Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   35% meer moorden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54424)

Gorefest 13 augustus 2006 04:33

35% meer moorden

35% meer moorden in vijf jaar tijd :amai
De verklaring volgens een woordvoerder van Verhofstadt: zum kotsen

De oorzaak ligt natuurlijk de Belgen, want ze nemen het recht meer en meer in eigen handen.. opgejut door het VB.

Schandalige uitleg! :twisted:

En waarom gebruikt VRTnieuws voor de andere talen een 'long' versie mét foto's van FDW? Men wil toch niets insinueren zeker? :lol:

Nederlands
Engels
Duits
Frans

Metternich 13 augustus 2006 06:02

Niet te geloven hoe de versies verschillen in de verschillende talen 8O

Citaat:

Volgens Brice De Ruyver, de veiligheidsadviseur van de premier, nemen mensen steeds meer het recht in eigen handen. Hij vindt dat Vlaams Belang zeker niet helpt om een serener klimaat te creëren.
Citaat:

The Prime Minister's security spokesman Brice De Ruyver blames the rise on people, who have lost confidence in the state's ability to maintain law and order, taking the law into their own hands.
Mr De Ruyver also claims that the far-right party Vlaams Belang has created a climate of fear and hostility in society.
The former Chairman of Vlaams Belang, Filip Dewinter, has said in the past that people should take the law into their own hands to protect themselves and their property.

Materialism and the lack of social cohesion lead to situations such as what happened in Brussels Central Railway Station in April, when two youths stabbed and killed another youth for his MP3-Player.
Zijn toch al twee verschillende uitleggen. Wat is dat trouwens met "former chairman"? :?

longhorn 13 augustus 2006 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1867818)
Niet te geloven hoe de versies verschillen in de verschillende talen

Zijn toch al twee verschillende uitleggen. Wat is dat trouwens met "former chairman"? :?

Nu weten we ook waarom het VB aangepakt werd in een aflevering van de West Wing. Martin Sheen leest 'VRT in English'.

Jos Verhulst 13 augustus 2006 06:28

Men zou die moordcijfers moeten opsplitsen per type moord, aparte cijfers geven voor mannen en vrouwen, autochtonen en allochtonen enz. zodat men kan zien, wat voor type moord juist toeneemt.

Zeggen of suggereren dat het Vlaams Belang voor het toenemend aantal moorden verantwoordelijk is, zonder dat hiervoor één enkel cijfer ter ondersteuning wordt gegeven, lijkt mij een typisch voorbeeld van politiek-correcte haatzaaierij te zijn. Nu heb ik niets tegen haatzaaierij door particulieren, maar de staat en de regering dienen zich hiervan te onthouden. De Ruyver spreekt hier als woordvoerder van het regeringshoofd.

Als zodanig is De Ruyver, in een particratisch bestel als het onze, in deze belanghebbende partij. Als woordvoerder van Verhofstadt heeft hij er onmiddellijk belang bij om de regeringspartijen in een gunstig, en de oppositiepartijen in een ongunstig daglicht te plaatsen. Volgens mij dienen zijn uitlatingen vooral als partijpolitieke propaganda te worden gezien.

Gorefest 13 augustus 2006 06:46

Ik had het eerst bij brusselsjournal gezien; maar vond er bij andere Belgische kranten nie veel over terug; terwijl het zelfs bij de rode vrienden in China te lezen is

Ploertendoder 13 augustus 2006 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest (Bericht 1867815)

De oorzaak ligt natuurlijk de Belgen, want ze nemen het recht meer en meer in eigen handen.. opgejut door het VB.

En waarom gebruikt VRTnieuws voor de andere talen een 'long' versie mét foto's van FDW? Men wil toch niets insinueren zeker? :lol:

Nederlands
Engels
Duits
Frans

Allemaal met ons belastinggeld.

Ze zullen er weer extra stemmen mee scoren denk ik.

8)

Ploertendoder 13 augustus 2006 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst (Bericht 1867820)
Men zou die moordcijfers moeten opsplitsen per type moord, aparte cijfers geven voor mannen en vrouwen, autochtonen en allochtonen enz. zodat men kan zien, wat voor type moord juist toeneemt.

Zeggen of suggereren dat het Vlaams Belang voor het toenemend aantal moorden verantwoordelijk is, zonder dat hiervoor één enkel cijfer ter ondersteuning wordt gegeven, lijkt mij een typisch voorbeeld van politiek-correcte haatzaaierij te zijn. Nu heb ik niets tegen haatzaaierij door particulieren, maar de staat en de regering dienen zich hiervan te onthouden. De Ruyver spreekt hier als woordvoerder van het regeringshoofd.

Als zodanig is De Ruyver, in een particratisch bestel als het onze, in deze belanghebbende partij. Als woordvoerder van Verhofstadt heeft hij er onmiddellijk belang bij om de regeringspartijen in een gunstig, en de oppositiepartijen in een ongunstig daglicht te plaatsen. Volgens mij dienen zijn uitlatingen vooral als partijpolitieke propaganda te worden gezien.

Het is eigenlijk schandalig dat de woordvoerder van de eerste minister van ALLE Belgen zulke zaken tracht te verkopen.

Trouwens, ik dacht dat Verhofstadt tot voor kort ons trachtte wijs te maken dat de criminaliteit juist aan het dalen was???

Ploertendoder 13 augustus 2006 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1867819)
Nu weten we ook waarom het VB aangepakt werd in een aflevering van de West Wing. Martin Sheen leest 'VRT in English'.

Tijd om de staatszender op te doeken.

Kay_ 13 augustus 2006 09:41

Feit is wel dat de mensen meer het recht in eigen handen nemen. Denk maar aan de inbreker onlangs, de juweliers en die groentendief

Ploertendoder 13 augustus 2006 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 1867903)
Feit is wel dat de mensen meer het recht in eigen handen nemen. Denk maar aan de inbreker onlangs, de juweliers en die groentendief

Maar is d�*t de reden van het zogezegd verhoogd aantal moorden? Of zijn er weer nieuwe cijfers omhoog gekomen en reageren de apparatsjiks nu hun frustraties af naar de politieke tegenstander?

lombas 13 augustus 2006 10:21

Wapenbezit, wapendracht, nu!

lombas 13 augustus 2006 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 1867903)

En terecht.

Bhairav 13 augustus 2006 10:38

Citaat:

Nederlands
Engels
Duits
Frans

Dat noemt zich GOREfest en zit te pleiten voor een veilige seutenmaatschammij. :lol:

Mitgard 13 augustus 2006 10:49

meer politie, strengere straffen, schoenen geblinkt, harde aanpak van geluidsoverlast tot jointjes roken...
yeah, rock 'n roll baby

circe 13 augustus 2006 11:03

Zou de verhoging van de brandstichtingen met 30% ook te wijten zijn aan het VB? Ik herinner me nochtans slechts één auto die in de fik ging, aangestoken de twee rasechte sintniklazenaars. De rest (duizendtal?) waren blijkbaar allemaal alleenstaande "incidentjes".

Jaani_Dushman 13 augustus 2006 11:19

Citaat:

Nederlands
Engels
Duits
Frans

Gaat het hier over álle moorden? Want het aantal mensen dat op brutale wijze door de politie wordt neergeknald, is volgens mij eerder met 35 vermenigvuldigd, dan met 35% toegenomen.

lombas 13 augustus 2006 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1868025)
Gaat het hier over álle moorden? Want het aantal mensen dat op brutale wijze door de politie wordt neergeknald, is volgens mij eerder met 35 vermenigvuldigd, dan met 35% toegenomen.

Knuppel 13 augustus 2006 11:39

Citaat:

Trouwens, ik dacht dat Verhofstadt tot voor kort ons trachtte wijs te maken dat de criminaliteit juist aan het dalen was???
De zware criminaliteit was gedaald, dacht ik, en de kleine toegenomen. Moorden horen dus blijkbaar bij de kleine cirminaliteit...

Bhairav 13 augustus 2006 11:40

Hebde gelle allemaal schrik ofzo?

Knuppel 13 augustus 2006 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1868025)

Niet moeilijk als de staat het geweldsmonopolie bezit....

Waarmee dan wél wordt tegengesproken wat De Ruyver zegt, namelijk dat het de burgers zijn die meer en meer het recht in eigen handen nemen.

Het VB moest en zou echter de zwarte Piet krijgen toegeschoven.
Niet dan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be