Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Inbreker doodgeslagen door buurtbewoners (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54182)

genehunter 3 augustus 2006 12:27

Inbreker doodgeslagen door buurtbewoners

Maasmechelen.

Inbreker doodgeslagen door buurtbewoners?

Radionieuws van 13h

Gebeurde de inbraak in een VB wijk door een allochtoon of was het een VB inbreker in een allochtoonse buurt?

Weet iemand meer hiervan?

As I speak:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060803Inbreker/index.shtml

genehunter 3 augustus 2006 13:01

Hehe, het spelletje gaat beginnen...

baarle 3 augustus 2006 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door genehunter (Bericht 1851266)
Maasmechelen.

Radionieuws van 13h

Gebeurde de inbraak in een VB wijk door een allochtoon of was het een VB inbreker in een allochtoonse buurt?

As I speak:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...er/index.shtml

Er bestaat enige kans dat de buurtbewoners allochtonen zijn. In dit geval ga je het VB niet horen protesteren, neem ik aan.

Tegendradigaard 3 augustus 2006 13:07

jongens waar gaan we naartoe in deze maatschappij... 't is mij al eender wie wie doodgeslagen heeft...

baarle 3 augustus 2006 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 1851350)
jongens waar gaan we naartoe in deze maatschappij... 't is mij al eender wie wie doodgeslagen heeft...

Het lijkt me niet per sé een slecht signaal naar de inbrekende medemens toe.

C uit W 3 augustus 2006 13:10

Opgeruimd staat netjes.

jan hyoens 3 augustus 2006 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door genehunter (Bericht 1851266)
Maasmechelen.

Radionieuws van 13h

As I speak:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...er/index.shtml

Wel als er niet teveel aandacht wordt op gevestigd is het volgens mij een autochtone of allocthone dief die door allochtonen werd doodgeslagen. We zullen zien!

Nynorsk 3 augustus 2006 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1851341)
Er bestaat enige kans dat de buurtbewoners allochtonen zijn. In dit geval ga je het VB niet horen protesteren, neem ik aan.

We zullen zien.
Ik kan me niet voorstellen dat het VB bepaald tegen het doodkloppen van criminelen is. Waren het enkel de eigenaars van het huis geweest waarin hij ingebroken heeft of proberen inbreken, dan mochten die voor het VB de man doodkloppen. De buurtbewoners zijn dan gewoon hun buur in nood komen helpen.

Persoonlijk ben ik er niet zo voor, voor het doodkloppen van inbrekers.

Maar goed, mss is 'm niet doogeklopt, maar overleden aan de gevolgen van een spontane hersenvliesbreuk of zo.

C uit W 3 augustus 2006 13:14

Misschien leed die boef aan het 'vecht- of vlucht'-syndroom ?

Thomas- 3 augustus 2006 13:15

Risico van het vak.

Nynorsk 3 augustus 2006 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 1851362)
Wel als er niet teveel aandacht wordt op gevestigd is het volgens mij een autochtone of allocthone dief die door allochtonen werd doodgeslagen. We zullen zien!

mmh.
- er bestaan geen autochtone dieven ("autochtonen doen nie aan criminaliteit" - allez, een paar mensen op dit forum beweerden dit toch)
- "allochtonen stelen nie bij allochtonen, want ze plegen hun misdrijven allemaal vanuit racisme"
- "autochtonen kunnen nie eens meer in allochtonen wijken komen, uit schrik".

Mijn conclusie zou dan zijn dat het een allochtone dief was in een autochtone wijk. ;-)

Spannend eh.

Teerke 3 augustus 2006 13:16

Als het klopt dan zullen de daders zich moeten verantwoorden voor de rechtbank. De aanklacht kan ofwel doodslag worden of vrijwillige slagen en verwondingen met de dood als gevolg maar zonder het oogmerk te doden. In ieder geval staat de daad van de buurtbewoners niet in verhouding tot de daad van de inbreker. De inbreker is dood en kan niet meer gestraft worden, maar de buurtbewoners wel en ik zou niet in hun schoenen willen staan.

jan hyoens 3 augustus 2006 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1851363)
We zullen zien.
Ik kan me niet voorstellen dat het VB bepaald tegen het doodkloppen van criminelen is.Waren het enkel de eigenaars van het huis geweest waarin hij ingebroken heeft of proberen inbreken, dan mochten die voor het VB de man doodkloppen. De buurtbewoners zijn dan gewoon hun buur in nood komen helpen.

Persoonlijk ben ik er niet zo voor, voor het doodkloppen van inbrekers.

Maar goed, mss is 'm niet doogeklopt, maar overleden aan de gevolgen van een spontane hersenvliesbreuk of zo.

of is het een poolse zigeuner!8O

Scarabaeida 3 augustus 2006 13:20

Als de dief een allochtoon is moeten er zware straffen volgen. Een blanke dief had nog gekund, maar dit. Dit is een zware misdaad! Het feit dat het vast een niet-blanke is is al waardig voor levenslange vergoedingen! Er zouden verdomme rellen moeten komen van allochtone jongeren!

Een beetje de indruk die ik krijg van de ethiek van P.be-bezoekers...

Nynorsk 3 augustus 2006 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 1851380)
of is het een poolse zigeuner!8O

kun je daarvoor in therapie?

circe 3 augustus 2006 13:24

Als het woord "racisme" nog steeds niet is gevallen, is het weinig waarschijnlijk dat de autochtone buren een allochtoon hebben doodgeklopt.

Nynorsk 3 augustus 2006 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1851390)
Als het woord "racisme" nog steeds niet is gevallen, is het weinig waarschijnlijk dat de autochtone buren een allochtoon hebben doodgeklopt.

't staat pas online, geef de mensen es wat tijd.

baarle 3 augustus 2006 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1851363)

De stress van het nachtelijk inbreken en het geconfronteerd worden met de bewoners. Een gekend fenomeen, het zou niet de eerste zijn die daar spontaan dood van valt. Overigens zou de dief nog even geleefd hebben toen de buurtbewoners hem achterlieten.

genehunter 3 augustus 2006 13:30

Straks komt de vakbond der verenigde inbrekers en dieven op straat om te betogen voor meer veiligheid in de achtertuinen.

"Het is niet meer te doen meneer! Een mens kan tegenwoordig zelfs niet meer inbreken zonder doodgeslagen te worden. Waar gaat dat naartoe? Die politiekers zouden daar toch wat meer mogen aan doen hoor."

En dan politiebewaking eisen tijdens het werk...

baarle 3 augustus 2006 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Teerke (Bericht 1851375)
Als het klopt dan zullen de daders zich moeten verantwoorden voor de rechtbank. De aanklacht kan ofwel doodslag worden of vrijwillige slagen en verwondingen met de dood als gevolg maar zonder het oogmerk te doden. In ieder geval staat de daad van de buurtbewoners niet in verhouding tot de daad van de inbreker. De inbreker is dood en kan niet meer gestraft worden, maar de buurtbewoners wel en ik zou niet in hun schoenen willen staan.

Als de buurtbewoners Marokkanen of Turken waren, wat te verwachten is (Vlamingen zijn helaas niet meer zo assertief), dan zal hun juridische vervolging een kleine volksopstand veroorzaken. Gesteund door het VB, vermoedelijk. We krijgen nog mooie dingen te zien!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be