![]() |
Staak het vuren NU!
Teken de petitie:
http://www.ceasefirecampaign.org/mo/en.html |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
eh, ik wijzig een post en bang een nieuwe post. |
Citaat:
|
Libanese premier in tranen op Arabische top
BEIROET - De Libanese premier Fouad Siniora is maandag tijdens de top van Arabische ministers van Buitenlandse Zaken in Beiroet in tranen uitgebarsten. Dat gebeurde toen hij in zijn toespraak hulp vroeg om een „onmiddellijk en onvoorwaardelijk staakt-het-vuren” tot stand te brengen. Bron: http://www2.telegraaf.nl/buitenland/...ische_top.html :-( |
Raar dat Libanon het staak-het-vuren afwees
|
Citaat:
|
Libanon stijgt in mijn achting gezien ze nog steeds het leger er buiten gehouden hebben. dat is verre van evident als je een ander land binnenvalt.Zie reactie Syrië.
|
Citaat:
Ik heb respect voor die premier.... |
dat bedoelde ik
Want de zaak goed inzien en het hoofd koelhouden is in zo'n situatie niet evident. |
Zou Libanon wel een leger hebben, want hoe komt het anders dat het de laatste zes jaar niets aan het 'probleem Hezbollah' gedaan heeft? :oops:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het zal nu wel voor iederéén duidelijk zijn: Israël mag zonder tussenkomst van de VN-Veiligheidsraad en met de stilzwijgende steun van de leiders van de Europese Unie Libanon verder vernietigen.
Laat ons niet vergeten dat de regeringen van de Verenigde Staten, Engeland en Nederland openlijk tegen een staakt-het-vuren stemden op het moment dat de Israëlische tanks klaar stonden om Libanon binnen te vallen. ![]() "Wij vonden de vernietiging van Libanon enkel verontrustend, meer niet" |
Citaat:
Libanon heeft een leger, maar het is zeer zwak. Waarom denk je dat de VS anders 10 miljoen dollar vrijmaken ten voordele van het Libanese leger (bron)? Het land heeft zelfs geen luchtmacht. Bovendien zou een openlijke aanval op de Hezbollah het land wel eens terug in een burgeroorlog kunnen storten. |
Citaat:
|
Citaat:
500.000 duiven met een olijftak? 6 miljoen liefdesbrieven? De VS sturen trouwens geen legers, maar enkel communicatie-apparatuur en dergelijke, kwestie van het Libanese leger in staat te stellen het grensgebied met Israël te controleren, in plaats van Hezbollah. 't Zou de stabiliteit in het gebied ten goede komen, dus ik zie niet in wat er zo verkeerd aan is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be