![]() |
Help: Steden en stedelijkheid
Mijn proef oefening middeleeuwen vond mijn paper zo goed dat ik hem nog eens mag schrijven! Het paper dat ik schrijf gaat over steden en de 14de-eeuwse visie erop vanuit 14de eeuwse reisverslagen.
Iemand soms een aanrader qua literatuur want zoveel is er blijkbaar niet direct te vinden....? |
Dat ziet er iets voor mij uit!
Eens effe zien eh. Eerste bijvraag: over welke streek hebben we het? |
Citaat:
|
"Visie op steden"... Vanuit welk oogpunt? Cultureel? Sociaal? Politiek? Architecturaal?
|
Citaat:
Heb je de cursus heuristiek van de middeleeuwen al uitgepluist? |
Citaat:
|
Wacht, ik neem de cursus van compañero Avonds er even bij.
|
Citaat:
|
Wacht even hoor, ik heb misschien wel iets.
|
Oei, Ludovico Guicciardini is net iets té laat.
|
Citaat:
Ik denk dat je een moeilijk thema hebt aangesneden. Al geprobeerd om dat te veranderen, of zei hij dat dat wel snor moest zitten? Stedenkartografie en zo, het ontstaan allemaal eigenlijk pas ten vroegste in de 15de eeuw. |
Wat je zou kunnen doen is beginnen over de unieke sfeer in de Lage Landen en er wat juridische vergelijkingen bij trekken, over de rechten van poorters, milities, diplomatieke relaties, &c
Daar heb je waarschijnlijk zelf al aan gedacht. In de seminariebib vind je een hele boel charters en leuke bibliografietjes - maar die is nu wel even toe. Wanneer moet het af zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar daarmee heb ik nog geen artikels over reisverslagen é ;)
|
The British Library heeft altijd een schat aan informatie die ze voor 10 pond opsturen. Maar als het volgende week binnen moet zijn...
|
Citaat:
Niettemin heeft Google al een aantal zeer bevredigende resultaten afgeleverd voor mijn werken. |
Citaat:
|
En Wikipedia afgaan beginnende bij de Belgische lijst van steden :-D?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be