![]() |
Vrede = saai?
Is vrede saai? Ligt verveling aan de basis van al dat gedoe van op teevee en in de gazet?
|
Wat denk jij?
|
"Laat ik de vraag eens aan jou stellen" denkt alberto.
Ik vind het saai inderdaad. |
Citaat:
Nu verveelt niet iedereen zich in vredestijd en leidt verveling ook niet ipso facto tot agressie. Er zullen dus nog een aantal verklarende variabelen moeten worden ingelast in uw onderzoek. Reikhalzend kijken wij uit naar de verdere ontwikkeling van uw revolutionaire theorie. |
Vrede is idd een stap naar verveling.
Maar niet vrede op zich natuurlijk, eerder de combinatie met het feit dat de communicatie en de media zo... globaal zijn. Wat moeten we met onze instincten? Onderdrukken en allen braaf zijn? Komaan zeg... |
mss is ons verstand te groot geworden voor onze schedel.(doordenkertje)
|
Mss moeten sommige mensen eens een spannende hobby zoeken waarmee ze alleen zichzelf pijn doen.
I mean really, wat een belachelijke thread... |
Niet zo belachelijk als Amerikaans willen doen.
|
Aha, stoere anarchist Bhairav vindt dat de Vlaamse volkscultuur en bijhorende taal behouden moeten worden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oorlog is misschien niet vervelend en saai, maar zeker niet te verkiezen boven de vrede.
De vrede maakt het voor ons mogelijk om een rustig leven te leiden waar de strijd om de boterham genoeg is. Soms vrees ik ook dat de vrede zal teloorgaan. Want als oorlog klopt aan de deur, verdwijnt de vrede door het venster. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Altijd maar oorlog voeren, dat gaat ook vervelen, hoor...
|
Er is geen enkele reden waarom vrede saai zou zijn.
Eerst moet je corrigeren in finctie van de spectakel-cultuur die we nu beleven. Dan moet je beseffen dat projecten realiseren die welzijn verhogen en conflicten vermijden, even of eigenlijk meer uitdagend zijn dan de infatiele oorlogsspelletjes. We hebben dus meer vrede nodig, niet minder |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be