niet vervuilen, binnen Europa, en van geen maatregelen nemen, zou ik je negationisme bijna beginnen geloven. Citaat:
Een dergelijke reactie was natuurlijk te verwachten, na de onzin die gekleurde zogenaamde milieudeskundigen (op het radionieuws oa) komen verkondigen. De uitwerking van het zonlicht op een vervuilende smognevel bestaat uit een groot aantal kettingreacties en evenwichtsreacties, die elkaar beïnvloeden en die verschuiven naargelang de omstandigheden, vooral de temperatuur en de tijdelijke samenstelling. Vele van die gedragingen zijn niet bekend. Een volleerd chemicus kan in deze petroleumdampensoep gemakkelijk verdwalen. Daar één deelreactie uitlichten (waarbij een beetje ozon afgebroken wordt, is te simplistisch. En vooral, het brengt de gewone burger in verwarring, confusie, waardoor de milieuvervuilingsnegationisten weer eens victorie kunnen kraaien en ongehinderd verder hun desastreuze gangen gaan. Zoniet moet meneerke Peeters maar het leger en de civiele bescherming maar mobiliseren en die met hun voertuigenpark (tanks produceren aardig wat ozonbestrijdende stikstof) rondjes laten draaien op de heikele ozonpunten. Dan wordt hij tenminste eens waargenomen in een positie waarin hij iets doet...Maar overmaat aan stikstof doet stikken en de fijne deeltjes (roet) veroorzaken kanker en astma... Als tijdelijke maatregelen volgens jou niets uithalen, dan heb ik niets, integendeel, tegen blijvende maatregelen. oa Een gevoelige blijvende snelheidsbeperking. Dat scheelt niet alleen aan vervuiling, maar ook aan doden en verbruik. En we moeten toch zuinig zijn op uitstoot, op energie, en zelfs op mensenlevens, is het niet? |
neen we moeten niet zuinig zijn op mensenlevens.
Hoe ouder de mensen worden, hoe meer ze ons kosten.... aan pensioenen en ziekteverzekering ed... hoe meer mensen jong sterven hoe beter voor onze maatschappij... |
Ge hebt natuurlijk gelijk, eno2. Ik ken immers niks van chemie, noch van milieu, en al die wetenschappers die meegewerkt hebben aan die studies, die kennen er nog minder van. Neen, alleen eno2 heeft gelijk, omdat.... eno2 gelijk heeft. De rest zijn "negationisten".
Ik stel voor dat ge een sekte opricht, eno2, dat is bij voorbaat de manier om altijd gelijk te krijgen. OK? Ciao. |
Citaat:
Onder snel voortijlende vrachtwagens terechtgekomen en zo. Frontaal gebotst, of gewoon dodelijk het decor ingegaan, al of niet onder het genot van een snelheidsroes, gecombineerd met andere . Ik geloof niet, dat de maatschappij er zoveel beter op geworden is, dat die productievelingen jong verdwenen zijn en dat ik, slakkenganger, bijna alleen achterblijf. Nog het familie-leed daar gelaten... Tu me donnes bien du fil �* retordre, Tegendradigaard. Je bent hier gewoon hoogcynisch bezig, en naast de zaak, geef het toe. Maar ik laat me niet afleiden. |
Citaat:
Kop in het zand, zand in de kop. |
Citaat:
Vijf op tien, dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be