Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Help!!!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54205)

Riksken 3 augustus 2006 21:51

Help!!!!!

Aangezien er nog geen sub voorzien is door de mod's plaats ik het maar hier.

Sta op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in mijn dorp. Iedere kandidaat mag zijn eigen tekstje inleveren. Ben zelf niet de meest fijn besnaarde en mijn schrijfsels raken zeker niet door de leescommisie. Hebben de wet tegen.
Nu, ons dorp kampt met een toevloed aan buitenlanders die bovendien het nederlands totaal onmachtig zijn. Zou hierrond iets willen schrijven. Het kan soms op een paar woordjes aankomen of het al dan niet strafbaar is voor de pc inquisitie wat ik schrijf.
Aan inspiratie en argumenten geen gebrek, maar hoe breng ik het juist onder woorden zonder proces aan mijn been, alhoewel ik daar zelf geen probleem zou van maken.

Iemand?

En ja, 't is op een Vlaams Belang lijst dat ik sta.
Hoor ze al komen de linkse flurken, maar het zal verspilde plaats op de net zijn.

Ben Vlaams Belang kandidaat

Duupje 3 augustus 2006 21:54

Stuur een zelfgemaakt tekstje van uw eigen hand door in PB, zal het wat aanpassen en terug sturen. Kunt dan zien wat je er mee aanvangt en of het bruikbaar is. Het komt inderdaad vaak op paar woorden aan. ;-)

praha 3 augustus 2006 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 1852476)
Aangezien er nog geen sub voorzien is door de mod's plaats ik het maar hier.

Sta op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in mijn dorp. Iedere kandidaat mag zijn eigen tekstje inleveren. Ben zelf niet de meest fijn besnaarde en mijn schrijfsels raken zeker niet door de leescommisie. Hebben de wet tegen.
Nu, ons dorp kampt met een toevloed aan buitenlanders die bovendien het nederlands totaal onmachtig zijn. Zou hierrond iets willen schrijven. Het kan soms op een paar woordjes aankomen of het al dan niet strafbaar is voor de pc inquisitie wat ik schrijf.
Aan inspiratie en argumenten geen gebrek, maar hoe breng ik het juist onder woorden zonder proces aan mijn been, alhoewel ik daar zelf geen probleem zou van maken.

Iemand?

Hoor ze al komen de linkse flurken, maar het zal verspilde plaats op de net zijn.

hangt van je inhoud af natuurlijk, Riksken
als die op zich strafbaar is zal er niet veel anders opzitten dan het tussen de lijntjes verstaanbaar te maken, zoniet volstaat de 'juiste' bewoording

Praetorian 3 augustus 2006 22:07

Makak, vergassen, e.d. moet je zeker vermelden in jouw stuk.

Apocalyps 3 augustus 2006 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 1852476)

En nazi gezind... ik kan mij geen betere reklame bedenken voor het VB.

Praetorian 3 augustus 2006 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 1852510)
En nazi gezind... ik kan mij geen betere reklame bedenken voor het VB.

Allemaal jeugdzonden, net zoals dat het geval was bij die andere 5698 gevallen.

Amon_Re 3 augustus 2006 22:22

Mag da in't Frans zijn?

(/me ducks)

Mitgard 3 augustus 2006 22:34

och een tekstje voor het vlaams belang schrijven, zo moeilijk is dat niet.
ik ben zodanig in een behulpzame bui vanavond dat ik even een aanzet geef.

titel: Terreur in de Trekschullenstraat (groot lettertype, verruwd)

beste inwoners van klagezwammezevergem,

onze voorheen mooie, nette, vlaamse gemeente wordt de laatste tijd overspoeld met vreemdelingen die onze taal niet eens machtig zijn.
dit kan zo niet langer, vinden wij. de nare gevolgen die deze vreemdelingen voor onze gemeente en voor de middenstand zullen hebben zijn immers niet te overzien.
laatst sprak ik met tuur vanscheveninghe, zaakhouder van traiteur/slagerij 'vanscheveninghe' in de trekschullenstraat. de brave man vertelde mij dat die vreemdelingen vaak hun bmw parkeren op de parking voor zijn zaak, die gereserveerd is voor de klanten, en dit zonder effectief een halve kilo chippolata's of kip-curry bij traiteur/slagerij vanscheveninghe te kopen.
neen, die vreemdelingen parkeren er hun wagen en beginnen een praatje te slaan met... andere vreemdelingen.
ondertussen moesten de klanten van traiteur/slagerij vanscheveninghe op het plein tegenover de kerk parkeren, daar waar men 2 euro per uur moet betalen.
en wat doet het stadsbestuur tegen deze wanpraktijken? niets.
men laat betijen.
dit is uiteraard een zeer slecht signaal. straks staat ons hele dorp vol slechtgeparkeerde wagens van vreemdelingen die praatjes slaan met elkaar zonder geld te spenderen aan onze hardwerkende middenstand.
wij menen dat enkel een harde aanpak dit probleem kan verhelpen.
stem daarom op 8 oktober voor parkeerplaats voor het eigen volk.
stem vlaams belang!

slegie 3 augustus 2006 22:57

je kunt ook een one liner gebruiken

"wat in israel mag , mag hier ook!!!"

Uh-Huh 3 augustus 2006 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1852529)
och een tekstje voor het vlaams belang schrijven, zo moeilijk is dat niet.
ik ben zodanig in een behulpzame bui vanavond dat ik even een aanzet geef.

titel: Terreur in de Trekschullenstraat (groot lettertype, verruwd)

beste inwoners van klagezwammezevergem,

onze voorheen mooie, nette, vlaamse gemeente wordt de laatste tijd overspoeld met vreemdelingen die onze taal niet eens machtig zijn.
dit kan zo niet langer, vinden wij. de nare gevolgen die deze vreemdelingen voor onze gemeente en voor de middenstand zullen hebben zijn immers niet te overzien.
laatst sprak ik met tuur vanscheveninghe, zaakhouder van traiteur/slagerij 'vanscheveninghe' in de trekschullenstraat. de brave man vertelde mij dat die vreemdelingen vaak hun bmw parkeren op de parking voor zijn zaak, die gereserveerd is voor de klanten, en dit zonder effectief een halve kilo chippolata's of kip-curry bij traiteur/slagerij vanscheveninghe te kopen.
neen, die vreemdelingen parkeren er hun wagen en beginnen een praatje te slaan met... andere vreemdelingen.
ondertussen moesten de klanten van traiteur/slagerij vanscheveninghe op het plein tegenover de kerk parkeren, daar waar men 2 euro per uur moet betalen.
en wat doet het stadsbestuur tegen deze wanpraktijken? niets.
men laat betijen.
dit is uiteraard een zeer slecht signaal. straks staat ons hele dorp vol slechtgeparkeerde wagens van vreemdelingen die praatjes slaan met elkaar zonder geld te spenderen aan onze hardwerkende middenstand.
wij menen dat enkel een harde aanpak dit probleem kan verhelpen.
stem daarom op 8 oktober voor parkeerplaats voor het eigen volk.
stem vlaams belang!

Haha, volgens mij ga je jouw brief later nogeens tegenkomen ;-)

maddox 4 augustus 2006 00:08

Riksken, met een persoonlijk bericht trek ik je tekst door een fijne, en deontologisch verantwoorde kam, zonder je boodschap te vermangelen.

Nynorsk 4 augustus 2006 00:26

da wil in de politiek gaan en kan nie eens zelf z'n teksten schrijven :twisted:

longhorn 4 augustus 2006 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1852685)

Op gemeentelijk vlak is goe kunnen klappen belangrijker dan goe kunnen schrijven.

Nynorsk 4 augustus 2006 00:40

het helpt toch als ge kunt schrijven.
het laatste VB-bladje dat ik in m'n brievenbus heb gevonden was van zo'n bedenkelijke kwaliteit dat ik spontaan in een lachkramp schoot. En dat doet pijn na een tijd.

Tegendradigaard 4 augustus 2006 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1852700)
het helpt toch als ge kunt schrijven.
het laatste VB-bladje dat ik in m'n brievenbus heb gevonden was van zo'n bedenkelijke kwaliteit dat ik spontaan in een lachkramp schoot. En dat doet pijn na een tijd.

Hoe ? Lees jij dat dan ?

Knuppel 4 augustus 2006 07:40

Makak, vergassen, nazigezind, horen precies onlosmakelijk bij het verdraagzaam-links jargon....

Knuppel 4 augustus 2006 07:41

Citaat:

Ik heb eerder de indruk dat Rikse jou bij je ****** heeft dan dat Rikske niet kan schrijven.

Apocalyps 4 augustus 2006 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1852968)
nazigezind, horen precies onlosmakelijk bij het verdraagzaam-links jargon....

Heeft hij althans zelf bekend gemaakt.

Tegendradigaard 4 augustus 2006 07:43

Citaat:

da wil in de politiek gaan en kan nie eens zelf z'n teksten schrijven

denkt ge dat al die politiekers hun eigen boekskes zelf schrijven.... LOL....

Knuppel 4 augustus 2006 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 1852971)
Heeft hij althans zelf bekend gemaakt.

Jammer voor jou las ik ook de context waarin Rikske dit 'bekend maakte'....

Las je dit ook?

Citaat:

Hoor ze al komen de linkse flurken
LOL!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be