Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   't is begonnen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54053)

driewerf 31 juli 2006 11:12

't is begonnen

't is begonnen.
De eerste LSP-affiches hangen op de eerste verkiezingsborden.

Proletariër 31 juli 2006 11:34

ge kon nie ff ne foto posten mee de bewijzen he, want iedereen kan dat zeggen he :p

driewerf 31 juli 2006 11:39

ik heb helaas geen digitaal fototoestel. Maar je kan altijd even naar Mechelen komen en de borden vlak bij het Fort van Walem gaan bewonderen.

1handclapping 31 juli 2006 11:53

Een kleine actieve partij.. als dusdanig moet het mogelijk zijn eens op te geven in welke gemeenten u opkomt en wat de specifieke programmapunten zijn ten bate van die gemeentebewoners die u eventueel mee wil gaan besturen. Ik maak al geruime tijd "reklame" voor een doortastende methode
om de armoede radikaal af te schaffen. Maar niemand heeft daar interesse voor, deels omdat men armoede op andere wijzen gedefinieerd wil zien.

Jaani_Dushman 31 juli 2006 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 1846618)
als dusdanig moet het mogelijk zijn eens op te geven in welke gemeenten u opkomt

Dat zou idd zeer handig zijn. Aangezien hier in Erpe-Mere Groen! opkomt in kartel SP.a, hoop ik dat LSP of PVDA hier opkomt. Want blanco stemmen is ook toch maar een weggegooide stem.

pinbag 31 juli 2006 13:15

zeg is een lsp partij lid op een groen-onnafhankelijke lijst toegelaten ?

Jaani_Dushman 31 juli 2006 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 1846761)

Zal waarschijnlijk afhangen van gemeente tot gemeente. Denk ik.

Pelgrim 31 juli 2006 14:03

Citaat:

ik kan ni voor lsp beslissen, maar in een gemeente waar de lsp maar één lid heeft en er dus helemaal geen kieslijst kan opgesteld worden zou dat wel een optie kunnen zijn.

Zijn er nog andere partijen die gaan meedoen (KP, SAP, ?)

En in Antwerpen wordt het wellicht weer LSP versus PVDA zeker?

tony p 31 juli 2006 14:31

wat moeten de losers doen die alleen op de gebruikelijke burgerlijke partijtjes kunnen stemmen?

Jaani_Dushman 31 juli 2006 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tony p (Bericht 1846912)
wat moeten de losers doen die alleen op de gebruikelijke burgerlijke partijtjes kunnen stemmen?

't Is erg, hé? In Antwerpen krijgen ze de keuze tussen LSP en PVDA, en in de rest van Vlaanderen mag je al tevreden zijn dat je mag stemmen op de CVP als meest linkse partij... :-(

Pelgrim 31 juli 2006 15:16

ja, wij hebben hier een euh... luxeprobleem. Zeg het me maar eens: pvda of lsp?

driewerf 31 juli 2006 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1846861)
ik kan ni voor lsp beslissen, maar in een gemeente waar de lsp maar één lid heeft en er dus helemaal geen kieslijst kan opgesteld worden zou dat wel een optie kunnen zijn.

Zijn er nog andere partijen die gaan meedoen (KP, SAP, ?)

En in Antwerpen wordt het wellicht weer LSP versus PVDA zeker?

het is niet LSP versus PVDA. Het is een antikapitalistische stem versus een stem voor de burgerlijke partijen.

driewerf 31 juli 2006 15:25

Citaat:

dat zou nogal inconsequent zijn: gezien de strapatsen van Groen! die in Mechelen samen opkomen met de VLD, gezien dat Groen er niet vies voor was om mee een besparingspolitiek te voeren toen ze in de regering zaten, zouden we niets op die lijst kunnen gaan doen.

groen!? 31 juli 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1847023)
dat zou nogal inconsequent zijn: gezien de strapatsen van Groen! die in Mechelen samen opkomen met de VLD, gezien dat Groen er niet vies voor was om mee een besparingspolitiek te voeren toen ze in de regering zaten, zouden we niets op die lijst kunnen gaan doen.

dat Groen! mechelen samen met de VLD opkomt vind ik onbegrijpelijk... bij ons in de gemeente kregen we al existentiële twijfels nadat spirit had gevraagd om een paar plaatsen op onze lijst :-)

Pelgrim 31 juli 2006 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1847020)
het is niet LSP versus PVDA. Het is een antikapitalistische stem versus een stem voor de burgerlijke partijen.

en in de praktijk is het wel LSP versus PVDA. Want als LSP drie procent haalt en PVDA drie procent, gebeurt er geen bal, terwijl ze samen zes hadden gehaald en misschien wel een verkozene.

solidarnosc 31 juli 2006 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1847122)
en in de praktijk is het wel LSP versus PVDA. Want als LSP drie procent haalt en PVDA drie procent, gebeurt er geen bal, terwijl ze samen zes hadden gehaald en misschien wel een verkozene.

1+1 is niet altijd gelijk aan 2. Nu, dat is ook één van de redenen waarom we meewerken aan de NAP.

Pelgrim 31 juli 2006 18:37

nee, inderdaad ni, maar ondertussen zit ik wel met de vraag: wie oh wie?

TommyMax2 31 juli 2006 20:11

Hebben jullie een programma voor de gemeenteraadsverkiezingen?

Ambiorix 31 juli 2006 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1847004)
ja, wij hebben hier een euh... luxeprobleem. Zeg het me maar eens: pvda of lsp?

allebei zo belgicistisch als de pest:-(
en nu kan je je afvragen of dat er toe doet op lokaal vlak. Wel, dat vraag ik me ook af voor de revolutionairen.

Pelgrim 31 juli 2006 23:18

komt er ook nog eens bij :?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be