![]() |
Benelux
zou een Benelux Fusie goed zijn om sterker te staan ??
|
Wat versta je onder de benelux fusie?
Ze werken al geruime tijd samen hoor of stuur je aan op een nieuw land, België weg, Nederland weg, Luxemburg weg en hier is : de Benelux. |
ik bedoel er mee dat de Huidige Benelux Landen los zwak staan ....en dus beter kunnen samen smelten tot 1 Staat : Nederlanden (Benelux)
|
Daar sta ik echt niet achter - je gaat een aantal volkeren en culturen samenbrengen. Zitten wij Vlamingen nog met die Walen. Liever een Vlaamse - Nederlandse eenmaking.
|
Je zou eens informatie moeten opzoeken over het maandblad Delta dat de unie van Benelux als uitgangspunt neemt. Is wel interessant, niet dat ik ermee akkoord ben (geef mij maar Kort Manifest ;)).
|
Dan moeten Belgische politici eerst eens hun vijandigheid jegens Nederland kwijtraken.
|
Liever Vlaanderen en Nederland in een confederatie en geen Fransozen erbij.
|
Zo'n Benelux lijkt me beter dan het huidige België.. Maar ik zou toch liever Vlaanderen onafhankelijk zien en eventueel later een confederatie met Nederland.
Een Benelux fusie lijkt me ook niet zo realistisch aangezien in de Benelux de franstaligen een nog kleinere minderheid zouden vormen. |
Citaat:
|
een federatie van Nederland, Vlaanderen, Wallonië en Luxemburg? waarom niet? is een stap in de goede richting hé!
|
Een confederaal samenwerkingsakkoord Vlaanderen-Nederland is voor mij al genoeg. Samenwerking in de Vlawanelux kan uiteraard verdergaan maar een confederale, of nog verder, Vlawanelux is uitgesloten voor mij.
|
Citaat:
|
Citaat:
andere partijen andere politieke ingesteldheid, wat is het probleem? je vergeet trouwens Duits religie mag geen obstakel zijn goeie richting: richting van een VSE. |
Benelux
Een Benelux-fusie zal de franstaligen worst (saucisse) wezen zolang de subsidies maar blijven komen...
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Enkel Europa geefr reconversiesteun aan voornamelijk Henegouwen. (net zoals Limburg die voor kort ontving) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe noem je die 10 miljard euro dan?
Diefstal? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be