Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   forum ethiek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54204)

Sergei 3 augustus 2006 20:50

forum ethiek

het wordt stillaan tijd dat we terug naar de essentie van politics.be gaan.
D.w.z. rustig debatteren , elkaar niet grof beledigen en niet te ver off-topic gaan. En als het al eens gebeurt dat een admin of mod een opmerking schrijft
niet blijven op verder borduren.

Problemen met admin/mod's horen in eerste instantie vvia PM afgehandeld te worden.

Voor de rest:

Gegevens als blok kopiëren van andere websites om dan hier ergens in een bericht te plakken is ongehoord. Je moet al weten dat niet alle informatie die
op het net staat je zomaar mag kopiëren en overzetten naar een andere site.
En het wordt helemaal een hutsepot als er meerdere blokken van een lange tekst worden gekopieerd , enfin waar dan de essentie uitgehaald is.

Waarom kan je niet gewoon een link plaatsen naar een URL die naar het ganse artikel verwijst.

En het taalgebruik laat soms ook te wensen over.

Is het nu echt zo moeilijk om gewoon normaal te debatteren???

Nynorsk 3 augustus 2006 21:06

De boog moet niet altijd gespannen staan, zeker niet op een forum dat dient ter ontspanning, vind ik.
Ik vind het wel jammer dat het zo muisstil is in de debatclub. In principe zou daar ruimte moeten zijn voor een meer diepgaand debat mét veel striktere moderatie om een debat een beetje van hoge kwaliteit te houden.

Ik heb het eerlijk gezegd een beetje opgegeven, het diepgaand debatteren. Omdat er over 't algemeen nogal weinig diepgaande repliek op volgt en het uiteindelijk verzandt in simpliciteiten.

baarle 3 augustus 2006 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1852402)
Ik heb het eerlijk gezegd een beetje opgegeven, het diepgaand debatteren. Omdat er over 't algemeen nogal weinig diepgaande repliek op volgt en het uiteindelijk verzandt in simpliciteiten.

Is dat niet altijd het geval als: 1/ alles gezegd is, 2/ niemand van zijn standpunt afgaat, en 3/ de opponenten elkaar min of meer fatsoenlijk willen behandelen?

Nynorsk 3 augustus 2006 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1852458)
Is dat niet altijd het geval als: 1/ alles gezegd is, 2/ niemand van zijn standpunt afgaat, en 3/ de opponenten elkaar min of meer fatsoenlijk willen behandelen?

misschien moeten we het forum eens deleten.

vlijmscherp 3 augustus 2006 22:16

vrijheid van meningsuiting of niet? is dat niet de vraag?

Lof der Zotheid 4 augustus 2006 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sergei (Bericht 1852376)
het wordt stillaan tijd dat we terug naar de essentie van politics.be gaan.
D.w.z. rustig debatteren , elkaar niet grof beledigen en niet te ver off-topic gaan. En als het al eens gebeurt dat een admin of mod een opmerking schrijft
niet blijven op verder borduren.

Problemen met admin/mod's horen in eerste instantie vvia PM afgehandeld te worden.

Voor de rest:

Gegevens als blok kopiëren van andere websites om dan hier ergens in een bericht te plakken is ongehoord. Je moet al weten dat niet alle informatie die
op het net staat je zomaar mag kopiëren en overzetten naar een andere site.
En het wordt helemaal een hutsepot als er meerdere blokken van een lange tekst worden gekopieerd , enfin waar dan de essentie uitgehaald is.

Waarom kan je niet gewoon een link plaatsen naar een URL die naar het ganse artikel verwijst.

En het taalgebruik laat soms ook te wensen over.

Is het nu echt zo moeilijk om gewoon normaal te debatteren???

In de hitte en passie van een hyperactieve en geëngageerde discussie kunnen soms wel wat spaanders in het rond vliegen. Da's normaal. Zowel in het echte leven als op een virtueel forum.

Griffin 4 augustus 2006 13:01

Op een forum moet je - neem ik toch aan - altijd nog eerst nadenken voor je een reactie typt. Mijn advies is eigenlijk dat je ook nog even je stoel achteruit schuift, rechtstaat, naar buiten loopt, terugkomt en alles relativeert, voor je reageert. Dan is het moeilijk om nog beschuldigingen de deur uit te laten vliegen zoals "ge zijt een klein kind" of "vuile idioot".

Sergei 4 augustus 2006 13:01

In elke, al of niet gepassioneerde discussie is normaal een moderator aanwezig die de deelnemer moet bedaren als het eens te ver uit de hand loopt.

Lof der Zotheid 4 augustus 2006 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 1853484)
Op een forum moet je - neem ik toch aan - altijd nog eerst nadenken voor je een reactie typt. Mijn advies is eigenlijk dat je ook nog even je stoel achteruit schuift, rechtstaat, naar buiten loopt, terugkomt en alles relativeert, voor je reageert. Dan is het moeilijk om nog beschuldigingen de deur uit te laten vliegen zoals "ge zijt een klein kind" of "vuile idioot".

Natuurlijk. Maar als ge in het midden van een discussie zit, loopt ge niet altijd efkes naar buiten. dan kunt ge niet wachten tot de repliek van de ander komt, om dan zelf weer te kunnen repliceren. Zowel op virtuele fora als in het werkelijke leven.

Lof der Zotheid 4 augustus 2006 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sergei (Bericht 1853488)
In elke, al of niet gepassioneerde discussie is normaal een moderator aanwezig die de deelnemer moet bedaren als het eens te ver uit de hand loopt.

Misschien wel. Maar het is toch menselijk dat een discussie soms wat uit de hand loopt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be