![]() |
Rokers discrimineren
Een peilingetje ivm. met de recente meningen ivm. rokersdiscriminatie door de EU(Discrimineren mag) en prof. Blanplain(privacy is heilig).
|
moeilijke discussie hé, je kan zeggen dat zolang de roker niet op het werk rookt, er niets aan de hand is. maar ondertussen zijn er genoeg studies die zeggen dat rokers meer kosten aan bedrijven doordat ze meer en langer ziek zijn. een gewone verkoudheid is bij een roker gemiddeld erger dan bij een niet-roker. en ja, je kan hier voorbeelden vinden van het omgekeerde, maar het gaat over het gemiddelde.
|
Zou men van Europa minister mogen worden/blijven als men rookt?
Of koning? Of president?... Dat zal wss geen probleem vormen... :oops:;-) |
Lol, ik wou dus nee stemmen voor alle duidelijkheid. Ik had gelezen, de werkgever mag zich niet bemoeien.
|
Een werkgever mag om eender welke reden besluiten iemand al dan niet aan te nemen met wederzijdse erkenning uiteraard.
Eveneens bepaald een werkgever het beleid van zijn eigendom of de eigendom waar hij het bruikleen van heeft en dus ook wat er rond "roken" al dan niet toegelaten is, weerom met wederzijdse erkenning op voorhand in een contract of naderhand door overeenkomst. |
De werkgever kan een bepaald profiel eisen van een solicitant/roker. Indien de werkgever graag niet-rokende mensen heeft onwille van de betere gezondheid, mag dat gerust.
|
Citaat:
|
Citaat:
PS indien hij zulke eisen stelt, zal hij op den duur wel een zeker sociaal ostracisme beginnen merken Qua overheidsinstellingen ligt dat uiteraard anders. |
Citaat:
Maar hij is wel vrij in de keuze van werknemer. En zoals gezegd, rokers zijn over het algemeen ongezonder, meer afwezig, minder productief.....dus het is een puur economisch plaatje. |
Wat iemand thuis doet lijkt me totaal geen zaken te zijn van de werkgever. Tenzij men vb. met een kater naar het werk trekt.
Thuis roken lijkt me niet bepaald negatieve gevolgen te hebben voor het werkgedrag. Wat betreft de gezondheidstoestand: indien men niet-rokers gaat weigeren omwille van eventuele TOEKOMSTIGE gezondheidsproblemen, dan overtreedt men de anti discriminatiewet : Citaat:
|
Citaat:
Leuke annekdote hierbij is : in elk openbaar gebouw in België is een rookverbod, op 1 type gebouwen na, ... de gebouwen van de EU. De EU-smeerlappen vinden nu eenmaal dat de wetten die ze inrichten er enkel zijn voor het domme volk en niet voor hun, de superieure wezens die aan het hoofd van de EU staan.:evil: |
Natuurlijk mag een werkgever zich niet bemoeien met de prive van een werknemer Zolang het werk er niet onder lijdt hoort hij zich niet te moeien
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb eigenlijk verkeerd gestemd, maar/want mijn mening staat er niet tussen.
|
Ik vermoed dat dit weer een thread wordt van niet rokers vs rokers waarin de rokers zich weer in een hoekje geduwd gaan voelen.
Uw verslaving, daar hebt ge zelf voor gekozen en ge kunt er ook zelf vanaf geraken. |
Citaat:
Zoals ik zal blijven herhalen en benadrukken: vrienden, kennissen &c kies je zelf volgens je persoonlijk stelsel van criteria. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen vind ik dat mijn recht op privacy hier primeert op het recht van de werkgever om te weten wat ik al dan niet in mijn prive-woning doe. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be