![]() |
WO 2 : Sovjet Unie Aanvallen
ik las ooit ergens op een site of boek dat Engeland van plan was om de Sovjet Unie aan te vallen na dat Duitsland verslagen was met hulp van Nazi Soldaten
iemand die hier iets meer van weet en weet waarom het niet door ging ?? |
U leest te veel boeken....
Overigens,tijdens de grootste veldslag uit de menselijke geschiedenis,de slag om Koursk in de zomer van 1943 (het ECHTE kantelpunt aan het oostfront overigens,en niet dat "accident" bij Stalingrad 6 maanden eerder) waren uiteraard waarnemers van de "Westelijke geallieerden" aanwezig... Wat ze daar zagen moet hen doen beseffen dat,qua gemechaniseerde grondoorlog,ze in een lagere klasse "speelden" dan de Sovjets en het Derde Rijk... Dat was al in 1943..... |
Citaat:
groetjes :-) |
Stalin heeft heel de oorlog door de vrees gehad dat dit zou gebeuren, maar die plannen waren er niet. Ik neem aan dat u dit bent tegengekomen.
Patton wou wel met het Amerikaanse leger en de Engelsen doorrijden naar Moskou (zonder duitsers en fransen), maar die man was dan ook een fan van ononderbroken aanvallen. |
Citaat:
Toevallig las ik vandaag(*) dat tijdens wereldoorlog een lid van het Duitse verzet (ik meen uit de entourage van Admiraal Canaris) in Madrid contact heeft proberen op te nemen met de UK om te overleggen over een bestand ná de geplande moord op Hitler (door Von Stauffenberg et al.) en dat Kim Philby (!) waarschijnlijk de brief onderschept heeft om te voorkomen dat Duitsland na een gelaagde moordaanslag op Hitler samen met UK en VS samen tegen Sovjet-unie zouden optrekken...... Die angst was niet ongegrond omdat Churchill de dreiging van het communisme in Europa - terecht - onderkende. (*) In de biografie van Markus 'Mischa' Wolf: "Man zonder gezicht" |
Citaat:
|
Citaat:
De duitsers waren el tegen de communisten, was en idee van Patton dacht ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En uiteindelijk, hebben de engelsen en amerikanen, ex Nazi's gebruikt in hun strijd tegen de russen, ... een goed voorbeeldje is Werner Von Braun, alhoewel of dat nu een echte nazi was ? |
Patton en Rommel, hand in hand, op weg naar Moskou.
Had mooie foto's gegeven. |
Achteraf zijn trouwens veel van die officieren gerecupereerd,
diegene die geen oorlogsmisdaden gepleegd hadden tenminste, zowel in het de latere Duitse leger, als aan de oostkant, aan de oostkant hebben ze zelf nog lang, duitse uniformen gebruikt van tijdens de oorlog, of althans het basis design gehouden. |
Citaat:
alleen jammer voor Rommel, want die lag toen al onder de zoden... die mens heeft zelfmoord mogen plegen... (Betrokenheid in een complot tegen Hitler) |
Zelfs Rommel word vandaag in de militaire kringen gerespecteerd.
|
Citaat:
De enige keer dat ze van hem wonnen, was als hij er niet was, ... |
Weet ik, in die zandbak.
Wat haden ze Patton wijsgemaakt? Dat Rommel niet aanwezig was, maar wel dat het zijn strategie was. Conclusie, Patton had gewonnen van Rommel. |
Wat ik wel gelezen heb is de het UK en Frankrijk in 1939 op het punt gestaan hebben om Finland te helpen tijdens de winteroorlog. Toen de plannen vaste vorm kregen en de transporten opweg waren gaf Finland zich gewonnen.
Wat zou het gegeven hebben om Frankrijk en het UK in oorlog te zien met de USSR 8) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be