![]() |
Het einde van belgië
De kans dat belgië zal splitsen wort met de dag groter en groter. Door welke gebeurtenis zal belgië ophouden met te bestaan?
Volgens mij zal 2007 een grote kans maken; BHV staat terug op de agenda, en het VB zal een goede kans maken om door te breken in de federale. |
Citaat:
Ik acht het op de troon stuntelen van de parvenu Filip de Saxe-Coubourg na de dood van die andere parvenu ook een kritisch moment... Elk ander land zou de overgang van monarchie naar republiek overleven, België uiteraard niet... |
Citaat:
|
2007 zal te vroeg zijn. het VB zal wel wegen maar zal niet meedoen aan een coalitie. BHV zal wel gesplist moeten worden, anders vrees ik voor de gevolgen.
Mss dat na de volgende Vlaamse verkiezingen een referendum wordt uitgebracht? en dan moet er nog een meerderheid (55% zelf) voor onafhankelijkheid zijn. conclussie: nog een héél lange weg. zeker als men het op een democratische manier wilt doen. alle andere manieren leiden naar chaos. |
Citaat:
Het VB zie ik ook nog niet zo snel doorbreken in de federale regering. 2007 zal een zwaar verkiezingsjaar worden, vooral op communautair vlak omdat zowel Vlamingen als Franstaligen/Walen ingeprent hebben dat ze "hun willetje dan eindelijk eens gaan doordrijven" maar at the end, it's all the same: een federale regering zal gekozen worden en België gaat verder. |
Citaat:
|
Citaat:
En als dat nu niet gebeurt? Schouders ophalen, op de grondwet schijten als gewoonlijk en verder doen? |
Citaat:
Ik hoop dat men doorbijt en het referendum grondwettelijk maakt, maar ik vrees er enigszins voor... |
Citaat:
|
De splitsing van de sociale zekerheid.
|
Citaat:
Als het niet gesplitst wordt, zie ik niet direct het einde van België komen maar het is wel weer het zoveelste communautaire dat zwaar op de maag zal blijven liggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
EDIT: ik had je laatste post niet gelezen, nu begrijp ik je opmerking. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu, het is wel zo dat diegenen die het hardst om BHV kraaien, mede de oorzaak zijn van dit probleem (cf. Egmontpact - VB). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be