Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Nationale Unie fuseert met UNIE (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54097)

Rudy Van Nespen 1 augustus 2006 09:48

Nationale Unie fuseert met UNIE

van op de site van Nationale Unie:

Citaat:

Nationale Unie fuseert met UNIE

Per 30 juli 2006, heeft het bestuur van de Nationale Unie besloten dat onze partij fuseert met UNIE.
De redenen hiervoor zijn velerlei, maar we laten toch niet na om de belangrijkste hiervan even op te noemen.

We hebben reeds eerder gezocht naar een Belgicistische frontvorming met andere partijen, waarvan de BUB toen een mogelijke samenwerkingspartner was. Dit project mislukte echter, niet in het minste door het eigengereide en weinig vooruiziende optreden van de voorzitter van de BUB, meneer Van De Cauter. We hebben dit steeds spijtig gevonden, omdat we ervan overtuigd waren dat België enkel geholpen is met een zo breed mogelijk front van gelijkgezinden.

Toen we hoorden dat de meer ernstige mensen van de BUB uiteindelijk begonnen waren met een nieuwe partij, UNIE, dewelke de Belgische zaak wél vanuit een serieuze en oprechte visie wilden benaderen, hebben we ook quasi onmiddellijk contact opgenomen om te praten over verregaande samenwerking. Deze gesprekken waren dusdanig positief dat we besloten hebben om onze partijen gewoon samen te smelten.

Deze samensmelting is de ultieme uiting van het Belgische adagium “Eendracht maakt macht” en we zullen dan ook eendrachtig samen zoeken naar realistische oplossingen voor de verschillende problemen waarmee België momenteel en in de toekomst te kampen heeft.
We zullen dit doen onder de gezamelijke vlag “UNIE”.

We vragen onze kiezers en sympathisanten om ons in onze beslissing te willen steunen en we zullen U bewijzen dat UNIE zeker een valabele plaats in het politieke stelsel van ons land verdient.

Ook wenst de Nationale Unie, bij deze, haar eerder gegeven stemadvies voor Antwerpen te herroepen. UNIE zal de kiezer een extra keuzemogelijkheid geven op 8 oktober aanstaande.

Vanwege het bestuur van de Nationale Unie
Rudy Van Nespen

De Garde 1 augustus 2006 09:57

Milleku, ge gaat eindelijk kunnen kaarten! Ge zijt met vier!

Rudy Van Nespen 1 augustus 2006 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 1847984)
Milleku, ge gaat eindelijk kunnen kaarten! Ge zijt met vier!

Goed, he! Nu gaat het kaarten pas écht leuk worden! :-D

Zeno! 1 augustus 2006 10:45

"Fusie" is zo'n zwaar woord voor zo'n twee totaal onbekende, minuscule groeperingkjes. Best wel grappig. Ik denk dat ik ook maar eens een partijtje ga oprichten. :p

Ambiorix 1 augustus 2006 10:47

vergeet wikipedia niet aan te passen bij zowel NU als UNIE, ik kan niet tegen niet-upgedate info over partijen en politiek;-)

vercetti 1 augustus 2006 10:56

Nu wil ik toch Hans zijn gezicht zien. Ex-partijleden die met de 'aartsvijand' fuseren. :lol:

Knuppel 1 augustus 2006 11:08

Hopelijk is Belgique bij deze gered van de ondergang.

De Garde 1 augustus 2006 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen (Bericht 1847995)
Goed, he! Nu gaat het kaarten pas écht leuk worden! :-D

Véél succes met het 'Van de Cauter'-verjagen, de belgicistische versie van schuppezotjagen!

Jong N-VA'er 1 augustus 2006 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1848050)
Nu wil ik toch Hans zijn gezicht zien. Ex-partijleden die met de 'aartsvijand' fuseren. :lol:

Die heeft zijn toevlucht gezocht tot de Kleenex...;-)

Jong N-VA'er 1 augustus 2006 12:33

En toch blijf ik erbij dat Rudy evengoed een Vlaams-nationalist of gewoon flamingant zou kunnen zijn hoor.

FISHERMAN 1 augustus 2006 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 1848192)
En toch blijf ik erbij dat Rudy evengoed een Vlaams-nationalist of gewoon flamingant zou kunnen zijn hoor.

Is die gast nie gewoon een Belgicistische versie van Flipke Dewinter?

Tegendradigaard 1 augustus 2006 13:09

Misschien kunnen ze nog fusioneren met de Front National... nu het daar om de centen draait....

't ja het zijn en blijven Franstaligen die van de FN he... en sjoemelen ligt gewoon in hun natuur....

garfield 1 augustus 2006 15:51

Wie vertegenwoordigt UNIE eigenlijk
Veel succes met de fusie, Rudy.

Vlaams-nationalist 1 augustus 2006 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 1848274)
Misschien kunnen ze nog fusioneren met de Front National... nu het daar om de centen draait....

't ja het zijn en blijven Franstaligen die van de FN he... en sjoemelen ligt gewoon in hun natuur....

Hehe, NU is de voorloper van Fervent Nationaal: de Vlaamse zusterpartij van Front National, maar ze hebben zich er van gedistancieerd vanaf een bepaald moment.

Metternich 1 augustus 2006 16:08

Ah, ik dacht dat NU de verderzetting was van Fervent Nationaal.

garfield 1 augustus 2006 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1848505)

dacht ik ook :?

Kim 1 augustus 2006 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 1848492)
Hehe, NU is de voorloper van Fervent Nationaal: de Vlaamse zusterpartij van Front National, maar ze hebben zich er van gedistancieerd vanaf een bepaald moment.

Voorloper? Nationale Unie is toch ontstaan NA Fervent Nationaal?

Kim 1 augustus 2006 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1848505)

Ja, zonder Hendrik Boonen...

Vlaams-nationalist 1 augustus 2006 16:20

Sorry, sorry, jaja, de opvolger. Excuses.

Kim 1 augustus 2006 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 1848551)
Sorry, sorry, jaja, de opvolger. Excuses.

Missen is menselijk. :)

En met al die naamsveranderingen... Niet moeilijk dat men af en toe het noorden kwijtraakt! ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be