Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Waar zit VB? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53963)

Twanne 27 juli 2006 11:26

Waar zit VB?

België stuurt 36 waarnemers naar de verkiezingen in Congo, parlementsleden, senatoren en ambtenaren. Elke partij is vertegenwoordigd, buiten een: het Vlaams Belang. Is dit omdat ze niet zijn uitgenodigd vanwege het cordon sanitair of is dit omdat ze niet willen gaan?
Het eerste geval zou een schande zijn. Dat omwille van binnenlandse politieke redenen een politieke partij wordt uitgesloten van zo'n missie. Maar in dat geval zou VB zichzelf uiteraard weer in de slachtoffer rol plaatsen en er veel lawaai over maken, want hoe kan het dat de grootste democratische partij van Vlaanderen niet wordt uitgenodigd om waarnemers mee te sturen naar de eerste democratische verkiezingen in Congo ooit? Op hun website is hier echter nergens iets over te vinden.
Dus dan blijft logisch gezien alleen de tweede verklaring over: VB wil niet deelnemen aan die delegatie. Maar waarom niet? Op zich verbaast het me niet: De Standaard brengt elke verkiezingen rapport uit over de parlementsleden met punten voor hun inzet, objectief meetbare zaken worden genomen: aanwezigheid, interpellaties... VB-parlementsleden buizen steevast. Nuja, de meeste parlementsleden buizen, maar waar andere partijen nog gemiddeld drie, vier en vijf scoren, haalt VB met moeite 1/10.
Maar dan nog verbaast de afwezigheid van VB me: deze verkiezing geven een kans aan Congo om verder te stabiliseren, meer vrede te kennen. Een kleine kans, dat is waar, maar niettemin een kans. Minder oorlog in Congo betekent ook minder vluchtelingen, vluchtelingen die in eerste instantie naar België zullen proberen te komen. Van een partij die zo gekant is tegen illegalen, zou men dan toch verwachten dat zij alles op alles zetten om het aantal illegalen in dit land te doen verminderen? Ik ga hier niet speculeren over zaken waar ik geen aanwijzingen voor vind, dus misschien dat er iemand anders wil proberen?
Waarschijnlijk ga ik hier afgeschoten worden als een linkse rat en is dit allemaal zever. Maar met een beetje logisch nadenken, weet u dat de afwezigheid van VB op die missie niets met het cordon sanitaire te maken heeft maar eerder met hun eigen onwil.

De lijst met Belgische afgevaardigden:
1. Dhoore Luc (AWEPA)
2. Standaert Julie (AWEPA)
3. Thijs Erika (CD&V)
4. de Bethune Sabine (CD&V)
5. Claes Dirk (CD&V)
6. Viseur Jean Jacques (CDH)
7. Durant Isabelle (Ecolo)
8. Boutmans Eddy (Groen)
9. Destexhe Alain (MR)
10. Monfils Philippe (MR)
11. Gustin Luc (MR)
12. Roelants du Vivier François (MR)
13. Caudron Jan (N-VA)
14. Galand Pierre (PS)
15. Ghenne Véronique (PS)
16. Kapompole Joëlle (PS)
17. Belhouari Talbia (PS)
18. Dierickx Hilde (VLD)
19. Noreilde Stefaan (VLD)
20. Lijnen Nele (VLD/Vivant)
21. Marinower Claude (VLD)
22. Casaer Dylan (SP.A)
23. Vandenberghe Lionel (SP.A/Spirit)
24. Detiège Maya (SP.A)
25. Talhaoui Fauzaya (SP.A/Spirit)
26. Rondeux Nathalie (Buitenlandse Zaken)
27. Devriese Robert (Buitenlandse Zaken)
28. Fourman Michel (Buitenlandse Zaken)
29. Van Durme Marie Louise (Kamer)
30. Nys Louis (Senaat)
31. Vander Maelen Dirk (SP.A)
32. Maene Jean-Claude (PS)
34. Verherstraeten Servais (CD&V)
35. Dedecker Jean-Marie (VLD)
36. Laloy Marie-Josée (PS)
37. Beke Wouter (CD&V)
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF26072006_037
http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0
http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=1

ps: het kan altijd dat VB nog moet reageren, maar op zo'n vlakken zijn ze in het verleden nooit traag gebleken, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk...

Lof der Zotheid 27 juli 2006 11:29

Het Waalse Front National is ook niet vertegenwoordigd...

Twanne 27 juli 2006 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 1840909)
Het Waalse Front National is ook niet vertegenwoordigd...

Ik wist dat ik ergens een steek had laten vallen. Geen van beiden sturen er ook maar eentje... Maar met volgende optel som, zie je dat VB meer mensen heeft om te sturen dan FN, 13 maal zoveel eigenlijk.
VB heeft 18 vertegenwoordigers in de Kamer van Volksvertegenwoordigers, Front National 1, in de Senaat heeft VB er 8, FN 1 (gecoöpteerd senator).
Dus laten we FN even voor wat het is, een kleine partij die niets waard is.

baarle 27 juli 2006 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twanne (Bericht 1840897)
Waarschijnlijk ga ik hier afgeschoten worden als een linkse rat

Neen, alleen als een voortvarend manneke. Heel je preek hierboven is gebaseerd op gissingen.

Moeten we daar echt in meegaan?

Doe eerst je huiswerk en kom dan eens terug.

Distel 27 juli 2006 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twanne (Bericht 1840897)
Dus dan blijft logisch gezien alleen de tweede verklaring over: VB wil niet deelnemen aan die delegatie.

Je trekt nogal rap de conclusie dat er maar 2 mogelijkheden zijn. Zelf zou ik niet deelnemen aan die missie omdat ze volstrekt hypocriet is. Een land dat nog niet in de buurt komt van een democratie en waar verkiezingen een grap zijn, hoeft op een ander niet gaan kijken of zij wel volgens de regeltjes spelen.

Twanne 27 juli 2006 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1841046)
Neen, alleen als een voortvarend manneke. Heel je preek hierboven is gebaseerd op gissingen.

Wel, gissingen, maar wel gebaseerd op een logische redenering: VB doet niet mee aan de delegatie die naar Congo wordt gestuurd door België (Feit) en ze maken op hun website nergens melding dat ze niet meegaan (feit). Dan komt uiteraard de vraag waarom ze niet meegaan en waarom ze er geen melding van maken als ze niet mochten meegaan. Want ook al is dat laatste een gissing, iedereen weet dat VB toch zo graag de anderen beschuldigd van hen uit te sluiten. Gissing, ja, maar eentje met logische redenering erachter.
M'n huiswerk is gedaan, kijk de bijgevoegde sites eens zelf na.

daiwa 27 juli 2006 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1841046)

:thumbsup: :thumbsup:

baarle 27 juli 2006 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twanne (Bericht 1841082)
Wel, gissingen, maar wel gebaseerd op een logische redenering: VB doet niet mee aan de delegatie die naar Congo wordt gestuurd door België (Feit) en ze maken op hun website nergens melding dat ze niet meegaan (feit). Dan komt uiteraard de vraag waarom ze niet meegaan en waarom ze er geen melding van maken als ze niet mochten meegaan. Want ook al is dat laatste een gissing, iedereen weet dat VB toch zo graag de anderen beschuldigd van hen uit te sluiten. Gissing, ja, maar eentje met logische redenering erachter.
M'n huiswerk is gedaan, kijk de bijgevoegde sites eens zelf na.

Je herhaalt gewoon al je gissingen van de beginpost. Nul op tien! Kom eens met een feit af: de weigering van het Belang om mee te gaan. Al de rest is lulkoek.

Twanne 27 juli 2006 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1841088)
Je herhaalt gewoon al je gissingen van de beginpost. Nul op tien! Kom eens met een feit af: de weigering van het Belang om mee te gaan. Al de rest is lulkoek.

Nu maak jij een gissing: VB weigert om mee te gaan. Ik heb nergens gezien dat ze weigeren, ik merk op dat ze niet meegaan en er nergens melding van maken. En dan vraag ik me af waarom (inderdaad gissingen). In plaats van inhoudelijk te reageren, weet jij niets beters te doen dan mijn suggesties af te breken als zever.

Twanne 27 juli 2006 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 1841078)
Je trekt nogal rap de conclusie dat er maar 2 mogelijkheden zijn. Zelf zou ik niet deelnemen aan die missie omdat ze volstrekt hypocriet is. Een land dat nog niet in de buurt komt van een democratie en waar verkiezingen een grap zijn, hoeft op een ander niet gaan kijken of zij wel volgens de regeltjes spelen.

VB claimt toch zo dikwijls dat zij wel een democratische partij zijn, dus waarom gaan ze niet (mee met de Belgische delegatie of apart)?

baarle 27 juli 2006 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twanne (Bericht 1841142)
Nu maak jij een gissing: VB weigert om mee te gaan. Ik heb nergens gezien dat ze weigeren, ik merk op dat ze niet meegaan en er nergens melding van maken. En dan vraag ik me af waarom (inderdaad gissingen). In plaats van inhoudelijk te reageren, weet jij niets beters te doen dan mijn suggesties af te breken als zever.

Ze blijven zever zolang je de feiten niet gecheckt hebt. Tot dan mag deze draad WMB op slot.

baarle 27 juli 2006 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twanne (Bericht 1841145)
VB claimt toch zo dikwijls dat zij wel een democratische partij zijn, dus waarom gaan ze niet (mee met de Belgische delegatie of apart)?

Haha, goeie vraag!

Vraag het hen eens, misschien.

PAJOT 27 juli 2006 12:44

het CS natuurlijk. Het mechanisme is eenvoudig :

1. het ministerie beslist waarnemers te sturen

2. het ministerie nodig de parlementsleden van de kleurenpartijen uit om zich als waarnemer aan te melden

Zowel de reis als het verblijf in Congo worden volledig door ons bekostigd .

Prettige vakantie !

Lof der Zotheid 27 juli 2006 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twanne (Bericht 1840938)
Ik wist dat ik ergens een steek had laten vallen. Geen van beiden sturen er ook maar eentje... Maar met volgende optel som, zie je dat VB meer mensen heeft om te sturen dan FN, 13 maal zoveel eigenlijk.
VB heeft 18 vertegenwoordigers in de Kamer van Volksvertegenwoordigers, Front National 1, in de Senaat heeft VB er 8, FN 1 (gecoöpteerd senator).
Dus laten we FN even voor wat het is, een kleine partij die niets waard is.

Ge kunt hetzelfde zeggen van Spirit en Groen!. Toch sturen beide (flut)partijen een vertegenwoordiger...

baarle 27 juli 2006 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1841166)

2. het ministerie nodig de parlementsleden van de kleurenpartijen uit om zich als waarnemer aan te melden

Prettige vakantie !

Oei, een vroegtijdig einde voor Twannes zoveelste schampschot...

Allé, de topic mag toe! :-)

Distel 27 juli 2006 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twanne (Bericht 1841145)

Dus kiezen tussen deel uitmaken van de hypocriete delegatie, of veel geld spenderen aan iets dat uiteindelijk geen zak verschil maakt in Congo?

Twanne 27 juli 2006 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1841166)

Prettige vakantie !

Blijft mijn vraag: waarom heeft VB zich dan niet aangedient als waarnemers en (indien duidelijk dat ze ongewenst zijn) waarom hebben ze er weer geen scene van gemaakt, zich in hun slachtoffer rol gewikkeld? Ik vroeg het me gewoon af...

drosophila 27 juli 2006 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 1841078)

Jamaar het gaat hier niet over de ondemocratische Belgische linkiewinkie- establishment-blablabla-onderdrukker, maar om het VB dat zijn kat stuurt. En dat VB dat zijn toch de Prinsen van de Democratie, De Ridders van de Vrije Meningsuiting?8) Ze zouden moeten staan springen!!

Twanne 27 juli 2006 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 1841639)
Jamaar het gaat hier niet over de ondemocratische Belgische linkiewinkie- establishment-blablabla-onderdrukker, maar om het VB dat zijn kat stuurt. En dat VB dat zijn toch de Prinsen van de Democratie, De Ridders van de Vrije Meningsuiting?8) Ze zouden moeten staan springen!!

VB stuurt zelfs geen kat...

Chrilord 27 juli 2006 16:55

Er klopt maar één ding in gans uw redenering en dat is :linkse rat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be