Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Hoe zit het met Fidel ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54353)

Herr Flick 10 augustus 2006 07:19

Hoe zit het met Fidel ?

Hoe zou het trouwens met onze goeie vriend Fidel zijn, ???

Lang geleden dat we nog een glimp van zijn baard opgevangen hebben niet ?

Ik las net in de telegraaf, dat het leger in Havana de boel serieus aan het versterken is, ...

Gaan ze iets te vertellen hebben de komende uren, ... ?

Vorenus 10 augustus 2006 07:21

Denk dat fidelkes sigaar is uitgegaan.

Herr Flick 10 augustus 2006 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 1862607)
Denk dat fidelkes sigaar is uitgegaan.

Ik denk het ook, ...

Chipie 10 augustus 2006 07:46

De Cubaanse toekomst zal de jeugd toebehorenl Zijn jongere broer, die pas 75 jaar oud is, zal voor de opvolging zorgen... Als de planning klopt... :wink:

Hier een jeugdfoto van Raoul, samen met zijn oudere broer... de Fidel

Raoul heeft minstens dezelfde uitstraling
als gewezen kameraad Brezjnev...

75 jaar is voor een progressief communistische land trouwens redelijk jong...

Dat hij maar ervaring genoeg heeft... :-P

born2bewild 10 augustus 2006 07:51

Binnekort zal robert stevaert weer niet van het scherm te branden zijn. En den dikke Michel.

aaarrrgggghhh

Vorenus 10 augustus 2006 07:54

Vergeet de zoontjes van Castro niet.

Castro

Zoontjes Castro

Deed het naar zen schijnt graag op zen "hondjes"

Havana 10 augustus 2006 08:24

en hoe zou het zijn met onze vrien Ariel Sharon?

Herr Flick 10 augustus 2006 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1862665)
en hoe zou het zijn met onze vrien Ariel Sharon?

Die heeft de vegetatieve status bereikt vrees ik, zolang er niemand de stekker gaat uittrekken of er geen katusha in zijn slaapkamer inslaat, blijft die kerel leven.

Herr Flick 10 augustus 2006 08:46

Naar het schijnt zijn ze in de UK ook ruzie aan het maken over het al dan niet toekennen van een staatsbegrafenis voor Margret Thatcher.

Pittig detail, het oude besje leeft nog, ...

Fijn, als ze u al gaan begraven als ge nog rondloopt.

Metternich 10 augustus 2006 17:51

Ik denk dat Fidel nog leeft eigenlijk. Een darmoperatie op zijn leeftijd ondergaan is niet echt alledaags dus hij zal de komende weken/maanden nog wel moeten revalideren. Het is wel opvallend dat Raul zijn kop nog niet heeft laten zien op televisie.

victor-jara 11 augustus 2006 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1863725)
Ik denk dat Fidel nog leeft eigenlijk. Een darmoperatie op zijn leeftijd ondergaan is niet echt alledaags dus hij zal de komende weken/maanden nog wel moeten revalideren. Het is wel opvallend dat Raul zijn kop nog niet heeft laten zien op televisie.

Read my lips...de man zijn dagen zijn geteld...

Metternich 11 augustus 2006 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door victor-jara (Bericht 1865010)
Read my lips...de man zijn dagen zijn geteld...

Lang zal hij het inderdaad niet meer trekken maar ik denk dat hij nu nog wel leeft.

Herr Flick 11 augustus 2006 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1863725)

Voor een dictator is dat dus nogal gevaalijk ...

als die nie meer laten zien dat ze de sterkste zijn, hebben ze veel kans, om dictator af te worden. Mobutoe hebben ze zo ook gewipt.

Dumballover 11 augustus 2006 18:04

Vanavond is Fidel in Ter Zake, maar daar zullen ze waarschijnlijk niet ingaan op zijn huidige toestand.

Wat er met Cuba zal gebeuren na Fidel Castro weet ik niet, maar naar het schijnt is zijn broer meer westers gericht en zou hij enkele 'economische wijzigingen' aanbrengen. Nu, wie weet blijft Castro nog 5 jaar leven, maar nu hebben we wel duidelijk gezien wie de opvolger is.

Breda 11 augustus 2006 18:51

Fidel Ligt op Sterven , nou ja bijna dan :roll:

Metternich 11 augustus 2006 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dumballover (Bericht 1865682)
Wat er met Cuba zal gebeuren na Fidel Castro weet ik niet, maar naar het schijnt is zijn broer meer westers gericht en zou hij enkele 'economische wijzigingen' aanbrengen.

Castro zijn broer is veel fanatieker communist dan Fidel zelf. Lees bv de laaste Knack er maar eens over na of de Standaard van een paar dagen geleden.

solidarnosc 11 augustus 2006 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1866087)
Castro zijn broer is veel fanatieker communist dan Fidel zelf. Lees bv de laaste Knack er maar eens over na of de Standaard van een paar dagen geleden.

Tiens. In Britse kranten las ik het omgekeerde.

Jong N-VA'er 12 augustus 2006 01:44

Raoul is pragmatischer, maar laat niet altijd het achterste van zijn tong zien.

tony p 12 augustus 2006 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1866093)
Tiens. In Britse kranten las ik het omgekeerde.

Dus jij leest Britse kranten. Welke?

lombas 12 augustus 2006 08:17

Mocht Castro sterven, kiezen de Cubaanse burgers toch communistisch, wat de Amerikanen ook beloven. Het wordt tijd dat ze inzien dat ze die boycot moeten stopzetten: zo winnen ze zelf ook weer eens wat geld aan Cuba, in plaats van hun markt te dwingen niet daarnaar te exporteren/van te importeren.

Burgers die ik sprak zijn in het algemeen best tevreden met de "zekerheden" die het regime stelt, de meesten hebben drie, vier kinderen en de Latino-sfeer van familiale harmonie zit er diep in gebakken. Niets mis mee. Spijtig dat het op een ietwat repressieve manier moet gebeuren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be