Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussel: Massale klopjacht op buitenlands kiesvee (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54065)

Jazeker 31 juli 2006 15:12

Brussel: Massale klopjacht op buitenlands kiesvee

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belga
Stemmenronselaars zijn in de stad Brussel bezig aan een ultieme inschrijfactie bij stemgerechtigde migranten. Dat staat maandag in Het Laatste Nieuws en De Nieuwe Gazet.
Verantwoordelijken van allerlei vzw's leverden de voorbije dagen "pakjes" registratieformulieren af, het resultaat van collectieve invulacties bij stemgerechtigde migranten om zich voor de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober in te schrijven. Maandag is de laatste dag dat men zich nog als kiezer kan opgeven voor de verkiezingen.
De invulacties zijn vreemd omdat alle niet-Belgen persoonlijk zijn aangeschreven door de Brusselse regering en het Brusselse stadsbestuur. Bij dit schrijven zat een registratieformulier. In principe moet nog nagegaan worden of iedereen wettelijk wel mag stemmen, maar daar is geen tijd meer voor. De kiezerslijsten worden dinsdag samengesteld.

Dit is er toch over. Nu tonen ze toch echt dat sommige strekkingen uit alle macht de migranten als kiesvee willen mobiliseren. Men doet zelfs geen moeite meer om het te verbergen. Wat is de volgende stap ? Met de combi laten oppakken en naar het stemlokaal rijden ?

Herr Flick 31 juli 2006 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1846993)
Dit is er toch over. Nu tonen ze toch echt dat sommige strekkingen uit alle macht de migranten als kiesvee willen mobiliseren. Men doet zelfs geen moeite meer om het te verbergen. Wat is de volgende stap ? Met de combi laten oppakken en naar het stemlokaal rijden ?

De lijken op het kerkhof laten meestemmen misschien, ...

garfield 31 juli 2006 15:41

Citaat:

In principe moet nog nagegaan worden of iedereen wettelijk wel mag stemmen, maar daar is geen tijd meer voor. De kiezerslijsten worden dinsdag samengesteld.
ik heb een reden gevonden om de kiezing te laten overdoen 8)

De Garde 31 juli 2006 15:57

Had eigenlijk niks anders verwacht.

carlgustaaf 31 juli 2006 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 1847011)
De lijken op het kerkhof laten meestemmen misschien, ...

Chirac heeft dat geflikt toen hij burgemeester van Parijs was: hij liet de doden meestemmen, en dat is pas jaren later uitgekomen!Ondertussen is hij president geworden en heeft retro-aktieve amnestiewetten laten stemmen...geef die jongens in Brussel geen ideeën...

C uit W 31 juli 2006 17:10

Vér erover.

Zwartengeel 31 juli 2006 17:23

In de veronderstelling dat de meeste vreemdelingen in Brussel geacht worden op Franstalige lijsten te zullen stemmen, mag het duidelijk zijn wat de échte bedoeling is van deze actie: het aandeel van de Vlaamse stem in Brussel nog wat inkrimpen.

Supe®Staaf 31 juli 2006 17:31

't Zal jullie leren om Vb te stemmen.
Twee vliegen in één klap: meer stemmen voor Belgicistische partijen, en het VB geërgerd wegens allochtone stemmen.

Zwartengeel 31 juli 2006 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1847250)
Twee vliegen in één klap: meer stemmen voor Belgicistische partijen, en het VB geërgerd wegens allochtone stemmen.

Aangezien het hier over Brussel gaat, mag ik aannemen dat u met 'Belgicistische partijen' die fantastische PS bedoelt?

gm10 31 juli 2006 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1846993)

Van waar komt dit bericht precies? Ik kan het niet vinden.

gm10 31 juli 2006 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 1847239)
In de veronderstelling dat de meeste vreemdelingen in Brussel geacht worden op Franstalige lijsten te zullen stemmen, mag het duidelijk zijn wat de échte bedoeling is van deze actie: het aandeel van de Vlaamse stem in Brussel nog wat inkrimpen.

LOL

Dat aandeel ligt op voorhand vast en is een stuk meer dan wat de Vlamingen proportioneel zouden moeten krijgen.

Tegendradigaard 31 juli 2006 17:44

Net zoals de paritair samengestelde regering meer is dan waar de Walen recht op hebben,

Net zoals dat de Walen minder stemmen nodig hebben om een kamerzetel te verkrijgen dan de Vlamingen....

Net zoals de alarmbellen en andere procedures gemaakt zijn om de Vlaamse meerderheid monddood te maken...

Ik wil dat aandeel in Brussel dadelijk opgeven in ruil voor :
geen paritaire samenstelling regering
geen alarmbelprocedures meer
evenveel stemmen voor een Vlaamse zetel als voor een Waalse

Zwartengeel 31 juli 2006 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10 (Bericht 1847267)
LOL

Dat aandeel ligt op voorhand vast en is een stuk meer dan wat de Vlamingen proportioneel zouden moeten krijgen.

Voor het Gewest liggen de verhoudingen vast, ja. Het gaat hier wel om de gemeenteraden.

Jazeker 31 juli 2006 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10 (Bericht 1847262)
Van waar komt dit bericht precies? Ik kan het niet vinden.

http://breedband.telenet.be/nieuws/n...igde_migranten

(bron erbij is Belga)

Rudy Van Nespen 31 juli 2006 17:51

Citaat:

In principe moet nog nagegaan worden of iedereen wettelijk wel mag stemmen, maar daar is geen tijd meer voor. De kiezerslijsten worden dinsdag samengesteld.
Tot nu toe heb ik maar één iemand over het belangrijkste aspect van deze ronseling zien vallen. Garfield, ik steun jou klacht, moest het nodig zijn!

Knuppel 31 juli 2006 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1847250)

Nog effen geduld Staafje en ook Aalstenaars zullen weten wat het betekent 'Belg' te zijn ónder de nieuwe Belgen.
Zó ver is Aalst nu ook weer niet van Bruxelles verwijderd dat het nog decenialang hoeft te duren voor jij je vaderlandse goesting krijgt, hé?

Zwartengeel 31 juli 2006 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen (Bericht 1847295)
Tot nu toe heb ik maar één iemand over het belangrijkste aspect van deze ronseling zien vallen. Garfield, ik steun jou klacht, moest het nodig zijn!

Momenteel wordt de actualiteit toch volledig beheerst door de gebeurtenissen in het Midden-Oosten, dus niemand die van zo'n bagatel wakker zal liggen. 'Het ideale moment om onze slag te slaan', moeten ze in Bruxelles gedacht hebben.

gm10 31 juli 2006 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 1847281)
Net zoals de paritair samengestelde regering meer is dan waar de Walen recht op hebben,

Net zoals dat de Walen minder stemmen nodig hebben om een kamerzetel te verkrijgen dan de Vlamingen....

Net zoals de alarmbellen en andere procedures gemaakt zijn om de Vlaamse meerderheid monddood te maken...

Ik wil dat aandeel in Brussel dadelijk opgeven in ruil voor :
geen paritaire samenstelling regering
geen alarmbelprocedures meer
evenveel stemmen voor een Vlaamse zetel als voor een Waalse

Dus Brussel is u zoveel waard? En dan is men verwonderd dat de Brusselse Vlamingen zich niet direct Vlaming voelen.

gm10 31 juli 2006 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 1847328)
Momenteel wordt de actualiteit toch volledig beheerst door de gebeurtenissen in het Midden-Oosten, dus niemand die van zo'n bagatel wakker zal liggen. 'Het ideale moment om onze slag te slaan', moeten ze in Bruxelles gedacht hebben.

Natuurlijk. Dat de deadline er aan komt, heeft er niks mee te maken.

gm10 31 juli 2006 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1847293)

Ik kan me toch niet voorstelllen dat niet-kiesgerechtigden gaan kunnen stemmen.

Voor de rest ben ik akkoord met deze actie. Het is de taak van een stad om haar inwoners op rechten & plichten te duiden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be