Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Het einde van België is onafwendbaar? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54193)

Tantist 3 augustus 2006 16:25

Het einde van België is onafwendbaar?

Stelling: België is een constructie die zal verdwijnen. Dat is een mathematische zekerheid, precies als een schip dat teveel water heeft gemaakt zal zinken.

Wat denkt u? Klopt dit? Of moeten we wel degelijk werken om dit Belze schip te doen zinken? Of is België wel degelijk zo zelfvernietigend, dat zelfs als alle 10 miljoen inwoners van de staat staan hozen, het toch zal zinken?

Sneta 3 augustus 2006 16:36

U mag altijd dromen maar verdwijnen zullen we niet zo snel hoor

Met Belgische groet

baarle 3 augustus 2006 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneta (Bericht 1851900)
U mag altijd dromen maar verdwijnen zullen we niet zo snel hoor

U hoeft ook helemaal niet te verdwijnen. :-)

Supe®Staaf 3 augustus 2006 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1851871)
Stelling: België is een constructie die zal verdwijnen. Dat is een mathematische zekerheid,

Ik ben nooit een kei geweest in oneindigheidsrekenen.:-(

Distel 3 augustus 2006 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1851912)

Vandaar dat je het te onpas bovenhaalt? ;)

Knuppel 3 augustus 2006 16:48

Het Belgische schip zal ter ziele gaan zoals de onzinkbaar gewaande Titanic.
Een van de ijsschotsen waar het schip al schade door opliep zit voorlopig in een Belgische diepvriezer maar groeit met de dag.

Verhofstadt dirigeert een bubbel-orkest en houdt de goedgelovige opvarenden derde klas rustig terwijl de 'elite' zich ongestoord naar de reddingsloepen begeeft. 8)

Kim 3 augustus 2006 17:20

België zal, net zoals vele andere landen, na verloop van tijd overgaan in een ander staatsbestel. Een opdeling in Vlaanderen en Wallonië is één van die mogelijkheden maar ook een republiek Vlaanderen zie ik geen lang leven beschoren. Europa evolueert dagelijks en spreken van een "Europa der regio's" is redelijk lachwekkend (maar goed, dat is mijn visie).

Stef Leeuwenhart 3 augustus 2006 17:22

Het is een kwestie van tijd dat België verdwijnt. De verschillen zijn te groot op sociaal en economisch gebied. Enkel wat misplaatst sentiment en gebrek aan ruggengraat bij onze Vlaamse politici is de oorzaak dat België überhaupt nog bestaat.

Thomas- 3 augustus 2006 17:39

Het einde van België komt er zowieso, de vraag is wanneer. Ik vermoed in de nabije toekomst.

Dat België ooit gaat stoppen met bestaan kunnen zelf belgicisten niet ontkennen.

Kim 3 augustus 2006 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 1852029)
Dat België ooit gaat stoppen met bestaan kunnen zelf belgicisten niet ontkennen.

Dat ontkennen we ook niet. Benieuwd of Vlaams-nationalisten ook kunnen toegeven dat Vlaanderen ook een einde zal kennen... ;)

Weezer 3 augustus 2006 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1851871)
Stelling: België is een constructie die zal verdwijnen. Dat is een mathematische zekerheid, precies als een schip dat teveel water heeft gemaakt zal zinken.

Wat denkt u? Klopt dit? Of moeten we wel degelijk werken om dit Belze schip te doen zinken? Of is België wel degelijk zo zelfvernietigend, dat zelfs als alle 10 miljoen inwoners van de staat staan hozen, het toch zal zinken?

Ik denk dat er nog wel wat extra gaatjes in het schip geboord zullen moeten worden, om even in de beeldspraak te blijven.

Thomas- 3 augustus 2006 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1852033)
Dat ontkennen we ook niet. Benieuwd of Vlaams-nationalisten ook kunnen toegeven dat Vlaanderen ook een einde zal kennen... ;)

Inderdaad, ook aan Vlaanderen zal er ooit een einde komen.

Eigelijk ben ik een beetje aan het mierenneuken maar tenzij deze poll in tijd beperkt is, tot bijvoorbeeld 2050, is de enige realistische mogelijkheid om op te stemmen het eerste.

De kans dat België binnen 500 jaar, laat staan binnen 1000 jaar of nog meer, nog steeds zal bestaan is niet zo groot.

lomeanor 3 augustus 2006 18:22

Citaat:

Ik heb Hans1 en Patriot! dat nochtans al meermaal horen ontkennen...

Mijn mening: het einde van België komt sowieso, waarschijnlijk zelfs in de nabije toekomst. De vraag of België zal barsten is een no brainer geworden. De vraag moet zijn wanneer het dat zal doen.

Tantist 3 augustus 2006 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1851912)

Tot de zon ontploft, Staaf? ;-)

Supervlaming 3 augustus 2006 18:38

Ik citeer mezelf maar even (vanaf "De revolutie van 1830 was een historische vergissing"):

Citaat:

Hoe nu de nieuwe revolutie op gang te brengen? De Vlaamse Revolutie? Om te beginnen zou het eens goed zijn indien de federale besprekingen openbaar zijn, vooral die in die communautaire fora. Dan kan ieder zelf beslissen of die Belzieke eenheidsstaat nog recht van leven heeft. Ik zou zeggen: eist openheid van bestuur!
Het is toch wel toegestaan de peiling te beïnvloeden?

Tantist 3 augustus 2006 18:38

Citaat:

Laten we beginnen met Vlaanderen een begin te laten kennen...

Knuppel 3 augustus 2006 18:47

Citaat:

Misschien eens beginnen met Vlaanderen evenveel tijd te gunnen als Belgique om er iets van te maken?

Zwartengeel 3 augustus 2006 20:27

Zelfs al benoemt men alle tien miljoen inwoners tot minister van Staat, burggraaf of baron, dan nog is dit land gedoemd om te verdwijnen.

vlijmscherp 3 augustus 2006 21:35

Er gaan steeds meer bevoegdheden naar de gewesten en naar de EU. zo zal België opgaan in een VSE maar dan wel met 2 regio's.

Supervlaming 3 augustus 2006 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1852449)
Er gaan steeds meer bevoegdheden naar de gewesten en naar de EU. zo zal België opgaan in een VSE maar dan wel met 2 regio's.

Òf in een VSE waarin de Nederlandse Taalunie bestaat uit meerdere regio's en Wallonië ... eens aan mag kloppen bij Parijs.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be