Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   moet libanon reparatiegeld betalen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54484)

Samsa 15 augustus 2006 17:10

moet libanon reparatiegeld betalen?

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...278932,00.html

ik wil jullie mening hierover wel eens weten. persoonlijk vind ik het ziekelijk en misdadig...

Antoon 15 augustus 2006 17:14

Ze zijn de oorlog begonnen, het is dus het volste recht van de Israëli's om compentaties te vragen. Toch?

Edina 15 augustus 2006 17:19

Walgelijk! Als er een overheid is die de schade moet vergoeden dan is het wel die van Israël voor de vernietiging van de civiele infrastructuur en huizen in Libanon. De overheid van Libanon is niet verantwoordelijk voor de daden van Hezbollah. Het Libanese leger heeft zich op geen enkel moment gemoeid in de strijd.

Samsa 15 augustus 2006 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1872524)
Ze zijn de oorlog begonnen, het is dus het volste recht van de Israëli's om compentaties te vragen. Toch?

zie de topic die ik intussen opgestart heb 'heeft israel z'n casus belli vervalst?'

Samsa 15 augustus 2006 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 1872533)
Walgelijk! Als er een overheid is die de schade moet vergoeden dan is het wel die van Israël voor de vernietiging van de civiele infrastructuur en huizen in Libanon. De overheid van Libanon is niet verantwoordelijk voor de daden van Hezbollah. Het Libanese leger heeft zich op geen enkel moment gemoeid in de strijd.

absoluut mee eens. het libanese leger en politie heeft zelfs doden door de israelische bombardementen...

_Yahya_ 15 augustus 2006 17:31

Citaat:

hoe weet jij dat ??
waar is Israel ?? van wie is da land daar? palastijnen of zionisten?
er zijn 11.000 gevangenen in de gevangenis van Israel ..; het is onmogelijk om de ontveoring van die 2 soldaten te beweren .; soory maar

_Yahya_ 15 augustus 2006 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samsa (Bericht 1872520)
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...278932,00.html

ik wil jullie mening hierover wel eens weten. persoonlijk vind ik het ziekelijk en misdadig...

geef eerst uw mening .. :lol:
ja, volgens mij Arabieren moeten da betalen .. want zij hebben niets gedaan om Lebanon te helpen .. :roll:

Casca 15 augustus 2006 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samsa (Bericht 1872520)
ik wil jullie mening hierover wel eens weten.

What

the

fuck

:|

Dave Brocatus 15 augustus 2006 17:38

Citaat:

De Libanese regering is de oorlog niet begonnen.

De oorlog is in feite al tientalle jaren bezig. Zowel de Israëlische als de Libanese regering overtreden reeds lange tijd resolutie 425 van de VN-veiligheidsraad. De escalatie van de afgelopen maand kwam er echter na een raketaanval van Hezbollah en het ontvoeren van enkele Israëlische soldaten door Hezbollah militanten. Zowel de raketaanval als het ontvoeren van de soldaten werd meteen afgekeurd door premier Siniora in naam van de Libanese regering.

largo_w 15 augustus 2006 17:40

Wie betaalde het herstel van Europa na WO2?
Wie was begonnen?
Bij wie lag de schuld?

lombas 15 augustus 2006 17:56

Elke burger die de beschadiging van het leven of de eigendom van andere burgers heeft veroorzaakt, dient dat te compenseren.

Dat betekent de doodstraf voor een aantal hoge Israeli's en Hezbollah-officieren, en voor de rest zware geldboetes langs beide kanten.

largo_w 15 augustus 2006 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1872591)
Elke burger die de beschadiging van het leven of de eigendom van andere burgers heeft veroorzaakt, dient dat te compenseren.

Dat betekent de doodstraf voor een aantal hoge Israeli's en Hezbollah-officieren, en voor de rest zware geldboetes langs beide kanten.

De doodstraf is een zwak middel! laat ze de rest van hun leven werken voor wat ze gebroken hebben.

lombas 15 augustus 2006 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 1872593)
De doodstraf is een zwak middel! laat ze de rest van hun leven werken voor wat ze gebroken hebben.

Wat de slachtoffers willen.

born2bewild 15 augustus 2006 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 1872533)
Walgelijk! Als er een overheid is die de schade moet vergoeden dan is het wel die van Israël voor de vernietiging van de civiele infrastructuur en huizen in Libanon. De overheid van Libanon is niet verantwoordelijk voor de daden van Hezbollah.

Nu nog straffer. Ze zitten in de regering!

Wake up!

largo_w 15 augustus 2006 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1872614)

Wake up!

Met twee zetels kan je nog niet eens tegen een in te voeren wet stemmen.

born2bewild 15 augustus 2006 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 1872618)
Met twee zetels kan je nog niet eens tegen een in te voeren wet stemmen.

En verder?

Edina 15 augustus 2006 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1872620)
En verder?

Het Libanese leger heeft zich op geen enkel moment gemoeid in de strijd.

(dat zinnetje had je er natuurlijk afgeknipt toen je mij hierboven quote)

born2bewild 15 augustus 2006 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 1872621)
Het Libanese leger heeft zich op geen enkel moment gemoeid in de strijd.

Yep, das het gemakkelijkste.

Dave Brocatus 15 augustus 2006 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1872614)

Wake up!

Hezbollah is slechts één van de acht Libanese regeringspartijen en dus geen synoniem voor de Libanese regering.

Na de aanvallen van Hezbollah op Israëlisch grondgebied kwam de Libanese regering in spoedberaad bijeen en liet vervolgens weten dat ze niet op voorhand door Hezbollah was ingelicht en dat ze de acties van Hezbollah afkeurde.

Apocalyps 15 augustus 2006 19:55

Citaat:

Als je er van geniet om arme mensen armer te zien worden, dan is dat idd de juiste houding.
Hezbollah zal je dankbaar zijn.

Israël moet betalen wat ze in Libanon platgebombardeerd hebben.
Libanon moet betalen wat ze in Israël platgebombardeerd hebben.

Lijkt mij enigzins eerlijker. Toch?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be