![]() |
Tijd voor een Vlaamse nationale voetbalploeg
Hoog tijd dat we onze nationale ploeg splitsen in een Vlaamse en een Waalse.
Dan kunnen we misschien samen met San Marino, Liechtenstein, Vaticaanstad, etc een Little League opstarten.:-P |
Een wedstrijd Vlaanderen-Wallonie, het zou eens wat anders dan Belgique-Nederland zijn, dat wel.
En dan die Walen de scheidsrechter niet verstaan en zo... :D |
Wat is overgens de voertaal in het Belgische elftal?
Als we dan ook de Vlaamse en Nederlandse competities samenvoegen. Feyenoord - Club Brugge is veel leuker dan Feyenoord - FC Groningen. |
En tegelijk ook de Belgische voetbalcompetitie splitsen. Ik ben het beu dat al die superieure Vlaamse voetbalploegen mijn geliefde La Louvière verslaan. :-(
|
Vooral de brusselse competitie moet spannend zijn dan.
|
brussel vlaams!
|
de Vlaamse 11
Stijnen Van Den Borre Kompany Vermaelen Vanderheyden Buffel Simons Geraerts Goor Dembele Sonck |
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar zou een Franstalige gemeente tot het einde der dagen Franstalig blijven, en is een Nederlandstalige gemeente slechts een tijdelijk gegeven. |
Citaat:
Ik blijf voorstander van een zelfstandig statuut voor Brussel, zonder dat dit betekent dat Vlaanderen en Wallonië geen socio-economische banden met het gewest zouden hebben. |
een zelfstandig statuut, waarvoor is dat nu in godsnaam nodig? belgie is al in genoeg stukskes onderverdeeld zeker?
vlamingen versus walen. dat is al moeilijk genoeg om mee te werken. derde en vierde partijen zoals brusseleirs en oostkantonners moeten er echt niet bij. |
Citaat:
en wanneer zou die plaatsgehad hebben??? |
Met een Vlaamse ploeg zou er eindelijk wat volk komen kijken:-) . Gisteren amper 18.000 toeschouwers in Anderlecht. Minder dan een gewone competitiewedstrijd. Het probleem is, dat de meerderheid van de voetbalsupporter geen band heeft met België. De rode duivels interesseert hen niet. Moest er een Vlaamse ploeg zijn zou ik ze tot in het buitenland volgen. En met mij een deel andere mensen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be