Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vlaming schiet Vlaming dood (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54311)

Bazilfunk 8 augustus 2006 17:23

Vlaming schiet Vlaming dood

Citaat:

De 71-jarige man die gisteren zijn buurman doodschoot in de Gentse deelgemeente Desteldonk was dat volgens het parket al jaren van plan.
De twee buren hadden al lang ruzie over de veranda van een van hen. Gisteren kwam het opnieuw tot een conflict, waarna één van hen zijn buurman een kogel door het hoofd schoot.

Uit zijn verklaringen blijkt dat de man niet in een plotselinge opwelling handelde. Hij had al jaren een geweer gekocht en kende de gewoontes van zijn buurman goed.

De onderzoeksrechter heeft de man nu aangehouden en beschuldigd van moord.
Ik zie hier altijd topics als er een allochtoon een crimineel feit pleegt, maar autochtone criminaliteit komt enkel aan bod als het spectactulair genoeg is.
Wat gaat het blok nu eigenlijk doen aan autochtotone criminaliteit want tot nu toe is op dat gebied enkel gebleken dat het VB een vluchthaven is voor autochtone criminelen.

vercetti 8 augustus 2006 17:25

Kan u mij dan enkele topics geven?

Bhairav 8 augustus 2006 17:27

Geloofde het anders ni?

Bad Attila 8 augustus 2006 17:29

Gewoon afmaken, en zijn familie de Belgische nationaliteit afpakken en op het vliegtuig zetten. Zo, bon débarras.

/ VBmodus

Bob 8 augustus 2006 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 1860102)
Ik zie hier altijd topics als er een allochtoon een crimineel feit pleegt, maar autochtone criminaliteit komt enkel aan bod als het spectactulair genoeg is.
Wat gaat het blok nu eigenlijk doen aan autochtotone criminaliteit want tot nu toe is op dat gebied enkel gebleken dat het VB een vluchthaven is voor autochtone criminelen.

... en de machtspartijen, zijn dan een vluchthaven voor allochtone criminelen. Wat gaan deze partijen tegen de allochtone criminaliteit doen ? Ze is wel ongeveer een decade hoger. Dus werk aan den winkel, temeer daar ze de macht en de middelen hebben.

Havana 8 augustus 2006 20:25

Burenruzies komen steeds vaker voor. Maar ze worden ook steeds vaker opgelost.

Vaak worden bij burenruzies pv's opgesteld, die later geklasseerd worden.
In Brussel kent men zoiets als "Lokale bemiddeling".
(http://www.brucity.be/artdet.cfm?id=925&nLanguage=2)

Vooral in de zomer komen meer conflicten voor. (spelende kinderen, bbq's, ...)

maddox 8 augustus 2006 20:32

De schutter is zonder veel tamtam opgepakt en de doos in gedraaid; die 71 jarige man zal voorkomen en een stevige straf krijgen.
Die ziet waarschijnlijk de buitenwereld niet meer.

Ik hoor hier geen linkse rakkers de verdediging opnemen voor die getergde man. Noch hoor ik rechtse rakkers de doodstraf eisen.

Ergo, niet de moeite om een topic aan te verspillen. Deze zaak is duidelijk, zelfs de politie heeft hier geen moeite mee.

lomeanor 8 augustus 2006 20:36

Inderdaad. Ik vind dit redelijk een non-issue omdat er niets is om over te debateren.

Is dit hier geplaats enkel om flaminganten te choqueren of zo? Met dat bombastische "Vlaming schiet Vlaming doet?"

Als dat uw bedoeling is, zou ik maar verder zoeken, als ik u was. De relevantie van dit onderwerp is immers ver te zoeken. Verspild topic...

Edina 8 augustus 2006 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 1860368)
Ergo, niet de moeite om een topic aan te verspillen.

Behalve dan om aan te tonen tot wat vrije wapendracht kan leiden. En was dat niet iets waar de rechterzijde nogal voorstander van was?

lomeanor 8 augustus 2006 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 1860384)
Behalve dan om aan te tonen tot wat vrije wapendracht kan leiden. En was dat niet iets waar de rechterzijde nogal voorstander van was?

Het doel van deze thread is echter niet vrij wapendracht. De starter bedoelde er een verhitte discussie mee over criminaliteit onder autochtonen.

Bad Attila 8 augustus 2006 20:51

Eigenlijk had de starter een andere titel moeten kiezen: "Marokkaan schiet Vlaming neer", of "Vlaming schiet Marokkaan neer".
Het zou vééééél plezanter geworden zijn.

lomeanor 8 augustus 2006 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 1860397)
Eigenlijk had de starter een andere titel moeten kiezen: "Marokkaan schiet Vlaming neer", of "Vlaming schiet Marokkaan neer".

:sleeping:

Ik denk niet dat zulke infantiele pogingen tot uitdagen hier veel reacties zullen uitlokken.

Uh-Huh 8 augustus 2006 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 1860388)
Het doel van deze thread is echter niet vrij wapendracht. De starter bedoelde er een verhitte discussie mee over criminaliteit onder autochtonen.

Ik denk dat de starter eerder een discussie wilde voeren over de onverdraagzaamheid onder de autochtonen zelf.

lomeanor 8 augustus 2006 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1860403)
Ik denk dat de starter eerder een discussie wilde voeren over de onverdraagzaamheid onder de autochtonen zelf.

Beginpost:
Citaat:

Zoals u ziet gaat het niet over onverdraagzaamheid onder de autochtonen. Het is het aanhalen van een solitair feit om VBers als criminelen te bestempelen.

Ik ben zelf geen VBer, maar ik vind dit soort infantiele pogingen tot choqueren gewoon erg zwak. Ze dragen niet bij tot een goede discussie.

Ik ga hier nu ook niet meer posten in deze thread. Hij is te zwak om er nog woorden aan te verspillen.

Bad Attila 8 augustus 2006 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 1860401)
:sleeping:

Ik denk niet dat zulke infantiele pogingen tot uitdagen hier veel reacties zullen uitlokken.

Dat was niet echt een poging tot uitdagen hoor, meer een ironische vaststelling.

Ik had liever een discussie gehouden over hoe en waarom een doodgewone burenruzie tot zulke feiten kunnen leiden. En voor een keer hadden kunnen babbelen zonder ons verplicht te voelen er racisme, colonizatie, Islam en hangjongeren bij te halen.

carlgustaaf 8 augustus 2006 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 1860397)

hangt er vanaf voor wie.Allochtonen zullen het wel prettig nieuws vinden dat Vlamingen elkaar omverschieten.Net zoals ze het fijn vinden dat Vlamingen onderling ruzie maken.Het toppunt van de pret is echter als die Vlamingen onder elkaar ruzie maken over Marokanen! Die dat voor Marokanen en tégen Marokanen zijn...Terwijl het voor henzelf o zo veel simpeler is: ze verachten gewoon ALLE Vlamingen...

carlgustaaf 8 augustus 2006 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 1860417)
Dat was niet echt een poging tot uitdagen hoor, meer een ironische vaststelling.

Ik had liever een discussie gehouden over hoe en waarom een doodgewone burenruzie tot zulke feiten kunnen leiden. En voor een keer hadden kunnen babbelen zonder ons verplicht te voelen er racisme, colonizatie, Islam en hangjongeren bij te halen.

burenruzies zijn zo oud als de mensheid ...

Uh-Huh 8 augustus 2006 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1860520)
hangt er vanaf voor wie.Allochtonen zullen het wel prettig nieuws vinden dat Vlamingen elkaar omverschieten.Net zoals ze het fijn vinden dat Vlamingen onderling ruzie maken.Het toppunt van de pret is echter als die Vlamingen onder elkaar ruzie maken over Marokanen! Die dat voor Marokanen en tégen Marokanen zijn...Terwijl het voor henzelf o zo veel simpeler is: ze verachten gewoon ALLE Vlamingen...

Complete bullshit :roll:

Bad Attila 8 augustus 2006 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1860525)
burenruzies zijn zo oud als de mensheid ...

Awèl, mijn ouders hebben ook ruzie gehad met hun buren: het ging over ne losweg. De vrederechter heeft daar ook uitspraak over gedaan en de geburen hebben "gewonnen".

Toen vond ik en mijn ouders ook (wat dacht je) dat het gerecht corrupt was, onze advocaat een bedrieger, dat de vrederechter onder één hoedje speelde met de gebuur enz. Vollen ambiance dus, en frustraties tot en met.

Wanneer ik terugkijk, moet ik zeggen dat die rechter wss gelijk had, maar dat zijn boodschap op een zodanige manier is overgebracht dat het enkel op onbegrip en frustraties kon leiden. Een andere aanpak had misschien, ik zeg: misschien, de situatie kunnen ontmijnen. Want ruzie is er uiteraard nog altijd.

Als ik het verhaal rond die moord lees, kan ik enkel vaststellen dat het om een soortgelijk verhaal gaat dan de mijne, met een afgrijselijk gevolg, en dat stemt toch tot nadenken ... :?

Bob 8 augustus 2006 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 1860384)

Alhoewel een titel als "Totwat vrije wapendracht leiden kan" dan toch wel wat toepasselijker was dan "Vlaming schiet vlaming dood". Maar van dat soort titels is de linkerzijde dan weer voorstander ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be