![]() |
Homohuwelijk binnenkort in Zuid-Afrika?
In december vorig jaar bepaalde het Grondwettelijk Hof, de hoogste rechtsinstantie in Zuid-Afrika, dat het ongrondwettelijk is om paren van gelijk geslacht het recht op te trouwen te verbieden.
De overheid kreeg van het hof één jaar de tijd om dit in orde te brengen zoniet zal de huidige wet ook gelden voor paren van gelijk geslacht. Er is uiteraard kritiek van uit de conservatieve hoek maar de wet zou een feit moeten zijn begin december. Wederom een héél postieve stap vooruit!! Waar is de tijd dat m'n nog zei dat het homohuwelijk er nooit of te nooit zou komen, meer en meer openheid is er aan het komen! Maar uiteraard is er nog héééél veel werk aan de winkel. |
Hoe zit dat eigenlijk nu?
Mogen enkel homoparen trouwen uit de landen die het erkennen? Wordt het erkend door andere landen als aan die voorwaarden voldaan is? En misschien nog een dommere vraag: zijn er kerken/godsdiensten die plechtigheden tussen homo's toestaan. 't Is dat twee aangetrouwde nichten (no pun intended) daar wel interesse in hebben... |
Citaat:
|
Citaat:
je weet toch hoe een zot denkt over de anderen ? :? |
Citaat:
In de Nederlandse Remonstrantse Kerk, in de Protestantse Kerk (alhoewel niet in alle Gemeenten) en in de Oud-Katholieke Kerk worden die huwelijken erkend. Buiten het christendom zul je bij theosofen ook nooit afkeuring bemerken. Ik denk dat de Vrijmetselaars ook niet moeilijk zullen doen. Ik heb overigens een officieel geregistreerde relatie met een moslima, om maar aan te geven dat er meer gebeurt dan in de ideologische praatjes verkondigd wordt. |
Citaat:
ik denk dat jij dat veel te ingewikkeld ziet een homokoppel huwt gewoon in een land ( op voorwaarde dat ze binnen geraken ) het toestaat dus 't volstaat, mijn inziens, dat er één land dat erkent... de ander wordt automatisch burger ...dat op voorwaarde dat die laatste uiteraard vrij is het land te verlaten natuurlijk... totaal anders ligt het bij adoptie natuurlijk...meestal vindt er een onderzoek in het land van herkomst plaats naar de adoptieouders |
Citaat:
Een marginaal koppel, financiêel aan de grond, erfelijk belast met handicaps naar keuze, mag zich een kroost vogelen dat in een bus van 30 niet inkan. Maar als ge een wees zonder toekomst wilt adopteren, dan moet ge zeven bewijzen van goed zedelijk gedrag kunnen voorleggen, tien VISA-goldkaarten en een amerikanekspres in uw achterzak dragen, en zweren dat ge zuiverder hetero poept als de paus. Logica? Waar? |
Citaat:
Enkel een totalitaire staat kan zomaar huwelijken controleren. |
De flauwekul komt dus ook al in Zuid - Afrika aan bod...
|
Citaat:
Dat ze met z'n allen naar zuid-afrika trekken, zie! Een groot multikultureel feest geven, om de gebeurtenis te vieren. |
Citaat:
|
Dit is wel positief, maar ik vraag me toch af waar hun prioriteiten liggen. Ondertussen stijgt de misdaad nog altijd en overspoelt een golf van verkrachtingen het land.
|
Citaat:
dat ze het controleren opdat het geen kinderhandel verwordt ed tot daar toe |
Citaat:
of beter wat heeft dat met werk te maken van prioriteiten te maken ? of nog beter ... dit is een prioriteit inzake wetgeving, 't gaat tenslotte om persoonlijke vrijheid, en omvat slechts (euheum ) een wetswijziging misdaadbestrijding behelst zich eerder op het uitvoerende vlak |
jaja, en zo rukt aids verder op.
Op zich geen probleem mochten de "koppels" in orde zijn en verder aan elkaar trouw blijven, dus geen eh schuivers ...euh hahaha rofl bwahahhahh ..oops sorry dan geen al te grote problemen. Maar die streek voert al langer de top3 aan inzake aids besmetting dus rooskleurig ziet het er nu niet bepaalt uit. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet hoe het bij u zit, maar ik ben verliefd geworden op mijn lief 'als geheel' en niet enkel omdat ik aangetrokken zou zijn tot haar 'geslachtsorgaan', om het proper uit te drukken. Ik veronderstel dat ook homo's verliefd worden op de persoon ipv de 'kont'. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be