Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   mogelijkheden voor actievoering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54177)

Fredschot 3 augustus 2006 10:41

mogelijkheden voor actievoering

Welke mogelijkheden hebben Europese activisten om Israel onder druk te zetten? Graag een brainstorm hierover, kunnen we tot een lijst komen van praktijken die door sociale bewegingen of activistengroepen of individuelen kunnen worden opgepikt om extra dingen te ondernemen. Eventueel commentaar erbij: wat is effectief, wat minder, enz.

bvb:

- manifestaties (zoals nu zondag 6 augustus in Brussel)
- consumentenboycot (welke producten?)
- ministers bellen en vragen om handelsakkoorden op te zeggen
- ambassades bestoken met telefoons
- lezersbrieven naar lokale kranten
-??

Derk de Tweede 3 augustus 2006 11:02

Ik koop nu extra Israelische produkten.

eno2 3 augustus 2006 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1851125)

Goed uitpersen, die citroenen.

eno2 3 augustus 2006 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fredschot (Bericht 1851099)
Welke mogelijkheden hebben Europese activisten om Israel onder druk te zetten? Graag een brainstorm hierover, kunnen we tot een lijst komen van praktijken die door sociale bewegingen of activistengroepen of individuelen kunnen worden opgepikt om extra dingen te ondernemen. Eventueel commentaar erbij: wat is effectief, wat minder, enz.

bvb:

-??

Je kan geen enkele druk zetten, tenzij je de methodes van Hezbollah overneemt en een paar Israëlis gaat ontvoeren.

Is de actieradius van de Israëlische luchtmacht eigenlijk wel groot genoeg om ons landje daarop te bombarderen?

kingtiger 3 augustus 2006 12:37

libanon

*knip*

Oproepen tot geweld is verboden.

mvg,
Arnold.

garfield 3 augustus 2006 17:51

Citaat:

doe ik ook in de lokale Delhaize kan je nogal wat vinden ( veel kruiden en dergelijken)

Public energy 3 augustus 2006 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 1852057)
doe ik ook in de lokale Delhaize kan je nogal wat vinden ( veel kruiden en dergelijken)

Dat treft, iets zegt mij dat de Israeli's ook dit jaar hun mandje weer vlijtig zullen komen vullen in Belgie. Ik heb laatst nog de Hezbollah stand in Baalbek bezocht en ben daar de volgende taferelen tegengekomen:

Let vooral op de inscripties op het laatste wapen, verder waren alle opschriften in het hebreeuws; speciaal op maat gemaakt om palestijnse burgers mee aan flarden te schieten.

Ploertendoder 3 augustus 2006 21:42

Citaat:

bvb:

-??

Ik vind dat we solidair moeten zijn met het zo geteisterde Libanese volk en aan de Joden moeten vragen om in plaats van Libanon bvb Borgerhout en Molenbeek te bombarderen.

eno2 4 augustus 2006 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder (Bericht 1852461)
Ik vind dat we solidair moeten zijn met het zo geteisterde Libanese volk en aan de Joden moeten vragen om in plaats van Libanon bvb Borgerhout en Molenbeek te bombarderen.

Voor mij mogen ze gerust de Koninklijke Baan langs de Kust komen bombarderen.
Ik wil daarvoor zelfs een pelgrimage doen naar Jeruzalem, beloofd, als ze het doen.
Die autobaan zo door bos en duin en langs strand maakt enorm veel lawaai en zorgt voor co2, ozon, en fijne stofdeeltjes in mijn frigobox.

Ik ben het eens met Rice: staakt het vuren.
En als dat niet lukt: staakt het sturen van Rice.

Gentenaar 5 augustus 2006 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder (Bericht 1852461)

Gezien het feit dat momenteel een groot deel van de allochtone bevolking op familiebezoek is in het zuiden is deze uitspraak niet eens zo racistisch als ze waarschijnlijk bedoeld is. Je wordt oud, ploert. :roll:

Gentenaar 5 augustus 2006 07:31

Citaat:

bvb:

-??

De 5 voorgestelde actievormen zijn allemaal nuttig.

Daarbij is het ook immens belangrijk om een eind te maken aan de desinformatie mbt het midden-oosten conflict: we moeten jan modaal uitleggen wat er echt gebeurt, wat de aanleiding is, en wat de vuile rol van het westen is. Informeren en politiseren zijn noodzakelijk als we willen dat er een politiek antwoord komt op deze verschrikkingen.

toccata 29 december 2008 22:01

Iemand nog ideeën?

Sinistra 29 december 2008 22:58

Citaat:

bvb:

-??

Je zult niet veel moeite moeten doen. De gehele Eurabische Stormtroepen zijn al in gereedheid gebracht. In verschillende Europese steden hebben de Islamcollaborateurs zich al verzameld hun ziel verkopend als Dhimmi aan de Eurabische bezettingsloge. Israël moet en zal bloeden", na hun campagnes om de goede Transatlantische banden met de USA te verstoren moet nu de enigste democratische staat in het Midden-Oosten eraan geloven. Voor de vredelievende Joodse gemeenschap in Europa is het weer bang afwachten totdat hun ruiten in gehele "Kristallnacht" stijl zullen sneuvelen door bende allochtone fascisten die hen weer zullen verantwoordelijk houden voor het Israëlisch-Palestijns conflict. Kijk hier ze, ik ga morgens eens langs de Joodse winkels in Antwerpen en zoveel mogelijk 729-producten te kopen om de Israëlische staat te steunen, ongeacht wat jullie bende Nazi,s antisemieten en links-radikale nitwits van mij vinden. Ik plooi niet voor de Eurabian New World Order!

Metternich 29 december 2008 22:59

Citaat:

Vooral olijven kopen. Een groot deel daarvan zijn immers Palestijnse die onder Israëlische streepjescode wordt verkocht.

Sinistra 29 december 2008 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3888672)
Vooral olijven kopen. Een groot deel daarvan zijn immers Palestijnse die onder Israëlische streepjescode wordt verkocht.

Bedankt om dit te vermelden..:lol: Die koop ik al zeker niet, wel Israëlische Pepsi cola of 7UP, gemaakt in Ashdod.;-)

roodhaar 29 december 2008 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3888518)
Iemand nog ideeën?

Desinformatie aanklagen lijkt me een zeer waardevol idee.

+ een boycot van Israelische produkten (dus niet van joodse; maar wel van Israelische) . Hiertoe moet men politiek druk durven zetten via jonge politieke facties op de oude garde. Ongeachte of ze conservatief/progressief zijn. wat voor pôlitieke kleur dan ook.

Israel is alleen gevoelig in de portemonnee voor het moment. De Us zit echter zelf zwaar financieel in de problemen en kan elk miljard gebruiken. Die geldstroom zal dus mettertijd gaan slinken.

Seg schat 29 december 2008 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 3888703)
Desinformatie aanklagen lijkt me een zeer waardevol idee.

+ een boycot van Israelische produkten (dus niet van joodse; maar wel van Israelische) . Hiertoe moet men politiek druk durven zetten via jonge politieke facties op de oude garde. Ongeachte of ze conservatief/progressief zijn. wat voor pôlitieke kleur dan ook.

Israel is alleen gevoelig in de portemonnee voor het moment. De Us zit echter zelf zwaar financieel in de problemen en kan elk miljard gebruiken. Die geldstroom zal dus mettertijd gaan slinken.

En raketten afschieten op Joodse burgerdoelen? Of kindjes met bommen omgorden en in Joodse schoolbussen laten ontploffen?:roll:

roodhaar 29 december 2008 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat (Bericht 3888715)
En raketten afschieten op Joodse burgerdoelen? Of kindjes met bommen omgorden en in Joodse schoolbussen laten ontploffen?:roll:

Deze zaken zijn evenzeer af te keuren. Maar ik ga niet beweren dat een joods lijk méér waard is of meer te betreuren valt dan een Palestijns. voor mij zijn ze beiden even erg.:|

Kan u oprecht hetzelfde zeggen ?

Los van het feit dat de Israelis veel meer(eufemisme) Palestijnse kinderen doden dan omgekeerd, gaat u blijkbaar wel erg off topic.

Seg schat 30 december 2008 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 3888727)
Deze zaken zijn evenzeer af te keuren. Maar ik ga niet beweren dat een joods lijk méér waard is of meer te betreuren valt dan een Palestijns. voor mij zijn ze beiden even erg.:|

Kan u oprecht hetzelfde zeggen ?

Los van het feit dat de Israelis veel meer(eufemisme) Palestijnse kinderen doden dan omgekeerd, gaat u blijkbaar wel erg off topic.

Uiteraard zijn beiden voor mij even erg... :roll:

Wel vind ik de Palestijnse leiders laffe leiders die met hun volk geen bal inzitten...

Hopelijk begrijp je toch dat de reactie van Israel uitgelokt werd? ;-)

Jozef Ostyn 30 december 2008 10:09

Wat als al die actievoerders die zeggen pro-Palestijns te zijn eens zouden betogen voor het stopzetten van de uitzichtloze terroristische oorlog en voor een vredesakkoord dat Israel erkent en vrede gunt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be